Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-14-2005, 09:58 PM   #31
imported_SvAsTi
IF-Nieuw

Default Re: Belachelijk..

Quote:
Originally Posted by SuB CeRo 0░

gelukkig heeft svasti al een boze brief gestuurd. maar ik denk dat we volgens hsfn een brief naar hun moeten sturen.

als ze iets over onze cultuur op hun site willen zetten laat het dan tenmiste de waarheid zijn.

Hello.. ben ik weer.. had een beetje druk afgelopen 2 weken.. maar ik was het niet vergeten..
die "boze brief" van mij had ik gelijk gestuurd nadat ik het had gelezen.. ik was toen ZO erg boos dat ik gelijk heb gemaild.. het was geen mail met echte inhoud hoor... ik had gewoon een paar hele boze zinnen getypt.. wel zonder scheldwoorden..
maar ik vind dat er inderdaad een brief (mail dus) namens hsfn moe worden gestuurd..
Status: Offline

Reply With Quote
Old 06-14-2005, 09:59 PM   #32
imported_SvAsTi
IF-Nieuw

Quote:
Originally Posted by Ishika
Ik vind het ook een vies verhaaltje >:(

Svasti mag ik vragen hoe jij op die site bent terecht gekomen?
Ik kreeg het van mn neefje.. het was de avond voor mn laatste examen mang.. maar toch ben ik het gelijk gaan verspreiden.. ik was gewoon veel te boos om nog door te gaan met leren :S
maar me examens zijn wel goed gegaan..:)

Reply With Quote
Old 06-14-2005, 10:04 PM   #33
imported_SvAsTi
IF-Nieuw

Quote:
Originally Posted by V
Wat vinden jullie van hun reactie?
Even belachelijk als de column zelf.. ik denk dat hij/zij zulke columns juist aanmoedigt

Reply With Quote
Old 06-14-2005, 10:12 PM   #34
imported_SvAsTi
IF-Nieuw

Quote:
Originally Posted by Akbar
Islam, Hindu´sme, Christendom... Allemaal sprookjes als je het mij vraagt.

Waarom is jouw geloof wel waar en dat van moslims niet? Hoe kan je zeker weten dat je niet totaal verkeerd bezig bent in dit leven? Misschien heb je wel op de verkeerde god gegokt!

Bedenk maar eens redenen waarom het Hindu´sme wÚl waarheid is en bijv. de Islam niet. Uiteindelijk komt dat toch uit op een "gevoel". Mocht je een andere reden gevonden hebben, vraag je dan eens af hoe het kan dat 1 miljard moslims of christenen exact hetzelfde denken over de waarheid van hun eigen religie ten opzichte van de jouwe.

Tja het is wel heel toevallig dat van alle godsdiensten op de hele wereld de enige ware TOEVALLIG die ene is waar je mee bent opgevoed :) Wat een immens geluk heb je dan gehad. Toch vreemd dat ook alle Joden, Nieuwe Nederlands Gereformeerd Vrijgemaakte Protestanten, Katholieken, Moslims, etc. denken dat zo zoveel geluk hebben gehad.

//Edit: Spelfoutje laatste zin
Niemand heeft gezegd dat het Hindoe´sme wel waar is en de Islam niet... dat is een HEEL andere discussie.. Ik sluit me volledig aan bij wat Shiva zei hierop

Reply With Quote
Old 06-15-2005, 08:42 AM   #35
imported_Shiva
IF-Lid

hsfn is een cultureel studentenforum en motiveert studenten om hierover na te denken.
hun sammelan is hiervoor een middel en hierin zijn ze geslaagd, het zet veel mensen aan het denken en enkelen reageren.
agni is de belangenbehartiger, en zij hebben gereageerd.
dus namens de hindoe (dus ook studenten) is er gereageerd op dit artikel.

ik denk dat we allemaal voorbij dit artikel moeten kijken, en ook naar de rest van de site.
ik heb een aantal andere artikelen gelezen.
deze mensen zijn zo extreem. islamitische meisjes die (te) veel vrijheid willen worden met de grond gelijk gemaakt.
iedere moslim die zich niet aan hun islamtische regeltjes (lees; hun eigen regeltjes) houden, wordt bekritiseerd op een sarcastische en pessimistische manier.
zijn deze mensen representatief voor de islamtische bevolking?
is het niet de taak van de islamitische mensen in nederland om zulke websites uit de lucht te halen?

Reply With Quote
Old 06-27-2005, 09:38 AM   #36
Akbar
IF-Nieuw

Quote:
Originally Posted by Shiva
jouw opmerking over de vekeerde god is niet logisch, want iedereen weet dat er maar 1 god is.
Ten eerste: niet iedereen gelooft in maar 1 god, kijk naar de Grieken, Chinezen, Egyptenaren, Germanen, etc.

Ten tweede: de waarheid is niet democratisch, als de hele wereld "weet" dat de aarde plat is, is dit nog niet de waarheid.

Reply With Quote
Old 06-27-2005, 01:37 PM   #37
imported_Shiva
IF-Lid

Vraag punt 1: geloofden zij dan dat er meerdere goden bestonden, of geloofden zij in de verschillende aspecten van God? Latijn en Grieks had ik ingeruild voor het VWO, dus mijn kennis op dit gebied gaat niet zo zo ver.

Reactie punt 2: Klopt. Kijk maar de Arische invasie theorie. Een hersenspinsel van Max Muller werd een leugen voor de hele Indiase bevolking. Niet te geloven dat sommigen deze theorie nog steeds omarmen.

Reply With Quote
Old 06-28-2005, 10:07 AM   #38
ANJALA
IF-Lid

Quote:
Vraag punt 1: geloofden zij dan dat er meerdere goden bestonden, of geloofden zij in de verschillende aspecten van God? Latijn en Grieks had ik ingeruild voor het VWO, dus mijn kennis op dit gebied gaat niet zo zo ver.

Ik kan je wel wat over de Grieken vertellen:
De Griekse godsdienst is niet monotheistisch ingesteld, zoals bijvoorbeelde de Islam. Elke God/Godin representeert verschillende aspecten, zoals Godin Afrodite bijvoorbeeld de liefde presenteert. De oppergod van alle Griekse goden en Godinnen is Zeus, die woont op de Olympus.

Reply With Quote
Old 06-29-2005, 08:10 AM   #39
imported_Shiva
IF-Lid

ok. in hoeverre verschilt dat dan van de hindu filosofie daarop?
parvati mata is ook de godin van de liefde, maar uiteindelijk is ze ook een aspect van van god
je zegt dat de goden en godinnen aspecten zijn van god. is er dan 1 god?

Reply With Quote
Old 06-29-2005, 09:54 AM   #40
Aruna
IF-Addicted

Quote:
ok. in hoeverre verschilt dat dan van de hindu filosofie daarop?
parvati mata is ook de godin van de liefde, maar uiteindelijk is ze ook een aspect van van god
je zegt dat de goden en godinnen aspecten zijn van god. is er dan 1 god?
Ze zei neit dat het verschillende aspecten zijn van 1 god. Bij de grieken had je een Oppergod die heerst over alles (Zeus dus). Ik denk dat ze met de aspecten niet de aspecten van God bedoeld, maar aspecten van het leven en van verschillende emoties. Aphrodite = Godin van de liefde, Ares= God van de oorlog, Bakkhos = God van de wijn en de extatische staat na het drinken hiervan, Neptunus = God van de Zee enzovoorts.

In het Hindoe´sme zijn deze aspecten inderdaad verschillende gedaantes van 1 God (Parmatma of hoe je Bhagwan ook wilt noemen)

Paliya tudjhe, payi har khushie,
chaahu bar bar charhu teri paalki

Doosro ke ghar me aag laganewala, khud hi ussie me jal jaata(wie een kuil graaft voor een ander, dondert vroeg of laat in een veel grotere kuil. De wet van de karma.)

Reply With Quote
Reply

Tags
belachelijk
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:14 AM.
Vertalen:

Tags