Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-14-2005, 10:36 PM   #1
Veemal
IF-Beginner

Send a message via MSN to Veemal
Default Wie of wat is een Avatar?

Ik begreep: avatar= een incarnatie van god (op aarde)
Wie of wat is dit volgens de Vedische visie? Waar staat dit beschreven?

Reply With Quote
Sponsors
Old 04-15-2005, 10:28 PM   #2
Veemal
IF-Beginner

Default Re: Wie of wat is een Avatar?

???

Weet iemand dit toevallig?

Reply With Quote
Old 04-20-2005, 09:01 PM   #3
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

het is in heel veel oude boeken uitgelegt
wat de avatars van god waren geweest
niet alleen vishnu was met avatars gekomen op aarde
maar ook shiv shanker, ganesh enz. alleen je moet effe
de juiste boeken zoeken en effe god doorlezen
want ergens is in die boeken zul je wel je antwoord op een
gemakkelijke wijze vinden

Reply With Quote
Old 02-14-2006, 04:44 PM   #4
Madhurie
IF-Beginner

Een avator is dat plaatje dat naast je berichten staat................ Bijvoorbeeld op msn.

Maaaaaaaaaaaaar!

Volgens mij doel jij daar niet op hihihi!!

;D
Status: Offline

Reply With Quote
Old 02-17-2006, 01:45 PM   #5
JJ
IF-Beginner

Een Avatar ook is een incarnatie van een Godheid ook wel te verstaan als Roop, een verschijnings vorm van een Godheid.

Reply With Quote
Old 02-17-2006, 02:47 PM   #6
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

Quote:
Originally Posted by JJ
Een Avatar ook is een incarnatie van een Godheid ook wel te verstaan als Roop, een verschijnings vorm van een Godheid.
kijk dit is makkelijk uitgelegd ;D

Reply With Quote
Old 07-01-2006, 02:39 AM   #7
Veemal
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by Krishna
kijk dit is makkelijk uitgelegd? ;D
Het is inderdaad makkelijk uitgelegd. Maar ik ken geen Godheden...slechts God...oftewel Parmatma.
Ik vroeg me af hoe het allemaal zit met (o.a.) Ram en Krishna. Worden ze nu gezien als goden? Of zijn het mensen geweest die hoog op de spirituele ladder zaten?

Reply With Quote
Old 08-13-2006, 09:31 PM   #8
avinash
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by Veemal
Het is inderdaad makkelijk uitgelegd. Maar ik ken geen Godheden...slechts God...oftewel Parmatma.
Ik vroeg me af hoe het allemaal zit met (o.a.) Ram en Krishna. Worden ze nu gezien als goden? Of zijn het mensen geweest die hoog op de spirituele ladder zaten?
Ik ben het daarmee eens, er is maar een enkele Paramatman of Parama Brahma, waar zowel Nirguna Brahma (Brahma zonder gunas buiten de schepping) als Saguna Brahma (Brahma met gunas of kwalificaties waarbinnen de schepping bestaat) deel van uitmaken.

Het idee dat deze Parama Brahma of God zowel allesomvattend als tegelijkertijd niet allesomvattend, maar binnen een enkel menselijk lichaam (als een zogenaamde avatar) zou kunnen zijn, lijkt me onlogisch.

In de tantra-yoga filosofie van mijn stroming worden zowel Krishna als Shiva gezien als mysterieuze persoonlijke manifestaties van het raakpunt tussen Nirguna Brahma en Saguna Brahma. Dat raakpunt moet gepasseerd worden als iemand van mukti (spirituele bevrijding) naar het stadium van moksha (totale bevrijding) wil gaan. Daarom zijn deze Sadguru's onontbeerlijk om moksha te verkrijgen, omdat niemand zonder die hulp uit Saguna Brahma naar Nirguna Brahma kan gaan.

Taraka Brahma wordt niet als mens geboren maar is bij de geboorte al volledig gerealiseerd en voorbereid op Zijn taak. Krishna en Shiva zijn dus niet zomaar jiiva's die hoog op de spirituele ladder zouden staan. Zij zijn die ladder niet spiritueel naar boven gegaan, maar juist voor die ene verschijning tijdelijk in het mentaal-fysieke vlak naar beneden gekomen om de mensheid te kunnen dienen in een bijzonder moeilijke overgangsperiode van de menselijke geschiedenis.

Reply With Quote
Old 04-01-2007, 08:57 AM   #9
Tros
IF-Nieuw

Quote:
Originally Posted by avinash

In de tantra-yoga filosofie van mijn stroming worden zowel Krishna als Shiva gezien als mysterieuze persoonlijke manifestaties van het raakpunt tussen Nirguna Brahma en Saguna Brahma.

Hoe ziet de rangschikking van de Geschriften eruit (zowel qua tijdspanne alswel naar de guna?s toe)?

Reply With Quote
Old 08-30-2007, 09:38 AM   #10
Veemal
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by avinash
Taraka Brahma wordt niet als mens geboren maar is bij de geboorte al volledig gerealiseerd en voorbereid op Zijn taak. Krishna en Shiva zijn dus niet zomaar jiiva's die hoog op de spirituele ladder zouden staan. Zij zijn die ladder niet spiritueel naar boven gegaan, maar juist voor die ene verschijning tijdelijk in het mentaal-fysieke vlak naar beneden gekomen om de mensheid te kunnen dienen in een bijzonder moeilijke overgangsperiode van de menselijke geschiedenis.

Mag ik concluderen dat de zgn. avtars geen "ordinary people" waren, maar ook zeker geen (belichaming van) god..

Indien niet, gaarne uitleg.
Indien ja : toch is de definitie avtar volgens vele pandits "incarnatie van god"...oftewel "neerdaling" of "belichaming van god"...

Reply With Quote
Reply

Tags
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:16 AM.
Vertalen:

Tags