Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-01-2005, 09:47 AM   #1
mr_hindustani
IF-Lid

Default Hindu Mandir naar traditionele wijze gebouwd!

Wat ik mij afvraag is waarom wij in Nederland geen traditionele Hindumandir kennen. Waar je vanbuiten af al ziet dat je een Mandir nadert. In Alle landen waar Hindus zijn bestaat er zo een mandir, Suriname, Mauritius, Canada noem maar op, waarom hebben wij zo een mandir niet?
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 02-01-2005, 11:34 AM   #2
Rajesh 5-11
IF-Lid

Send a message via MSN to Rajesh 5-11
Default Re: Hindu Mandir naar traditionele wijze gebouwd!

volgens mij bestaat er wel een zo`n mandir in nederland...of ze zijn het aan het bouwen..

Mujhe Dar Hai Ki Woh Jal Na Djaaye...Woh Djo Mere Dil Mein Rehte Hain...

One Love To Everyone

Rajesh

Reply With Quote
Old 02-01-2005, 12:52 PM   #3
mr_hindustani
IF-Lid

Ik heb begrepen dat ze van plan zijn in Zaandam dan wel Almere zo een mandir te bouwen maar jah waarom duurt het altijd een eeuw bij ons Hindoes? Ik zie de een na de andere Moskee uit de grond komen en nog wel traditioneel gebouwd ook!

Reply With Quote
Old 02-01-2005, 12:56 PM   #4
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Quote:
Originally Posted by mr_hindustani
Ik heb begrepen dat ze van plan zijn in Zaandam dan wel Almere zo een mandir te bouwen maar jah waarom duurt het altijd een eeuw bij ons Hindoes? Ik zie de een na de andere Moskee uit de grond komen en nog wel traditioneel gebouwd ook!
Omdat Hindoes hier maar relatief kort zitten vergeleken met Moslims of Hindoes in Engeland, Suriname, Mauritius?

- Yoda

Reply With Quote
Old 02-02-2005, 09:06 AM   #5
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Men is er mee bezig en de steun van hindoes is hierbij zeer belangrijk zie deze topic:

http://www.hsfn.nl/smf/index.php?topic=204.0

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 02-02-2005, 07:50 PM   #6
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika

Ik vind het ook jammer dat het in garages en in panden gebouwd moeten worden of ogericht worden. Ik denk dat het ook te maken heeft met ÚÚnheid die er "niet" is.

Reply With Quote
Old 02-02-2005, 08:11 PM   #7
mr_hindustani
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Vishal

Omdat Hindoes hier maar relatief kort zitten vergeleken met Moslims of Hindoes in Engeland, Suriname, Mauritius?
Spijt me maar ben het niet eens met je! Wij als hindoes presteren het wel om in de korte tijd wat u aanhaalt topfuncties te bekleden binnen de maatschappij. Mijn mening is dat wij teveel aan ons eigen denken en de eenheid als hindoes achter ons gelaten hebben. Men is te gierig om over het algemeen geld te geven om mandirs te bouwen!

Reply With Quote
Old 02-04-2005, 09:46 AM   #8
DakuRani
IF-Beginner

Send a message via MSN to DakuRani

ze hebben zo;n mandir in denhelder gebouwt..

Maar dat hebben de tamils gedaan.. hun zitten hier nog korter dan dat wij hier zitten.. hun is het ook gelukt waarom ons dan niet..

Reply With Quote
Old 02-04-2005, 03:55 PM   #9
mr_hindustani
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by DakuRani
ze hebben zo;n mandir in denhelder gebouwt..

Maar dat hebben de tamils gedaan.. hun zitten hier nog korter dan dat wij hier zitten.. hun is het ook gelukt waarom ons dan niet..

Nu je het zegt, je hebt gelijk, is een traditioneel Zuis Indiaas mandir. De Tamils hebben het voor Kartikey gebouwd als ik het juist heb. Maar ik doelde meer op een Mandir voor bijv de Sanatan Dharma zoals wij die hier in Nederland kennen.

Je hebt gelijk, de tamils zijn hier korter en daarbij hebben ze over het algemeen minder financiele draagvlak als wij Hindus. Het gaat echt om prioteiten stellen denk ik. Zij hechten naar mijn mening meer waarde aan het uiten van hun geloof en traditie dan wij Surinaams Hindoes. Wij denken steeds meer in termen van mijn gezin en ik"", terwijl er meer is dan wij als gezin alleen.

Reply With Quote
Old 02-04-2005, 08:12 PM   #10
visnoe.ishwardat
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by mr_hindustani
Wat ik mij afvraag is waarom wij in Nederland geen traditionele Hindumandir kennen. Waar je vanbuiten af al ziet dat je een Mandir nadert. In Alle landen waar Hindus zijn bestaat er zo een mandir, Suriname, Mauritius, Canada noem maar op, waarom hebben wij zo een mandir niet?
Beste Hindustani,

Ik ben het met je eens, een mandir moet voor buitenstaanders zichtbaar zij als een mandir.

Als bouwkundig ontwerper heb ik een ontwerp gemaakt welke landelijk ingezet kan worden voor alle hindoe stromingen.

Het ontwerp is zichtbaar als mandir.

Van buiten zie je een vijver van lotus bloemen
een waterpartij
en grote AUM tekens welke op een te bouwen prieel zijn opgesteld.
In deze prieel brand een eeuwige dia.

Het toepassen van gevel versieringen van verschillende Moerties is een optie echter nog niet van toepassing.

Het project in Zaandam is mijn bekend en lever daar ook mijn bijdrage.

Kijk ook onder de topic inzake de Hindoe mandir.

Groet

Visnoe

Reply With Quote
Reply

Tags
gebouwd, hindu, mandir, naar, traditionele, wijze
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:55 AM.
Vertalen:

Tags