Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-28-2004, 07:26 PM   #1
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham
Default Boodschap van Bhagvan in India

Er is in India ook iets bijzonders gebeurd. Er is daar een kind geboren met een staart en vertoont zelfde kenmerken als Hanumanji.

Een moslim-baby in India trekt bijzonder veel aandacht van Hindoestaanse gelovigen. Waarom? De baby heeft een staart en wordt daarmee gezien als de reincarnatie van de god Hanuman.

Hanuman is de heer van de apen en een incarnatie van de god Shiva. De baby heet dan ook Bajrangbali, of korter: Balaji, wat heer van de apen betekent. Balaji's opa zegt dat zijn kleinzoon ook negen speciale plekken op zijn lichaam heeft, net als Hanuman.

De baby met het apestaartje maakt een toernee langs Hindoestaande tempels. Gelovigen betalen grof geld om de baby te zien.

http://www.8weekly.nl/index.php?art=434

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-28-2004, 07:56 PM   #2
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal
Default Re: Boodschap van Bhagvan in India

Een staart is ongeveer net zo bijzonder als 2 duimen aan 1 hand...

- Yoda

Reply With Quote
Old 11-28-2004, 08:26 PM   #3
Brahma T.R.
IF-Lid

Send a message via MSN to Brahma T.R.

Quote:
Originally Posted by Vishal
Een staart is ongeveer net zo bijzonder als 2 duimen aan 1 hand...
Hmm, hadnig dat we hier een doc hebben, want een van de eerste vragen die in me opkomt is: hoe vaak komt een dergelijke vergroeiing voor? Is het een vergroting van het stuitje? ???

Een andere vraag is: het is een moslimbaby, maar het wordt wel langs allerlei mandirs etc. gebracht. De ouders van het kind vinden het dan kennelijk niet erg, maar geloven ze er zelf ook in?

Ik hoop dat de autoriteiten er wel op toezien. Het lijkt me wel naar als ik kijk naar wat voor leven het kind tegemoet kan zien. Wellicht vergelijkbaar met het lot van de heilige kumari's (kinderprinsesjes)? Hmm, misschien een ijdele hoop.

Wie van de leden hier zien het ook als een heilig gegeven?

>B.T.R<[/size]

Reply With Quote
Old 11-30-2004, 12:14 AM   #4
PReTTY WoMaN
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Brahma T.R.

Een andere vraag is: het is een moslimbaby, maar het wordt wel langs allerlei mandirs etc. gebracht. De ouders van het kind vinden het dan kennelijk niet erg, maar geloven ze er zelf ook in?
Ik denk dat het de ouders financieel zal steunen, daarom dat ze het niet erg vinden

Reply With Quote
Old 11-30-2004, 10:10 AM   #5
imported_AN
IF-Crazy

waarom eigenlijk een verklaring zoeken in religie en niet in wetenschap?

Reply With Quote
Old 11-30-2004, 10:13 AM   #6
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Quote:
Originally Posted by Brahma T.R.
Hmm, hadnig dat we hier een doc hebben, want een van de eerste vragen die in me opkomt is: hoe vaak komt een dergelijke vergroeiing voor? Is het een vergroting van het stuitje? ???
Geen idee hoe vaak het voorkomt, ongetwijfeld minder vaak dan 2 duimen. Maar dat neemt niet weg, dat het in dezelfde categorie valt. Gewoon een foutje van de natuur, kan gebeuren. En idd, vergroting van het stuitje. Het stuitje (staartbeen) is ook niks anders dan een evolutionaire overblijfsel van een staart.

- Yoda

Reply With Quote
Old 11-30-2004, 10:46 AM   #7
Shahnaaz
IF-Lid

Dit is oud nieuws, ik had dit een tijdje geleden gelezen. Als je er mee informatie over zoekt...kom je erachter dat die staartje een afwijking is waar wel meer baby mee zijn geboren. En als ik het goed heb :o,moet die baby er ook aan geopereerd worden. Dus nee, het is echt geen Hanuman

Ik zal eens even op zoek aan......

Reply With Quote
Reply

Tags
bhagvan, boodschap, india, van
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:02 AM.
Vertalen:

Tags