Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-07-2006, 05:16 PM   #31
Pandit Attry
IF-Lid

Tranga Maharaj,

Ik zeg niet dat Hindoes zich niet naar een ander geloof kunnen bekeren. Integendeel ik zeg juist dat vanuit het Hindoeisme dit niet aan te bevelen is aangezien het Hindoeisme inclusivistisch denkt. Dus als je van geloof verandert waar je Hindoe was, dan verlaat je het inclusivisme voor een ander overtuiging die wellicht niet zo inclusief denkt. Dit wil niet zeggen dat mensen dat niet doen. Namelijk dat ze het Hindoeisme verlaten voor een andere overtuiging.

Bij bekering gaat het vaak om dat je je bestaande overtuiging de rug toekeert. Daar hebben mensen redenen voor. Ik ben geen voorstander van bekeringsdrang, niet omdat ik tegen bekering ben maar omdat die evangeliserende bewegingen die zieltjes aan het winnen zijn, niet de verantwoordelijkheid op zich nemen om zich werkelijk druk te maken om die mensen die van geloof willen veranderen. Ze laten anderen aansluiting zoeken bij hun geloof maar kijken niet naar waar die mensen tegen aan zijn gelopen en helpen hen ook niet om de oorzaken van hun problemen en frustraties aan te pakken.
Bekeringsdrang is m.i. daarom tegen spirituele en persoonlijke groei. Die mensen die van geloof zijn veranderd zonder te orienteren waarom ze van geloof zijn veranderd, zijn in een fase gekomen van spirituele stilstand.

Dat laatste lijkt me een interessante stelling om te verdedigen. Al zeg ik het zelf.

Terug naar de topic: je bent geboren in een gezin en neemt de heersende levensovertuiging/geloof aan. Je noemt jezelf een geboren Hindu, Moslim etc. Echter wanneer je later niet bewust wordt van waarin je gelooft en waarom je daarin gelooft, dan kun je je zelf in naam Hindu, Moslim etc noemen maar je bent het niet! Ook ben je geen Hindu, Moslim etc wanneer je die geloof hebt aangenomen zonder te weten waarom je dat hebt gedaan.

Dharma houdt ontwikkeling in. Ontwikkelingen die je onbewust bent aangegaan, daar moet je bewust van worden. Dit is het voorspel van een Dharmisch leven. Vervolgens ga je de fase in dat je alles bewust wilt doen. Veel daarna pas wordt je bewust van wie je zelf bent (of wie je Zelf is).

Reply With Quote
Old 08-01-2006, 09:20 AM   #32
zuivere hindoestaan
IF-Lid

Tuurlijk kan men hindoe worden.Ik ben een zuiver arisch indier,maar mijn vrouw is pakistaans,en al mijn neefen/broeren zowat zijn met pakistanen.En al die pakistanen zijn bekeerd tot het hindoeisme natuurlijk.Helft van mijn familie is pakistaans(vrouwen vooral),ook hindoestaanse moslims.En ze zijn nu allemaal brabhans en ksatries op een fanatieke manier.In india gebeurd het ook op grote schaal.Masaal worden moslims bekeerd tot het hindoeisme(vooral in Gujrat bijv).
Maar goed kortom:t is zeker mogelijk.

Reply With Quote
Old 08-01-2006, 10:08 AM   #33
Anil Patandin
IF-Addicted

Send a message via MSN to Anil Patandin

Quote:
Originally posted by zuivere hindoestaan
Tuurlijk kan men hindoe worden.
Wat maakt jouw een hindoe en wat verta jij eronder? Maakt een zuiver Arische Indi
Status: Offline

Reply With Quote
Old 08-02-2006, 04:52 AM   #34
zuivere hindoestaan
IF-Lid

[quote]Originally posted by Anil+-->
QUOTE(Anil)
Quote:

Reply With Quote
Old 08-02-2006, 10:33 AM   #35
MahaGyani Pandit Ji
IF-Addicted

Quote:
Zo simpel is het.
goed dat je het even komt vertellen

Reply With Quote
Old 08-02-2006, 10:50 AM   #36
Sahadj
Guest

[/quote]

goed dat je het even komt vertellen[/quote]

Oftewel, wederom geef je blijk van een lugubere zienswijze dat voor 99 % voorkomt bij de karmakandies :oops:

Het is nog niet te laat jezelf te richten tot Hem om te vragen of Hij jou in 1 van de drie guna's als een hindoe geboorte heeft laten nemen.
  Reply With Quote
Old 08-02-2006, 10:52 AM   #37
MahaGyani Pandit Ji
IF-Addicted

Je hebt blijkbaar statistisch onderzoek gedaan naar karmakaandis. :lol:

Reply With Quote
Old 08-02-2006, 11:01 AM   #38
Faya-kroitie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by zuivere hindoestaan
Tuurlijk kan men hindoe worden.Ik ben een zuiver arisch indier,maar mijn vrouw is pakistaans,en al mijn neefen/broeren zowat zijn met pakistanen.En al die pakistanen zijn bekeerd tot het hindoeisme natuurlijk.Helft van mijn familie is pakistaans(vrouwen vooral),ook hindoestaanse moslims.En ze zijn nu allemaal brabhans en ksatries op een fanatieke manier.In india gebeurd het ook op grote schaal.Masaal worden moslims bekeerd tot het hindoeisme(vooral in Gujrat bijv).
Maar goed kortom:t is zeker mogelijk.
waarom trouwen jullie met Pakistanen? zijn er geen vrouwen in India?
Ik vind Indiers als pakistanen behoren tot zuiver afval.

Reply With Quote
Old 08-02-2006, 11:03 AM   #39
Sahadj
Guest

Quote:
Originally posted by Deepak
Je hebt blijkbaar statistisch onderzoek gedaan naar karmakaandis. *:lol:
Ach, het is een kwestie van de JUISTE Shaastra's lezen :idea:

Tip
Beperk je slechts tot de Boeken welke Hij voor o.a. jou in deze tijdperk heeft (laten) schrijven (via Vyasadeva..........Zijn literaire incarnatie) :)
  Reply With Quote
Old 08-02-2006, 12:58 PM   #40
zuivere hindoestaan
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Faya-lobie+-->
QUOTE(Faya-lobie)
Quote:

Reply With Quote
Reply

Tags
als, geboren, hindoe, kunt, niet, zijn

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 07:57 PM.
Vertalen:

Tags