Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-16-2006, 08:08 AM   #1
Vijai
IF-Addicted

Default Pakistan wijzigt verkrachtingswetten

Het Pakistaanse parlement heeft ingestemd met een wetswijziging over verkrachting en overspel. Vrouwen die zijn verkracht, hoeven niet langer vier mannelijke ooggetuigen op te voeren die haar verhaal bevestigen om te voorkomen dat ze mogelijk vervolgd wordt wegens overspel.

Islamitische fundamentalisten in het parlement verzetten zich tot het laatst toe tegen de nieuwe wet voor de bescherming van vrouwen. Door een dergelijk wetsartikel zou Pakistan verworden tot een ''maatschappij van vrije seks''. Ze namen uiteindelijk niet deel aan de stemming.

Vrouwen hebben het zwaar in Pakistan. In 80 procent van de huwelijken komt huiselijk-, seksueel en/of psychologisch geweld voor. Vier op de vijf vrouwen die worden gearresteerd, worden verkracht door politie of gevangenisbewakers, aldus cijfers van de organisatie Dokters van de Wereld.

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-16-2006, 08:41 AM   #2
Sonayna
IF-Addicted

Is toch eigelijk idioot ook.
Dat je eerst 4 mannen moet laten getuigen dat je verkracht ben, alsof je je dan al niet genoeg schaamt.
Ze moeten wat meer aan die wetten vijlen!!
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-16-2006, 11:21 AM   #3
AnantSriVibhushitParmHans
Guest

Voor straf wordt ze dan nogmaals verkracht. Zieke honden!
  Reply With Quote
Old 11-17-2006, 12:27 PM   #4
Elmo
IF-Lid

Gadverdamme, die gasten moeten ze ophangen! Inderdaad zieke honden

Ze hebben die hele wet trouwens lekker omgedraaid daar in Pakistan. Normaal gesproken is het zo dat als iemand jou beschuldigd van overspel je daar minimaal 4 getuigen voor moet hebben. De straf voor overspel is erg hoog vandaar dat er vier getuigen moeten zijn. Dat wil zeggen dat als je zo onrespectvol (in de eerste plaats tegen je eigen man of vrouw) bent dat je openlijk overspel pleegt dat andere mensen je het gewoon zien doen, dan verdien je een straf.

Deze honden hebben het eventjes mooi omgedraaid: het slachtoffer moet ineens 4 getuigen hebben! Maar wanneer een vrouw in Pakistan door 1 man alleen al wordt beschuldigd van overpel krijgt ze meteen de doodstraf. Ik h

Reply With Quote
Old 11-17-2006, 12:34 PM   #5
Elmo
IF-Lid

Ik kan als moslimzijnde echt begrijpen hoe mensen een hekel krijgen aan Islam als ze dit soort dingen lezen. Een anti-islamitische houding van de maatschappij is voor het grootste gedeelte te wijden aan dit soort misselijkmakende acties.

Natuurlijk is het ook de media die daar een mooie bijdrage aan geleverd heeft en zo zijn er ook andere factoren die dit in de hand hebben gewerkt maar mijn God...ik heb er even geen woorden voor. Ik moet er niet aan denken in Pakistan te wonen als vrouwzijnde

Reply With Quote
Old 11-18-2006, 09:52 AM   #6
Preshand
Guest

In Iran kun je ook beschuldigd worden voor homoseksualiteit als minstend 4 getuigen kunnen bevestigen dat de heer A en heer B samen alleen thuis waren.

Zij kunnen dan ZONDER proces ter dood worden gesteld.
  Reply With Quote
Old 11-19-2006, 01:49 AM   #7
Elmo
IF-Lid

Ja en dat vind ik nog het ergste, dat het zomaar kan in Islamitische landen. Maar die mensen die daar de macht hebben weten echt wel hoe de vork in de steel zit. Rechtvaardig is het niet en rechtvaardigheid is werkelijk ver te zoeken in die landen

Reply With Quote
Old 11-19-2006, 07:41 AM   #8
Doc
Guest

ik snap er niks van...maar dit is toch beter dan dat het was Elmo?

Nu hoeft ze geen 4 getuigen meer te regelen.
  Reply With Quote
Old 11-19-2006, 12:56 PM   #9
Elmo
IF-Lid

Quote:
n 80 procent van de huwelijken komt huiselijk-, seksueel en/of psychologisch geweld voor. *
Vier op de vijf vrouwen die worden gearresteerd, worden verkracht door politie of gevangenisbewakers
Iets zegt mij dat de oorzaak van het probleem niet wordt aangepakt hiermee. Er worden nu minder snel vrouwen opgepakt maar dat wil niet zeggen dat deze wreedheden op korte termijn zullen stoppen. Ik vind het geen slechte ontwikkeling en ik ben geen doemdenker maar dit soort vrouwen in Pakistan lijden al jaren onder dit soort dingen en het zal ook nog wel een tijdje duren voordat het stopt. Het kan mij niet snel genoeg gebeuren eerlijk gezegd en ik vind het dan ook een druppel op een hele gloeiende plaat.

Reply With Quote
Old 11-19-2006, 04:01 PM   #10
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

Effe een vraagje tussendoor, wat is de straf van de verkrachter als die schuldig wordt bevonden? Wordt hij nog gestenigd of zo?

Reply With Quote
Reply

Tags
pakistan, verkrachtingswetten, wijzigt

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:10 AM.
Vertalen:

Tags