Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2009, 04:40 PM   #21
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by CharmKilla View Post
Dan denk ik dat ik last heb van mijn stuit-chakra. Men zegt wel vaker dat ik wispelturig ben en niet ge-aard. Hoe ironisch het ook klinkt voor een aardeteken als ik. Ik ben niet standvastig. Ik vind het geen eigenschap om trots op te zijn, maar ik wil er zeer zeker iets aan doen.

Laat mij eens raden: je bent tenger gebouwd, je kunt makkelijk bij de hogere chakra's (je hebt aanleg voor reikii), je bent gevoelig, een drukke praatster soms zelfs een beetje nerveus (wees matig met koffie).
Wat goed voor je is: wandelen (en andere aardings-oefeningen) en een warm bad. En je moet goed voor jezelf zorgen lichamelijk (eten en slapen). Zit ik er ver naast?
  Reply With Quote
Old 01-03-2009, 10:31 PM   #22
info
Guest

Voor info over kundalini en chakras

zie onderstaande link

Activatie van de Kundalini
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 07:30 AM   #23
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by info View Post
Voor info over kundalini en chakras

zie onderstaande link

Activatie van de Kundalini
Interessant, dankjewel! Deze site kende ik niet. (wel het begrip Kundalini en bescheiden ervaring ermee).

Ingeval Charmkilla dit leest: dit artikel gaat stukken dieper dan wat ik jou stuurde. M.b.v. chakra's kun je een Kundalini-ervaring krijgen.
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 11:55 AM   #24
CharmKilla
Guest

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
Laat mij eens raden: je bent tenger gebouwd, je kunt makkelijk bij de hogere chakra's (je hebt aanleg voor reikii), je bent gevoelig, een drukke praatster soms zelfs een beetje nerveus (wees matig met koffie).
Wat goed voor je is: wandelen (en andere aardings-oefeningen) en een warm bad. En je moet goed voor jezelf zorgen lichamelijk (eten en slapen). Zit ik er ver naast?
Jeetje. Ja, dat klopt. Ik ben tenger gebouwd. Ik ben alleen niet nerveus, integendeel en ik drink geen koffie. Voor de rest klopt het allemaal...
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 12:26 PM   #25
info
Guest

Quote:
Interessant, dankjewel! Deze site kende ik niet. (wel het begrip Kundalini en bescheiden ervaring ermee).

Ingeval Charmkilla dit leest: dit artikel gaat stukken dieper dan wat ik jou stuurde. M.b.v. chakra's kun je een Kundalini-ervaring krijgen.
Met alle respect "ervaring"?? Wat vind jij een ervaring?
Ik vind je een lieve vrouw, maar ik ben geen zweverig type.
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 02:44 PM   #26
Sharda1
Guest

Quote:
Met alle respect "ervaring"?? Wat vind jij een ervaring?
Ik vind je een lieve vrouw, maar ik ben geen zweverig type.
Waar we het over hadden: de Kundalini-kracht. Met ervaring bedoel ik dat die doopr je lichaam heen slaat.

Lief heeft er niets mee te maken volgens mij

Ik ben absoluut niet zweverig.
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 02:58 PM   #27
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by CharmKilla View Post
Jeetje. Ja, dat klopt. Ik ben tenger gebouwd. Ik ben alleen niet nerveus, integendeel en ik drink geen koffie. Voor de rest klopt het allemaal...
Misschien had ik moeten weggen: emotioneel, snel opgewonden, snel overstuur. Iemand bij wie de dingen heftig binnenkomen en dan voelt het ook hel erg, zoiets.

Maar goed laat ik niet teveel de amateur-Sherlock spelen... Maar: iedereen zit natuurlijk wel in een bepaalde hoek, A of B of C met bijbehorende al dan niet functionerende chakra's ... , : met bepaalde neigingen en aanleg. Op een gegeven moment herken je patronen. Iemand die bescheiden en sober is zal nooit het grootste stuk taart pakken. Iemand die zich volpropt met zoetigheid is een emotionele eter, en komt waarsch. tekort v.w.b 2de en 4de chakra.
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 03:21 PM   #28
CharmKilla
Guest

Quote:
Misschien had ik moeten weggen: emotioneel, snel opgewonden, snel overstuur. Iemand bij wie de dingen heftig binnenkomen en dan voelt het ook hel erg, zoiets.

Maar goed laat ik niet teveel de amateur-Sherlock spelen... Maar: iedereen zit natuurlijk wel in een bepaalde hoek, A of B of C met bijbehorende al dan niet functionerende chakra's ... , : met bepaalde neigingen en aanleg. Op een gegeven moment herken je patronen. Iemand die bescheiden en sober is zal nooit het grootste stuk taart pakken. Iemand die zich volpropt met zoetigheid is een emotionele eter, en komt waarsch. tekort v.w.b 2de en 4de chakra.
Wat ben jij dan in het dagelijkse leven? Psycholoog? Echt goed hoor, zoals je aan de hand van een paar posts mij hebt "ontleed".
Ik vind je een intelligente dame. Maar dat spreekt voor zich...
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 03:28 PM   #29
info
Guest

Quote:
Waar we het over hadden: de Kundalini-kracht. Met ervaring bedoel ik dat die doopr je lichaam heen slaat.

Lief heeft er niets mee te maken volgens mij

Ik ben absoluut niet zweverig.
Het slaat door je heen?
Niemand in nederland heeft zelfs volledige siddhi over zijn 1e chakra. Het
Proces van kundalini is zwaar, heel moeilijk en complex, alleen een guru waarvan zelf de gehele kundalini is gerezen kan dat van een ander ook laten stijgen.
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 07:16 PM   #30
Sharda1
Guest

Quote:
Het slaat door je heen?
Niemand in nederland heeft zelfs volledige siddhi over zijn 1e chakra. Het
Proces van kundalini is zwaar, heel moeilijk en complex, alleen een guru waarvan zelf de gehele kundalini is gerezen kan dat van een ander ook laten stijgen.
??? Ik sta verbaasd over jouw verbaasde reactie...
Ik wil helemaal niet interessant doen of zo.
Ik ken 3 mensen (drie oudere mannen) die veel verder zijn dan ik.
Dat komt dus voor. Ik zei toch ook niet dat ik een expert ben of dat alle chakra's geactiveerd werden? Alleen dat ik 2x in mijn leven een Kundalini slag heb gehad...
Soms krijg ik onder de meditatie een aanzetje (ik krijg het warm, mijn handen gaan tintelen, ik ga kleuren zien) maar het zet dan niet door. Je kunt Kundalini ook niet forceren of opwekken.

Voor alle zekerheid heb ik siddhi nog even opgezocht:
"Siddhi's kunnen zich op natuurlijke wijze manifesteren of verkregen worden door uitgebreide beoefening van meditatie" (Wikipedia)

en met "zweverig" bedoelde ik -zonder iemand te willen kwetsen- New Age-toestanden, daar heb ik geen hoge pet van op.
  Reply With Quote
Reply

Tags
god, hoe, jezelf, maak, ontvankelijk, voor

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 06:55 PM.
Vertalen:

Tags