Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-16-2007, 11:49 PM   #1
Soedesh
IF-Lid

Default Prem Radhakishun: Als alles goddelijk is, mag alles gezegd

Een aantal hindoes maakt zich boos over een onlangs door De Pers afgebeelde illustratie van de god Gayatri Mata. Televisiemaker en advocaat Prem Radhakrishun heeft behoefte te reageren.

Ik ben overtuigd hindoe. Ik weet meer over het hindoe´sme dan menigeen die zich pandit (eenvoudig vertaald, priester) noemt. Toch zijn er veel hindoes die menen dat ik geen hindoe ben. Ik eet rundvlees, eigenlijk alle vlees dat ik lekker vind, ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, ik wijs geweld, indien nodig, niet af. Ik ben voor het recht op abortus en euthanasie. Ik heb gekozen om hindoe te zijn omdat het de meest anarchistische religie ter wereld is. Hindoes hebben geen leiders zoals de rooms-katholieke kerk de paus. Hindoes hebben niet eens een gebedshuis (Mandir) nodig. Het hindoe´sme gaat ervan uit dat alles goddelijk is. Poep, pies, seks en dus ook afbeeldingen van wie dan ook in welke krant dan ook. Omdat alles goddelijk is, mag alles ook worden gezegd. Fuck Krishna, Fuck Laxmi, Fuck Brahma. Het is goddelijk om onder dit artikel een tekening te zetten waarin Raven (volgens de mythe een slechte, duivelse man) wordt gepijpt door Seeta (toonbeeld van reinheid en integriteit) terwijl Ram (incarnatie van God, de ideale zoon) masturberend toekijkt. De essentie van het hindoe´sme is namelijk dat aan het eind van het aardse leven de ziel zal worden afgerekend op zijn daden. Dan pas zal de hindoe weten of hij/zij goed of slecht heeft geleefd. De straf: terugkomen als dier of ander levend wezen. De ultieme beloning: nooit meer te hoeven incarneren als mens. De ziel kan voor eeuwig genieten van het ziel zijn. Deze relativeringskracht maakt het hindoe´sme zo mooi. Het omarmt en stoot niet af. Een ieder die gelooft is hindoe, of het nu in Jezus, Allah, Boeddha, Marx, de Mens, een Boom of een Slang is. In het hindoe´sme vind je daarom overtuigde pacifisten die niets eten waar bloed in zit (vegetarisch), en anderen die zeggen dat juist op grond van het feit dat er in alles leven zit, dus ook in de boom en in de plant, je alles moet eten. De mensen achter het Panditregister Nederland mogen op grond van hun interpretatie van het hindoe´sme betogen dat de plaatsing van de foto kwetsend is. Dat is slechts de mening van ÚÚn onwetende. Iedereen mag zich Pandit noemen. Het is geen beschermde naam. Ook achterlijke idioten die het hindoe´sme niet begrijpen en zich Pandit noemen zijn goddelijk. Als God dit niet wilde, dan hadden ze niet geleefd nietwaar? Hetzelfde geldt voor de bedreigers van De Pers. De Pers mag zich gezegend voelen met hun goddelijke bedreigingen. Maar, omdat God weet dat zij deze idioten heeft geschapen, heeft ze ervoor gezorgd dat ik nu in Nederland woon en vooraanstaand publicist ben. Daarom voldoe ik graag aan de door God gegeven opdracht om de onwetenden in Nederland voor te lichten.

Gaytrie, Laxmi, Ram, Krishna en alle andere (volgens sommigen) hindoegoden hebben geen idioten nodig om hen te beschermen. Belediging, minachting en ridiculisering van het hindoe´sme is goddelijk. Alles wat bestaat is goddelijk. Als het fout is zal God het zelf wel oplossen. Ze kan De Pers failliet laten gaan en na diens dood wel afrekenen met de verantwoordelijken. Laten wij tot onze dood daarom genieten van al het goddelijke dat deze moderne wereld produceert; seks, drugs, drank, geweld, bedreigingen, domme mensen, maar ook harmonie, saamhorigheid, kennis, onderwijs, wijsheid, muziek, schoonheid, leuke gratis kwaliteitskranten en vooral Prem (goddelijke liefde).
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 12-17-2007, 11:18 AM   #2
Abhimanyu117
IF-Lid

Default Misselijke makende man

Het begon met het artikeltje van Arjan Terpstra in de Pers, waarin onderin
een afbeelding van Gāyatrī Māta, lasterlijk, ondienstig en grof beledigend is omgegaan met behulp van een aantal zaken, te weten:

1. Op het hoofd van Mātā kruipt Spiderman;
2. Boven het hoofd van Mātā bevindt zich niet de Gāyatrī-mantra, maar een onjuiste tekst, wat overigens moeilijk leesbaar is;
3. In Mātā 's rechterhand is een Adidas voetbal afgebeeld;
4. In Mātā 's rechterhand is een Playstation-controller afgebeeld;
5. In Mātā 's rechterhand is een fles alcohol afgebeeld;
6. In Mātāĺs schoot ligt een laptop;
7. Mātā is zodanig bewerkt dat zij een trainingsjack aanheeft;
8. In Mātā 's linkerhand is een IPOD afgebeeld;
9. In Mātā 's linkerhand ligt een blik van het pepmiddel red bull;
10. In Mātā 's linkerhand is een Harry Potter boek afgebeeld;
11. Om Mātā heen zijn allerlei stripfiguren als Superman, Hulk en Mario afgebeeld. Het is volstrekt onduidelijk waarom de schrijver heeft gekozen voor de afbeelding van Gāyatrī Mātā. De tekst gaat inhoudelijk over de ônieuwe consumentenö; moslims en kidults. Met het laatste woord bedoelt de schrijver adultĺs (volwassenen) die nog houden van kinderspeelgoed (vandaar het woord kid).

zie: http://www.panditregister.nl/applica...rief%20PRN.pdf

Toen het Pandit Register hier een actie tegen opzette, vond Prembo het nodig zich eens te meer van zijn slechte kant te laten zien.

Terug naar het artikel..
Prembo heeft een hoge dunk van zichzelf "...Ik weet meer over het hindoe´sme dan menigeen die zich pandit (eenvoudig vertaald, priester) noemt..." Maar dat is geen nieuws.

Het gaat erom dat De Pers de grens van het onbetamelijke heeft opgezoch en Prembo hun hierin steund. Met zijn misselijke voorbeelden;
"Fuck Krishna, Fuck Laxmi, Fuck Brahma. Het is goddelijk om onder dit artikel een tekening te zetten waarin Raven (volgens de mythe een slechte, duivelse man) wordt gepijpt door Seeta (toonbeeld van reinheid en integriteit) terwijl Ram (incarnatie van God, de ideale zoon) masturberend toekijkt."

Los van de redenering die elders in het artikel terugkomt, vind ik dit erg FOUT. Natuurlijk beledig je hier Hindoe/ Hindustanen mee. Zoals De Pers fout ging met het publiceren van de afbeelding van Devi Gayatri Mata, gaat Prem nu fout met dit achterlijk voorbeeld, hoe goddelijk alles is...

Te misselijk voor woorden..

Reply With Quote
Old 12-17-2007, 01:57 PM   #3
Aart Tuynman
IF-Crazy

Het is toch wel opvallend hoe de media met Hindoestanen omgaat. De enige Hindoestanen die in de media een kans krijgen, zijn idioten die zich op alle mogelijke manieren afzetten tegen het hindoeisme, zoals Anil Ramdas en Prem Radhakishun.

Voor de rest is het misschien beter om zo weinig mogelijk aandacht aan Prem Radhakishun te besteden, je zou die man er alleen maar belangrijker mee maken dan hij is.

De enige aandacht die dit artikel van Prem Radhakishun verdient, is misschien een aangfite wegens belediging.

Reply With Quote
Old 12-17-2007, 02:26 PM   #4
Iyer
Guest

Wat ik van Prem Radhakishan kan zeggen is:
"Alpa-vidyaa bhayankarii" = een beetje kennis, of halve kennis is gevaarlijk.
Er is een beweging in tantra, waar sommige mensen zo ontwikkeld zijn in hun bewustzijn dat ze niet het lichaam zijn maar het eeuwige atma, dat niets hun kan deren. Dus uitwerpselen en dergelijke doen hen niets.
Dit is echt niet iets voor ons, mensen die gewoon in de maatschappij staan.

Verder is hij arrogant door te beweren dat hij wetende is en anderen, die anders denken dan hij onwetend.

Als alles gezegd kan worden, waarom zegt hij niet het zelfde over Allah en Mohammad? Als alles toch hetzelfde is. Zo wijs is hij wel, hij wil geen gedonder met de gevoelige moslimgemeenschap. Door hindoes wordt hij toch niet bedreigd.

Hindoes gaan niet uit van geloven, belonen en straffen en dergelijke primitievere opvattingen. Prem verwart dat weer met Semitische religies als islam en christendom.
Hindoeisme (en boeddhisme) gaat uit van dharma. Een woord waarvan Prem Radhakishan geen definitie kan geven.
  Reply With Quote
Old 12-17-2007, 09:42 PM   #5
Abhimanyu117
IF-Lid

Ja en nee.

Natuurlijk dekt Prem zich goed in door zich tot het Hindoeisme te beperken en wel grappig eigenlijk dat Hindoestanen over het algemeen als ze de kans krijgen zich omhoog te werken, zich vroeg of laat tegen het Hindoeisme afzetten.

Misschien moeten ze eerst een contract tekenen, waarin ze aangeven zich ooit in hun carriere tegen het Hindoeisme af te zetten...

Anyway deze passage gaat wel een stuk dieper dan we van Prembo gewend zijn...""..Het omarmt en stoot niet af. Een ieder die gelooft is hindoe, of het nu in Jezus, Allah, Boeddha, Marx, de Mens, een Boom of een Slang is..."

Helaas is dit van korte duur en valt hij later weer alles en iedereen af. Negeren is misschien het beste...

Reply With Quote
Old 12-18-2007, 04:37 PM   #6
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Abhimanyu117 View Post
Natuurlijk dekt Prem zich goed in door zich tot het Hindoeisme te beperken en wel grappig eigenlijk dat Hindoestanen over het algemeen als ze de kans krijgen zich omhoog te werken, zich vroeg of laat tegen het Hindoeisme afzetten.
Ik denk niet dat dit een algemene eigenschap is van Hindoestanen, maar het is eerder dat je tussen een gemeenschap van honderdduizend Hindoestanen er altijd wel een paar tussen vindt die bereid zijn zich tegen het hindoeisme af te zetten. En die kiezen ze bij de media uit.

Reply With Quote
Old 12-19-2007, 08:51 PM   #7
Aart Tuynman
IF-Crazy

Ik heb onderstaande e-mail naar hoofdredacteur Ben Rogmans van Dagblad De Pers gestuurd. Hopelijk zal de laatste alinea enige indruk maken.

Meneer Rogmans,

Via verschillende media heb ik kennis genomen van de kwestie rond de bewerkte afbeelding van de hindoegodin Gayatri Mata, zoals die werd gepubliceerd in Dagblad De Pers van vrijdag 30 november 2007, pagina 25. Ik ben zelf weliswaar geen hindoe, maar ik voel me wel op een positieve manier betrokken bij het hindoe´sme en bij de hindoegemeenschap, waardoor deze zaak ook mij ter harte gaat.

Naar aanleiding van de kwestie publiceerde u een redactioneel commentaar in Dagblad De Pers van woensdag 12 december 2007. In dit artikel doet u de zaak min of meer als een ongelukje af, geeft u aan dat niemand op de redactie ervan op de hoogte was dat de betreffende afbeelding van een hindoegodin was en dat men niet kon vermoeden dat de hindoegemeenschap zich hierdoor gekwetst zou voelen, en dat dat de reden is waarom u uw excuses aanbiedt.

Vervolgens zet u in uw artikel in het kort uiteen wat het beleid is met betrekking tot teksten en afbeeldingen die voor bepaalde groepen mensen mogelijk kwetstend of beledigend kunnen zijn. Daarbij geeft u aan dat het niet uw bedoeling is om te kwetsen om het kwetsen, dat u mogelijk wel kwetsende teksten of afbeeldingen zult plaatsen als dat noodzakelijk of functioneel is maar dat u nodeloos kwetsende teksten of afbeeldingen niet zult plaatsen.

Echter, nauwelijks twee dagen later, op donderdag 13 december 2007 om 22:45 uur, verscheen op de website van Dagblad De Pers een artikel van de hand van Prem Radhakishun. Uit de reacties vanuit de hindoegemeenschap, o.a. van Pandit Register Nederland, blijkt dat deze tekst als nog kwetsender en beledigender wordt ervaren dan de eerder gepubliceerde bewerkte afbeelding van Gayatri Mata. Hoewel ik zelf dus geen hindoe ben, kan ik mij heel goed voorstellen dat hindoes zich door deze tekst gekwetst voelen, waarbij vooral ÚÚn bepaalde passage uit het artikel als zeer kwetsend ervaren wordt. Ik hoef u hopelijk niet uit te leggen om welke passage het gaat.

Naar aanleiding van het artikel van Prem Radhakishun wil ik u een aantal vragen stellen. Ik ga er hierbij van uit dat u als hoofdredacteur niet alleen verantwoordelijk bent voor de krant, maar ook voor de website, en dat de redactie met betrekking tot wat wel en niet geplaatst kan worden hetzelfde beleid hanteert voor de krant als voor de website.

- In hoeverre heeft de redactie van Dagblad De Pers enige voorzichtigheid betracht alvorens het artikel van Prem Radhakishun te plaatsen? Naar mijn bescheiden mening zou de redactie, gezien de reacties op de eerder gepubliceerde bewerkte afbeelding van Gayatri Mata, er goed aan hebben gedaan zich eerst goed te bedenken of het artikel door de beugel kon alvorens het te plaatsen.

- Is niemand van de betrokken redacteuren zelf op het idee gekomen dat het artikel van Prem Radhakishun als onnodig kwetsend en beledigend ervaren kon worden? Naar mijn bescheiden mening heeft iemand geen kennis van het hindoe´sme of de hindoegemeenschap nodig om te kunnen bedenken dat het artikel als aanstootgevend kan worden ervaren.

- In hoeverre is het artikel van Prem Radhakishun getoetst aan de beleidsrichtlijnen zoals u die in uw artikel van woensdag 12 december kort uiteengezet hebt?

- Zo ja, kunt u dan uitleggen wat er onvermijdelijk dan wel functioneel is aan de betreffende passage uit het artikel die in het bijzonder als kwetsend en beledigend wordt ervaren?

Naar mijn bescheiden mening heeft het er alle schijn van dat u, gezien de publicatie van het artikel van Prem Radhakishun, uw eigen beleidsrichtlijnen niet naleeft. De redactie wekt de schijn er wel degelijk op uit te zijn om een bepaalde groep mensen te kwetsen, met wat voor achterliggend motief dan ook. De bewerkte afbeelding van Gayatri Mata is nog als een ongelukje af te doen, het artikel van Prem Radhakishun heeft alle schijn van opzet.

Mocht u na het bovenstaande nog steeds niet begrijpen wat ik bedoel, dan zal ik u eens een concrete vraag stellen:

Stelt u zich eens voor dat u een tekst krijgt aangeboden waarin de auteur zich christen noemt, zich aanmatigt meer over het christendom te weten dan menige pastoor of dominee en vervolgens beweert dat het christelijk is om een afbeelding te maken waarop hogepriester Caiaphas wordt gepijpt door de Maagd Maria terwijl de Here Jezus Christus masturberend toekijkt, zou u dat dan ook publiceren?

Groeten,
Aart Tuynman

Reply With Quote
Old 12-20-2007, 08:45 AM   #8
dewanand
Verbannen
IF-Lid

Talking persbericht harde eisen depers

Persbericht
Datum: dinsdag 18 december 2007
Onderwerp: harde eisen aan Dagblad De Pers, inzake misbruik Hindoe Godin

Heden heeft Hindoeschrijver Dewanand enkele harde eisen openbaar gemaakt op het Kritisch Podium Dewanand, Home Kritisch Podium Dewanand, gericht aan het adres en redactie van Dagblad De Pers. Hierbij is gekozen voor een kennisintensieve oplossing van het conflict, inzake lastering Hindoe Godin Gayatri, tussen etnische Hindoes (vertegenwoordigd door Pandit Register Nederland) en dit mediaorgaan, met het oog op meer harmonie en wederzijds begrip voor elkaar in onze multikul.

Dewanand kan niet aansprakelijk gesteld worden als extremistische en terroristische Hindoes en moslims overgaan tot gewelddadige en bloedige acties tegen Dagblad De Pers en haar medewerkers en verzoekt hierbij alle persorganen om mee te werken en om aan deze harde eisen te voldoen. Er moet immers een einde komen aan het sensationele leedvermaak en aan de laagwaardige roddeljournalistiek op het Nederlands grondgebied.

Dewanand adviseert Dagblad de Pers om haar medewerkers, apparatuur en werkruimten maximaal te beveiligen, omdat zij nu zelf heeft gezorgd voor een escalatie van de vertrouwensbreuk tussen Oosterlingen en Westerlingen op het Nederlands grondgebied en hier zelf voor zal moeten betalen.

Alle media organen in Nederland worden hierbij opgeroepen om mee te werken en om zo een herhaling van het bloedige religieuze drama a la Theo van Gogh te voorkomen binnen 12 maanden, als ultimatum. In het informele hindoestaanse roddelcircuit is momenteel al bekend dat kapitaalkrachtige Hindoes al kontakt schijnen te zoeken met goedkope huurmoordenaars uit Oost Europa om af te rekenen met Arjan Terpstra en Prem Radhakishun.

////////
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-20-2007, 02:01 PM   #9
Abhimanyu117
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Aart Tuynman View Post
Ik heb onderstaande e-mail naar hoofdredacteur Ben Rogmans van Dagblad De Pers gestuurd. Hopelijk zal de laatste alinea enige indruk maken......

Stelt u zich eens voor dat u een tekst krijgt aangeboden waarin de auteur zich christen noemt, zich aanmatigt meer over het christendom te weten dan menige pastoor of dominee en vervolgens beweert dat het christelijk is om een afbeelding te maken waarop hogepriester Caiaphas wordt gepijpt door de Maagd Maria terwijl de Here Jezus Christus masturberend toekijkt, zou u dat dan ook publiceren?

Groeten,
Aart Tuynman

Ha ha,

Een tegenreactie kun je denk ik wel op je buik schrijven. Het 'te vriend' houden (lees informeren) van Hindoestanen is voor de Pers geen prioriteit. Mocht er wel een reactie komen, dan horen we dat natuurlijk graag...

Aan de andere kant, gaat vooral de alinea erg ver. Vuur met Vuur bestrijden? Dit heeft Ghandie ons natuurlijk niet geleerd. Toch ben ik als Hindu benieuwd naar de ontwikkelen..

Groet,
Abhi

Reply With Quote
Old 12-20-2007, 02:03 PM   #10
Abhimanyu117
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by dewanand View Post
Persbericht
Datum: dinsdag 18 december 2007
Onderwerp: harde eisen aan Dagblad De Pers, inzake misbruik Hindoe Godin

Heden heeft Hindoeschrijver Dewanand enkele harde eisen openbaar gemaakt op het Kritisch Podium Dewanand, Home Kritisch Podium Dewanand, gericht aan het adres en redactie van Dagblad De Pers. Hierbij is gekozen voor een kennisintensieve oplossing van het conflict, inzake lastering Hindoe Godin Gayatri, tussen etnische Hindoes (vertegenwoordigd door Pandit Register Nederland) en dit mediaorgaan, met het oog op meer harmonie en wederzijds begrip voor elkaar in onze multikul.

Dewanand kan niet aansprakelijk gesteld worden als extremistische en terroristische Hindoes en moslims overgaan tot gewelddadige en bloedige acties tegen Dagblad De Pers en haar medewerkers en verzoekt hierbij alle persorganen om mee te werken en om aan deze harde eisen te voldoen. Er moet immers een einde komen aan het sensationele leedvermaak en aan de laagwaardige roddeljournalistiek op het Nederlands grondgebied.

Dewanand adviseert Dagblad de Pers om haar medewerkers, apparatuur en werkruimten maximaal te beveiligen, omdat zij nu zelf heeft gezorgd voor een escalatie van de vertrouwensbreuk tussen Oosterlingen en Westerlingen op het Nederlands grondgebied en hier zelf voor zal moeten betalen.

Alle media organen in Nederland worden hierbij opgeroepen om mee te werken en om zo een herhaling van het bloedige religieuze drama a la Theo van Gogh te voorkomen binnen 12 maanden, als ultimatum. In het informele hindoestaanse roddelcircuit is momenteel al bekend dat kapitaalkrachtige Hindoes al kontakt schijnen te zoeken met goedkope huurmoordenaars uit Oost Europa om af te rekenen met Arjan Terpstra en Prem Radhakishun.

////////

Dewanand,

Jij bent geen haar beter dan Prem. Als enig media jou ooit een column laat schrijven zul je veel meer kwaad doen, dan alle Radhakishuns, Ramdassen bijelkaar...

Vertrek anders naar Suriname, en begin daar met een schone lei. In Nederland heb je al teveel kwaad gedaan..

Reply With Quote
Reply

Tags
alles, als, gezegd, goddelijk, mag, prem, radhakishun

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:56 PM.
Vertalen:

Tags