Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-02-2005, 12:00 PM   #11
imported_Arjun
IF-Crazy

Default Re: Religie was dat nou echt nodig? Zo ja waarom?

Wat grappig dat ik als persoon in verband wordt gebracht met een enkele vraag vraag. Voor de duidelijkheid; ik wou alleen maar reacties uitlokken om te kijken hoe jullie ernaar kijken, daar ben ik erg benieuwd naar. Als ik vraag of het aantoonbaar is dat Allah en Shiv dezelfde zijn is dat slechts een vraag, en niet iets om op basis daarvan conclusies te trekken over mijn persoonlijke visie, die weet je niet want die laat ik hier niet uit.

Quote:
Originally Posted by Vishal
Allah-aanbidders aanbidden Allah als oppermacht. Jij aanbidt Shiva als oppermacht. ==> Als er maar 1 oppermacht is, dan geldt dus dat Allah = Shiva.
Ik vroeg aan te tonen dat Shiv en Allah dezelfde zijn, jouw antwoord is meer een theoretisch en speculatief gegeven, lijkt erop dat jij - en niemand tot zover - erin kan slagen aan te tonen dat Shiv gelijk is aan Allah en vice versa. In een groot bedrijf heeft de laagste werknemer ook een baas die zeker niet de directeur zal zijn van het gehele bedrijf, toch is hij zijn baas alhoewel hij niet het hoofd is van het bedrijf. Zeggen dat Allah en Shiv beiden oppermachtig zouden zijn is net zoals zeggen dat President Bush van de VS en President Putin van Rusland dezelfde zijn omdat ze beiden President zijn voor een groep mensen.

Staan er in de Islamitische bronnen iets over Shiv? Is er iets bekend van Shiv over Allah?

Quote:
Originally Posted by Vishal
En of je nou wel of geen koe mag eten is hoe mensen denken dat Allah/Shiva het bedoeld heeft. Niet hoe ze weten dat Allah/Shiva het bedoeld heeft. Dat soort verschillen onstaan door menselijke interpretaties.
Hoe maken dergelijke Oppermachten zich volgens jou duidelijk dan?

Volgens jou is religie dus gestoeld op menselijke interpretaties, bestaat God dan wel voor jou?

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-02-2005, 12:05 PM   #12
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Quote:
Originally Posted by Arjun
Ik vroeg aan te tonen dat Shiv en Allah dezelfde zijn, jouw antwoord is meer een theoretisch en speculatief gegeven, lijkt erop dat jij - en niemand tot zover - erin kan slagen aan te tonen dat Shiv gelijk is aan Allah en vice versa. In een groot bedrijf heeft de laagste werknemer ook een baas die zeker niet de directeur zal zijn van het gehele bedrijf, toch is hij zijn baas alhoewel hij niet het hoofd is van het bedrijf. Zeggen dat Allah en Shiv beiden oppermachtig zouden zijn is net zoals zeggen dat President Bush van de VS en President Putin van Rusland dezelfde zijn omdat ze beiden President zijn voor een groep mensen.
Je vergelijkt appeltjes met peertjes. Zowel Allah-aanbidders als Shiva-aanbidders gaan ervan uit de hun Goddelijkheid voor de hele wereld geldt, dus ook voor de aanbidders van de "ander". Russen zien Poetin niet als president van de VS. (Andersom misschien wel .)

Quote:
Staan er in de Islamitische bronnen iets over Shiv? Is er iets bekend van Shiv over Allah?
Volgens mij niet. Des te meer reden om te concluderen dat ze hetzelfde zijn toch?

Quote:
Hoe maken dergelijke Oppermachten zich volgens jou duidelijk dan?
Door ons het wonder des levens te schenken

Quote:
Volgens jou is religie dus gestoeld op menselijke interpretaties, bestaat God dan wel voor jou?
Religie is absoluut gestoeld op menselijke interpretaties. Elke woord dat gesproken is, elke tekst die geschreven is, wordt geinterpreteerd.
En God bestaat wel voor me ja, hoezo denk je van niet?

- Yoda

Reply With Quote
Old 01-02-2005, 01:15 PM   #13
Punjabi boy
IF-Beginner

Een Moslim vertelde mij iets merkwaardigs over interpretaties:

Allah is God in het Arabisch? Wat Bhagwan of Parmatma in het Hindi/Sanskrit is.
En bovendien niet-gelovigen waar de Moslims het vaak over hebben zijn atheisten, mensen die niet in een oppermacht geloven, en niet de mensen die niet-moslims zijn.

Wat Shiva betreft heeft hij een functie in het kosmos. Namelijk als vernietiger van onwetendheid of vernietiging van de Kosmos. Maar mensen zeggen zoveel en wie weet is er geen verschil tussen Shiva, Vishnu, Brahma en Allah. Wie heeft de Geschriften geschreven waar onze informatie uit halen? Het kunnen Goden zijn, maar het kunnen ook mensen zijn geweest die bepaalde dingen verkeerd hebben geinterpreteerd. Ik geloof dat God niet beschreven of geanalyseerd kan worden in een discussie of aan de hand van boeken: kijk maar naar al die verschillende soorten geloven, stromingen, mensen, interpretaties. Misschien hebben ze een vorm van waarheid maar heel veel dingen hoeven ook niet te kloppen.
Iedereen is op zijn eigen manier bezig. Eenheid in verscheidenheid.

Reply With Quote
Old 01-02-2005, 11:47 PM   #14
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Aradhana

Er is een bhajan....
Raghupati raghav Raja Ram
patite pawan Sitaram
Ishwar allah tero naam
Sabko sammati de bhagwan

Dit is de orginele versie van het lied. Maar in bepaalde mandirs zingt men Keshav in plaats van Allah. Dit vind ik buitengewoon hypocriet dat men dit doet. Indien men zo tegen het woord Allah is vind ik dat je het woord god ook maar niet moet gebruiken.
Even heel erg off-topic, maar ik heb altijd het omgekeerde geleerd. Dat het eerst keshav was, en dat het toen in allah is veranderd? Weet iemand hier iets meer over?

Reply With Quote
Old 01-03-2005, 11:56 AM   #15
HSFN admin 2
IF-Lid

Send a message via MSN to HSFN admin 2

Quote:
Originally Posted by Punjabi boy

Bij heel veel religies(bijna alle religies, anders heette het geen religie) hebben de mensen hun eigen stempel erop gedrukt, door bijv. een naam eraan te geven of een heilig boek ervan te maken. Oke er is niks mis met het op papier zetten van wat God is en wat hij van ons verlangt, maar dan proberen mensen zich van elkaar te onderscheiden. Sterker nog er worden zelfs landen gemaakt met religie als onderscheidingsmiddel.
Je begrijpt het niet goed. Het Hindoe´sme is helemaal geen religie. Een religie zegt wat je moet doen, terwijl de Hindoe Dharma (Dharma = GEEN religie) zegt wat je kan doen om een bepaald doel te bereiken. Het helpt je erbij. Dat is dus een enorm verschil. Zo kan bv. een moslim, die voor Allah bidt, ook mukti krijgen volgens het Hindoe´sme. (In de Koran wordt daarentegen gesproken over moslims en niet-gelovigen (de rest dus) Het maakt dus niet uit, volgens het Hindoe´sme, of je voor Allah bidt, voor Jezus of voor bv. Shivbhagwaan. Ze zijn allemaal ÚÚn!

Quote:
Binnen andere geloven(hindoe´sme) wordt er zelfs gezegd dat er voordat je geboren wordt, wordt er al bepaald in welke omgeving, kaste, geloof je wordt geboren. En dat vindt ik niet goed. Ik vind dat ieder mens gelijk is aan elkaar en dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen mensen. Want voor GOD is ieder mens toch gelijk?
Weer een misvatting. Het Hindoe´sme zegt helemaal niet dat de ene kaste beter zou zijn dan de andere. Dat hebben de mensen er zelf van gemaakt! Net zoals dingen van bv. bruidsschat en het verbranden van vrouwen. Dat staat ook NERGENS en toch doen die idioten dat* >:(

Quote:
Ze zeggen ook van: deze geloof is van mij ik ben dit of dat of ik hoor hier bij. Maar in feite is niks van jou en hoor je nergens bij behalve bij God, want gelovende in de ziel(wat universeel is) zijn wij niet eens diegene met wie wij onszelf identificeren. Bijvoorbeeld als Hindoe, Moslim, Jood, Christen, enz. Er wordt zelfs gezegd van dit is mijn God en dat is jouw God. Terwijl we het over hetzelfde Macht hebben.
Eindelijk zeg je iets dat helemaal klopt

Reply With Quote
Old 01-03-2005, 12:00 PM   #16
imported_Amresh
IF-Addicted

Als je dan toch 2 dingen met elkaar gaat vergelijken dan kan je al helemaal niet zeggen dat Allah en Shiv hetzelfde zijn. Deze 2 zitten op een totaal verschillend bewustzijn niveau. Moslims zijn gewoon "spirituele" kapitalisten, ze proberen de regels zo goed mogelijk te volgen om zo in de hemel tekomen om te genieten van zoveel 100den vrouwen die daar op hun aan het wachten zijn, van rijkdom die ze zullen krijgen, bij sommige stromingen kan je zelfs een "seat" kopen in de hemel. Shiv daarentegen staat voor een hoger bewustzijnsniveau, meditatie om zo 1 te worden met god.

Reply With Quote
Old 01-04-2005, 11:58 PM   #17
Punjabi boy
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by HSFNwebmaster

Je begrijpt het niet goed. Het Hindoe´sme is helemaal geen religie. Een religie zegt wat je moet doen, terwijl de Hindoe Dharma (Dharma = GEEN religie) zegt wat je kan doen om een bepaald doel te bereiken. Het helpt je erbij. Dat is dus een enorm verschil. Zo kan bv. een moslim, die voor Allah bidt, ook mukti krijgen volgens het Hindoe´sme. (In de Koran wordt daarentegen gesproken over moslims en niet-gelovigen (de rest dus) Het maakt dus niet uit, volgens het Hindoe´sme, of je voor Allah bidt, voor Jezus of voor bv. Shivbhagwaan. Ze zijn allemaal ÚÚn!

Ik zeg ook niet Hindoeisme een religie is. Maar het is wel iets dat Informatie geeft over God.

Weer een misvatting. Het Hindoe´sme zegt helemaal niet dat de ene kaste beter zou zijn dan de andere. Dat hebben de mensen er zelf van gemaakt! Net zoals dingen van bv. bruidsschat en het verbranden van vrouwen. Dat staat ook NERGENS en toch doen die idioten dat* >:(

Ik val het Hindoeisme niet aan, ik weet ook wel dat Hindoeisme dat niet zegt. Maar de mensen het zeggen. Daar ben ik het mee eens.

Eindelijk zeg je iets dat helemaal klopt
Het klopt voor jou en mij misschien, maar het hoeft voor een ander niet te kloppen. Kijk maar naar de posts na jou.

Reply With Quote
Old 01-05-2005, 12:06 AM   #18
Punjabi boy
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by AB
Als je dan toch 2 dingen met elkaar gaat vergelijken dan kan je al helemaal niet zeggen dat Allah en Shiv hetzelfde zijn. Deze 2 zitten op een totaal verschillend bewustzijn niveau. Moslims zijn gewoon "spirituele" kapitalisten, ze proberen de regels zo goed mogelijk te volgen om zo in de hemel tekomen om te genieten van zoveel 100den vrouwen die daar op hun aan het wachten zijn, van rijkdom die ze zullen krijgen, bij sommige stromingen kan je zelfs een "seat" kopen in de hemel. Shiv daarentegen staat voor een hoger bewustzijnsniveau, meditatie om zo 1 te worden met god.

Als je het zo bekijkt dan is elk gelovige een kapitalist. En deze 'spirituele kapitalisten' bestaan die wel? Volgens mij ben je aan het generaliseren?Over welk bewustzijnsniveau heb je het. Er is toch maar 1 bewustzijnsniveau? Misschien begrijp ik je niet goed. Kun je het nader toelichten? Ravana had toch ook van Shiv Bhagvan zoveel siddhi's gekregen waardoor zijn ego was vergroot. Zelfs als je de verlangen hebt om verlost te worden, blijft het een verlangen.

Reply With Quote
Old 02-10-2005, 12:04 AM   #19
imported_Archana
IF-Addicted

Send a message via MSN to imported_Archana

In mekka vereren ze toch een shivling???

Reply With Quote
Old 02-15-2005, 09:36 AM   #20
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by Archana
In mekka vereren ze toch een shivling???*
Het onderwerp is religie is dat nou echt nodig en waarom!!!

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Reply

Tags
dat, echt, nodig, nou, religie, waarom
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 09:27 AM.
Vertalen:

Tags