Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-31-2004, 03:06 AM   #1
Punjabi boy
IF-Beginner

Default Religie was dat nou echt nodig? Zo ja waarom?

Bij heel veel religies(bijna alle religies, anders heette het geen religie) hebben de mensen hun eigen stempel erop gedrukt, door bijv. een naam eraan te geven of een heilig boek ervan te maken. Oke er is niks mis met het op papier zetten van wat God is en wat hij van ons verlangt, maar dan proberen mensen zich van elkaar te onderscheiden. Sterker nog er worden zelfs landen gemaakt met religie als onderscheidingsmiddel. Binnen andere geloven(hindoeïsme) wordt er zelfs gezegd dat er voordat je geboren wordt, wordt er al bepaald in welke omgeving, kaste, geloof je wordt geboren. En dat vindt ik niet goed. Ik vind dat ieder mens gelijk is aan elkaar en dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen mensen. Want voor GOD is ieder mens toch gelijk? Ze zeggen ook van: deze geloof is van mij ik ben dit of dat of ik hoor hier bij. Maar in feite is niks van jou en hoor je nergens bij behalve bij God, want gelovende in de ziel(wat universeel is) zijn wij niet eens diegene met wie wij onszelf identificeren. Bijvoorbeeld als Hindoe, Moslim, Jood, Christen, enz. Er wordt zelfs gezegd van dit is mijn God en dat is jouw God. Terwijl we het over hetzelfde Macht hebben.

In feite is het best wel ziek dat men over verschillende religies praat die uiteindelijk vele overeenkomsten hebben. Voor de een zijn deze overeenkomsten overduidelijk en overbrugt gelijk de grenzen en voor de ander blijft het een ANDER geloof. Sommigen(zoals mij) zeggen dat ze bijvoorbeeld bij het lezen van de Bijbel al voelen wat het woord van God is en wat uit zichzelf geschreven is, terwijl ze toch een ander ‘GELOOF’belijden(Hindoe). Want eerder tijdens het belijden van hun ‘EIGEN GELOOF’ waren ze ook hetzelfde tegengekomen. Zou het niet zo kunnen zijn dat vele wegen naar Rome of naar datzelfde doel lijden? Als we nou alleen de overeenkomsten nemen en daarop focussen zullen er veel onduidelijkheden verholpen worden op spiritueel gebied vindt ik. Zie God in allen dan zul je niemand haten.(misschien kunnen alleen mensen met een meer spirituele ontwikkeling dit toepassen)
Dit was mijn visie en ben benieuwd hoe andere mensen hierover denken of dezelfde ervaringen/visies hebben.....of andere natuurlijk........

PS: Correct me if I am wrong somewhere!
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 01-01-2005, 01:42 AM   #2
imported_Arjun
IF-Crazy

Default Re: Religie was dat nou echt nodig? Zo ja waarom?

Kun je aantonen dat Allah dezelfde is als mijn grote Shiv ?

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 01-01-2005, 09:09 AM   #3
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Quote:
Originally Posted by Arjun
Als dat niet zo zou zijn, zou dat moeten betekenen dat Allah en Shiva allebei apart van elkaar bestaan?

- Yoda

Reply With Quote
Old 01-01-2005, 11:45 AM   #4
imported_Arjun
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Vishal
Als dat niet zo zou zijn, zou dat moeten betekenen dat Allah en Shiva allebei apart van elkaar bestaan?
Weet ik niet, als ik verder speculeer is een andere optie dat Allah niet zou bestaan... ???

Reply With Quote
Old 01-01-2005, 12:22 PM   #5
Vishal
IF-Crazy

Quote:
Weet ik niet, als ik verder speculeer is een andere optie dat Allah niet zou bestaan... ???
Maar dan zou Shiva ook niet bestaan. Allah-aanbidders aanbidden het Goddelijke en noemen het Allah. Als Allah niet bestaat, dan zou dat dus betekenen dat het Goddelijke dus niet bestaat. En het is het Goddelijke wat jij Shiva noemt.

- Yoda

Reply With Quote
Old 01-01-2005, 05:40 PM   #6
imported_Archana
IF-Addicted

Send a message via MSN to imported_Archana

Quote:

Maar dan zou Shiva ook niet bestaan. Allah-aanbidders aanbidden het Goddelijke en noemen het Allah. Als Allah niet bestaat, dan zou dat dus betekenen dat het Goddelijke dus niet bestaat. En het is het Goddelijke wat jij Shiva noemt.
juist vishoe!!

Reply With Quote
Old 01-01-2005, 10:01 PM   #7
imported_Arjun
IF-Crazy

Quote:
Hoe kom jij erbij dat Shiv en Allah een en dezelfde zijn?
Hoe kan de Ene de koe toestaan als cosumptie en offers terwijl de Ander de koe als zeer heilig bestempeld?

Ik ben erg benieuwd naar hetgene wat jou laat denken dat Allah en Shiv dezelfde zijn...

Reply With Quote
Old 01-01-2005, 11:47 PM   #8
Vishal
IF-Crazy

Quote:
Hoe kom jij erbij dat Shiv en Allah een en dezelfde zijn?
Hoe kan de Ene de koe toestaan als cosumptie en offers terwijl de Ander de koe als zeer heilig bestempeld?

Ik ben erg benieuwd naar hetgene wat jou laat denken dat Allah en Shiv dezelfde zijn...
Allah-aanbidders aanbidden Allah als oppermacht. Jij aanbidt Shiva als oppermacht. ==> Als er maar 1 oppermacht is, dan geldt dus dat Allah = Shiva.

En of je nou wel of geen koe mag eten is hoe mensen denken dat Allah/Shiva het bedoeld heeft. Niet hoe ze weten dat Allah/Shiva het bedoeld heeft. Dat soort verschillen onstaan door menselijke interpretaties.

- Yoda

Reply With Quote
Old 01-02-2005, 07:53 AM   #9
Aradhana
IF-Lid

Ik moet best wel lachen om deze discussie. Ik vind het eigenlijk best wel bekrompen wat hier wordt gezegd. Ik denk namelijk dat er maar 1 god is, maar alle mensen aanbidden het op hun eigen manier.
In de hindoe dharm hebben we een heel scala aan goden, maar tevens zeggen we dat we maar 1 god hebben, paramatma.

Allah is het arabische woord voor wat wij in het hindi bhagwaan noemen. Als wij het over ons geloof hebben en hierover in het Nederlands praten en daarbij het woord God gebruiken, dan hebben we het in weze ook over de Chrstelijke God. Waarom zouden we onze bhagwaan wel kunnen verenigen met de christelijke god maar niet met het arabische woord voor god, allah.

Er is een bhajan....
Raghupati raghav Raja Ram
patite pawan Sitaram
Ishwar allah tero naam
Sabko sammati de bhagwan

Dit is de orginele versie van het lied. Maar in bepaalde mandirs zingt men Keshav in plaats van Allah. Dit vind ik buitengewoon hypocriet dat men dit doet. Indien men zo tegen het woord Allah is vind ik dat je het woord god ook maar niet moet gebruiken.

En over de wijze van het belijden van je godsdienst. Wie zegt dat alle hindoes het op eenzelfde wijze doen. We worden juist vrij gelaten en kunnen het op onze eigen wijze invulling geven. We erkennen ergo dat er niet een juiste/beste manier is. Indien we dit binnen onze religie erkennen en toelaten, waarom zouden we dit dan niet buiten onze religie tolereren??

Wederzijds respect vind ik toch net iets belangrijker dan een discussie over koeien, want dit is niet de basis van een godsdienst. (veel hindoes eten toch ook vlees??)

Reply With Quote
Old 01-02-2005, 11:05 AM   #10
PReTTY WoMaN
IF-Lid

Quote:
Mijn goede goden!!!
Jij die heel erg Bhakt overkomt en zo reageert ??? Jij vraagt om aan te tonen dat Allah hetzelfde is met Shiv, kan jij aantonen dat Shiv bestaat en dat zijn vorm die wij hebben gegeven ook echt zijn vorm is??
GOD is maar 1 en hetzelfde!! De mensen schrijven het op hoe en wat niet mag en wel mag, maar niet GOD, niet SHIV of ALLAH of JEZUS of ?!
Je mag een naam geven aan GOD en het zelf leiden zoals je het wil.....maar doe het goed en niet slecht. En als god in je hart zit dan zal je het goede automatisch volgen.

En terug op het onderwerp......ik zou niet weten of het nou goed is geweest of slecht.....maar ik denk dat het ook een vraag is: waarom zijn er donkere mensen en waarom witte mensen.....Alles heeft een reden op deze aarde!! GOD heeft ons een stel hersenen gegeven: positieve en negatieve gedachtes.
De vraag is hoe gebruiken wij het!! Hetzelfde is dat je een engeltje hebt en een duiveltje....Welke ga je meer accepteren, het engeltje of het duiveltje??
De mensen zijn egoistisher gaan worden en zijn zelf GOD gaan spelen :-\

Ik geloof zelf ook meer in het spirituele kant.....

Reply With Quote
Reply

Tags
dat, echt, nodig, nou, religie, waarom
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:18 PM.
Vertalen:

Tags