Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-04-2005, 04:30 PM   #11
Mileena
IF-Beginner

Ja, het ligt aan henzelf als ze de juiste diploma's hebben en zich op een normale wijze profileren tijdens sollicitaties etc. :roll:

In deze maatschappij geldt over het algemeen nog steeds: liever een Kees op de zaak dan een of andere Hassan, of lag jij te soms te slapen in de tussentijd? :?

Reply With Quote
Old 03-04-2005, 10:41 PM   #12
Ricardo Villalobos
IF-Beginner

Quote:
Originally posted by Mileena
Ja, het ligt aan henzelf als ze de juiste diploma's hebben en zich op een normale wijze profileren tijdens sollicitaties etc. *:roll: *

In deze maatschappij geldt over het algemeen nog steeds: liever een Kees op de zaak dan een of andere Hassan, of lag jij te soms te slapen in de tussentijd? *:?
Ik denk dat de hoger opgeleiden er minder last van hebben. De lager opgeleiden des te meer. En hoe zou het komen dat andere allochtonen bevolkingsgroepen er weer minder last hebben? Misschien zijn marokkanen uit deze categorie lastig in de omgang?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 03-05-2005, 08:39 AM   #13
Mileena
IF-Beginner

Quote:
Originally posted by Bhaiya R.

Ik denk dat de hoger opgeleiden er minder last van hebben. De lager opgeleiden des te meer. En hoe zou het komen dat andere allochtonen bevolkingsgroepen er weer minder last hebben? Misschien zijn marokkanen uit deze categorie lastig in de omgang?
Ik denk niet dat zij er minder last van hebben, afgaande op mijn omgeving. Deze hoeft natuurlijk niet representatief te zijn voor wat er werkelijk gebeurt, maar ik ken dus wel legio voorbeelden. De hoger opgeleiden marrokanen worden minder snel aangenomen dan andere bevolkingsgroepen ondanks gelijke capaciteiten, er zijn tal van onderzoeken die dit bewijzen. Volgens mij is het gewoon zo dat de goeden onder de kwaden lijden, zo ook hier. Ook de bekwame marrokanen, goede opleiding of niet, lijden hieronder.

En ik heb niet gemerkt dat ze lastiger in de omgang zijn dan andere bevolkingsgroepen als het gaat om het vinden van een goede baan. Lijkt me een beetje stom als je op deze wijze opstelt als je een baan wilt krijgen.

Maar als je een bevolkingsgroep de kans wil geven om zich beter te profileren, ontneem ze dan ook niet de kans op een goede baan. Stelselmatige discriminatie vanwege het slechte imago van marokkanen in NL is uit den boze. :wink:

Reply With Quote
Reply

Tags
marokkanen, meer, steeds, werk, zonder

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:28 AM.
Vertalen:

Tags