Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 06-06-2004, 11:36 AM   #1
flappie
IF-Beginner

Default Zelfmood onder de hindoestaanse jongeren.

Dat is een feit dat vaak voorkomt onder de hindoense jongeren.Waarom gebeurt het ? Er heerst een taboe sfeer, en dat zou ik graag met jullie willen doorbreken.

Heb je weleens met de gedachte rondgelopen om zelfmoord te plegen? Zo ja, waarom wel?
Status: Offline

Sponsors
Old 06-06-2004, 11:52 AM   #2
imported_Amresh
IF-Addicted

Default Re: Zelfmood onder de hindoestaanse jongeren.

Quote:
Originally Posted by flappie
Dat is een feit dat vaak voorkomt onder de hindoense jongeren.Waarom gebeurt het ? Er heerst een taboe sfeer, en dat zou ik graag met jullie willen doorbreken.

Heb je weleens met de gedachte rondgelopen om zelfmoord te plegen? Zo ja, waarom wel?
Hoe vaak komt het eingelijk voor ten opzichte van andere etnische groepen? Heb je cijfers?

Old 06-06-2004, 01:13 PM   #3
sarojni
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by flappie

1. je bent de r vergeten ;D
2. iK Denk dat t zo vaak voorkomt omdat jongeren niet over alles durven te praten.....

Old 06-06-2004, 02:11 PM   #4
Mitra
IF-Lid

uuuhhhmmm volgens mij bestaat deze topic al....................

Old 06-06-2004, 03:46 PM   #5
Uma
IF-Nieuw

Hallo allemaal,

hierbij mijn reactie op dit onderwerp. Ik schrok wel van het aantal jongeren dat zelfmoord pleegt.
Ik denk dat dit voorkomen of verminderd kan worden door een open communicatie met de ouders/verzorgers. Als een kind op jonge leeftijd al het gevoel heeft dat zijn/haar ouders het vertrouwen in hem/haar heeft en als ouders open zijn over alle onderwerpen die besproken worden, dan denk ik dat je een heel stap verder bent.

Het zou goed zijn om een workshop voor ouders te houden over communicatie en openheid binnen een gezin.

Waar veel ouders van af moeten is de gedachte, dat hun kinderen moeten presteren, zodat ze dit aan de familie kunnen melden. Niet alle kinderen hoeven dokter, advocaat of whatever te worden. Sommige kinderen zijn zeer gelukkig met muziek, toneel, musicals, tekenen etc. etc. Het gaat uiteindelijk om het geluk van het kind.

Ook wat de partnerkeuze betreft, of het blank, bruin, zwart of geel is, de ouders moeten de keuze respecteren van de kinderen. Mocht deze keuze niet goed zijn, dan moet het kind dat het zelf ondervinden. Ouders willen altijd het beste voor hun kinderen, maar wie bepaalt wat het beste is, ouder of kind.
Tot een bepaalde leeftijd heeft een kind aansturing nodig. Talenten van een kind zijn in een vroeg stadium al herkenbaar, dit zou gestimuleerd moeten worden i.p.v. eigen wil doordrukken.

Het is gek, je komt alleen op aarde en gaat alleen weg, zonder begeleiding of wat dan ook en toch zijn er zoveel mensen om je heen die bepalen hoe je jouw leven moet leiden.
Je bent een individu.

:-* Uma

Old 06-09-2004, 09:09 AM   #6
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Er is al een topic over ditzelfde onderwerp bij maatschappij te vinden.

Ik verzoek jullie om daar verder te reageren op dit onderwerp.

http://www.hsfn.nl/smf/index.php?topic=595.0

Topic gesloten

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Closed Thread

Tags
hindoestaanse, jongeren, onder, zelfmood
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:55 PM.
Vertalen:

Tags