Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-21-2004, 11:09 AM   #1
dewanand
Verbannen
IF-Lid

Default Discussie THOMAS vs DEWANAND, nut van religie

Subject: Oorlog tussen Thomas en Dewanand
Discussie THOMAS vs DEWANAND, nut van religie

In deze rubriek zal de strijd tussen Thomas en Dewanand uitgevochten worden.

Wie wil jury spelen voor ons?

De strijd begint heden, vrijdag 21 mei 2004, op Nederlandse bodem.

Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 05-21-2004, 11:17 AM   #2
dewanand
Verbannen
IF-Lid

Default Re: Oorlog: THOMAS vs DEWANAND

xpersonalia en introductie van de eerste deelnemer aan deze oorlog tussen Thomas en Dewanand

Pseudoniem: "DEWANAND"
Adres: Delft
Email waldo@wanadoo.nl
Website: Kritisch Podium Dewanand

korte biografie.
Dewanand is een Hindoeschrijver (leeftijd 37, gehuwd) uit Nederland en is geboren in Suriname. Hij heeft Werktuigbouwkunde gestudeerd aan de Technische Universiteit Delft (TUD, Delft), en schrijft nu al dertien jaar. Diverse artikelen van Dewanand zijn gepubliceerd in: Multined (landelijke weekkrant), Weekkrant Suriname, Landelijke Allochtonenkrant, Amazone Post, Hindorama magazine, Hindulife ezine, filoscoop ezine en bijna 150 artikelen staan online op zijn website (Kritisch Podium Dewanand, http://www.dewanand.nl). Een engelstalig artikel van hem is onlangs gepubliceerd op de internationale Indiase website: http://www.indiacause.com en http://www.indpride.com.

Overige feiten over Dewanand
1. Auteur en verzender van de poederbrieven aan Hindoeorganisaties omstreeks mei 2004. Dewanand is gearresteerd en veroordeelt, en probeert nu zijn strijdlustig bestaan te beteren, door zoveel mogelijk met andere wijzen te communiceren en zijn bewustzijn te verheffen.

2. auteur van ruim 13 nog niet gepubliceerde manuscripten.

3. Typeert zichzelf regelmatig als een HIndoestrijder, omdat hij sedert zijn jeugd gewend is aan strijd voeren. Nu gebruikt Dewanand de Bhagavad Gita als leidraad om op een intelligente wijze strijd te voeren, zonder zijn karma te veel te benadelen.

4. Dewanand is nogal ambitieus en werkt serieus aan een professionele schrijfcarriere.

5. Dewanand is van plan om eens per week iets te schrijven als weerwoord in dit strijdperk.

Kan de jury Thomas nu uitnodigen om iets over zichzelf te vertellen.

Reply With Quote
Old 05-21-2004, 11:19 AM   #3
HSFN admin 2
IF-Lid

Send a message via MSN to HSFN admin 2

Je mag dhr. Thomas best wel z'n mening over bepaalde onderwerpen vragen, maar oorlog?!

Wat is nou de bedoeling van dit topic?
Waar wil je over discussieren?

Reply With Quote
Old 05-21-2004, 11:23 AM   #4
dewanand
Verbannen
IF-Lid

ik wil graag met Thomas van gedachten wisselen over religieuze kwesties en over het nut van religie.
alles zal beschaafd gehouden worden.
Het gaat erom dat het kennisniveau van mij en Thomas op de proef gesteld wordt door deze geweldloze oorlog.

Aub toestaan, want het is een hele uitdaging voor mij en Thomas.

Dewanand

Reply With Quote
Old 05-21-2004, 11:29 AM   #5
imported_Janice
IF-Lid

Send a message via MSN to imported_Janice Send a message via Yahoo to imported_Janice

En wil Thomas dit ook? Is hij hiervan op de hoogte?...

Reply With Quote
Old 05-21-2004, 11:37 AM   #6
HSFN admin 2
IF-Lid

Send a message via MSN to HSFN admin 2

Dus je wilt het met dhr. Thomas hebben over het nut van religie. Is goed.
Alleen het woordje 'oorlog' vind ik misplaatst, dus dat haal ik weg in de topic titel.

Quote:
Originally Posted by dewanand
alles zal beschaafd gehouden worden.
Ok Dewanand, je hebt het hier beloofd. Ik zal dit topic wel goed in de gaten houden.
Ben benieuwd...

Reply With Quote
Old 05-21-2004, 11:41 AM   #7
imported_robin

Send a message via MSN to imported_robin Send a message via Yahoo to imported_robin

Quote:
Originally Posted by ashwien
Dus je wilt het met dhr. Thomas hebben over het nut van religie. Is goed.
Alleen het woordje 'oorlog' vind ik misplaatst, dus dat haal ik weg in de topic titel.

Ok Dewanand, je hebt het hier beloofd. Ik zal dit topic wel goed in de gaten houden.
Ben benieuwd...
ik ook..En hou het beschaafd

Reply With Quote
Old 05-21-2004, 11:44 AM   #8
dewanand
Verbannen
IF-Lid

Default Re: Discussie THOMAS vs DEWANAND, nut van religie

akkoord ,
een man houdt zijn woord.
ik heb Thomas al gemaild om mee te doen. ik zal ook proberen om wat andere deskundigen uit te nodigen om als jury te spelen of om commentaar te leveren op de aangevoerde argumenten.
ik zal mij vooral concentreren op het kennisniveau van deze discussie. Alle teksten zullen met veel zorg worden samengesteld.

Dewanand

Reply With Quote
Old 05-21-2004, 12:24 PM   #9
Thomas
IF-Beginner

Voor mij is het heel simpel beste Hindoebroeders en -zusters,

Als jullie echt vinden dat een christen niet thuishoort op deze site dan maken jullie dit maar allemaal duidelijk. Ik ben trouwens helemaal niet uit op bekeren: mijn vriendin is Hindoe en wij respecteren elkaars overtuiging in de meest volle zin van het woord.

Indien jullie vinden dat een vreedzame interreligieuze dialoog wÚl kan dan wordt Dewanand, die mij in een persoonlijke mail uitmaakte voor "blanke christenhond" (stel je voor), gewoon verwijderd van dit forum.

Ik heb geen zin in oorlogen maar in dialoog. Het dialogerende karakter van Dewanand is racistisch en denegrerend. Ik begrijp dan ook niet dat de moderator een dergelijke discussie toelaat,

vele groeten en hopelijk niet voor het laatst!

Thomas

Reply With Quote
Old 05-21-2004, 12:36 PM   #10
imported_AN
IF-Crazy

Dewanand spreekt absoluut niet voor ons allemaal, Thomas (en andere meelezers). Ik ben van mening dat zulk gedrag niet getolereerd kan worden. We zijn allemaal volwassen mensen, en moeten dus in staat zijn op een volwassen, geaccepteerde manier met elkaar te discussieren, zonder daarbij te vervallen in niet-respectvol gedrag. En schelden is een teken van onmacht.

Reply With Quote
Reply

Tags
dewanand, discussie, nut, religie, thomas, van
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:28 AM.
Vertalen:

Tags