Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-13-2004, 09:24 AM   #1
Sandhya
IF-Nieuw

Default zelfmoord onder Hindoestaanse jongeren

Het lijkt wel in de mode;Zelfmoord onder Hindoestaanse meisjes. Wat zijn de beweegredenen en waarom is er zo weinig hulp en of begeleiding. Sowieso is het een onderwerp dat zwaar op de maag ligt, maar hoe kunnen we deze taboe doorbreken? :-X
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 02-13-2004, 09:42 AM   #2
imported_AN
IF-Crazy

Default Re:zelfmoord onder Hindoestaanse jongeren

Interessant onderwerp Sandhya!!
Je geeft aan dat het in de mode is, is dat zo? (ik heb er geen verstand van) Heb je cijfers, onderzoeken of zo?

Reply With Quote
Old 02-13-2004, 10:42 AM   #3
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Hmm ja, hoe vaak gebeurt het eigenlijk? En waarom ze het doen, daar kun je alleen naar gissen. Het kan zijn omdat ze in diepe problemen zitten, maar het kan net zo goed aanstellerij zijn. Misschien moet eerst maar eens gekeken worden naar de sociale achtergrond en gezinssituaties van de meisjes.

- Yoda

Reply With Quote
Old 02-13-2004, 12:15 PM   #4
imported_Arjun
IF-Crazy

Su´cide komt vaker voor bij introverte mensen dan normaal. Zij zijn niet in staat om hulp te vragen wanneer ze emotioneel in de knel komen te zitten. De meeste allochtonen komen uit een gesloten gemeenschap. HiŰrarchische verhoudingen en minderwaardigheid zijn de cultuurfactoren die zelfmutulatie in de hand werken. Sharita Rambhadjan heeft hierover al een scriptie geschreven. De Haagse GGD en bureau public health hebben hiernaar onderzoek laten doen.

Atma hathya is een manier waarmee alle mogelijkheden tot verlossing verloren gaan, dit is een zonde. Veelal is hier ook de omgeving bij betrokken. Bij zelfmoord zijn altijd meer personen betrokken; de mensen die zelfdoding mogelijk maken en er niets aan doen zijn ook medeplichtig !

Jezelf afschermen, onderdrukken, wegcijferen etc... zijn allemaal tekenen van geestelijke zelfdoding (psychisch en niet zozeer spiritueel). Nadat het psychische een lijdensweg bewandelt heeft gaat men pas over op het lichamelijke. Alvorens men het lichaam doodt heeft men eigenlijk al een psychische zelfmoord gepleegd. Men kan meestal eerder al kenmerken zien van iemand die zichzelf psychisch aan het martelen is met dergelijke gedachtes. In deze fase is er zeker een weg terug.

De Shri Ishopanishad zegt;
Asuryaanaam te loka andhena tamasaavritaah, taamste pretyaabhighachhantu ye ke cha aatmahano janaah

"Op werelden waar geen zonneschijn aanwezig is, die gehuld gaan in diepe duisternis, worden zelfmoordenaars preta's."

Quote:
Sowieso is het een onderwerp dat zwaar op de maag ligt, maar hoe kunnen we deze taboe doorbreken?
Ik denk dat dit kan door het onderwerp meer bespreekbaar te maken. Dit kan bv. bij jongeren maar ook bij oudere mensen [ouders], opdat beide partijen een open communicatie kunnen onderhouden met elkaar.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 02-15-2004, 01:24 PM   #5
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Zelfmoord wordt veroorzaakt doordat jongeren in de knel zitten tussen de gesloten hindoestaanse familie, die een bijvoorbeeld een bepaald verwachtingspatroon heeft en de wensen van de jongere in kwestie die in wezen niet stroken met die van de familie.

Als deze persoon ge´soleerd dreigt te raken en geen hulp krijgt zal het wel tot een zelfmoordpoging komen. Meestal komen dit soort uitingen voor wanneer de persoon depressief is en hij/zij het gevoel heeft dat de omgeving hem/haar niet begrijpt en het lijkt dat alles wat mis gaat een hem/haar ligt. Het praten met mensen die je vertrouwt kan hierbij heel erg goed helpen.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 02-15-2004, 08:11 PM   #6
imported_nalini
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Varsham
[b]Zelfmoord wordt veroorzaakt doordat jongeren in de knel zitten tussen de gesloten hindoestaanse familie, die bijvoorbeeld een bepaald verwachtingspatroon heeft en de wensen van de jongere in kwestie die in wezen niet stroken met die van de familie.
b]
Je slaat de spijker op zn kop volgens mij!! En juist van de hindoestaanse meisjes is het verwachtingspatroon naar mijn mening veel hoger dan bij jongens het geval is. Er wordt vanuit de hindoestaanse gemeenschap veel kritischer naar meisjes gekeken.
Jongens worden veel vrijer gelaten in hun doen en laten. Meisjes moeten veel meer dingen laten, omdat dat vanuit de hindoestaanse gemeenschap niet altijd wordt goedgekeurd.

Reply With Quote
Old 02-15-2004, 08:26 PM   #7
imported_Arjun
IF-Crazy

De vraag is nu [was eigenlijk al]; hoe kunnen we deze taboe verbreken?? ???

Hoe staan jullie daarover guys...?

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 02-16-2004, 11:13 AM   #8
DakuRani
IF-Beginner

Send a message via MSN to DakuRani

door te beloven dat we onze kinderen niet met de 'manai ka bolie' methode opvoeden

Reply With Quote
Old 02-16-2004, 02:17 PM   #9
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by DakuRani
door te beloven dat we onze kinderen niet met de 'manai ka bolie' methode opvoeden
Ik weet niet of dat wel mogelijk is!! Volgens mij zit het in de aard van de mens om geaccepteerd te willen worden door zijn of haar omgeving. Daardoor is het heel moeilijk om je niks aan te trekken van wat anderen van je vinden.

Ik vraag me nog steeds af hoe vaak het nou voorkomt!!!!

Reply With Quote
Old 02-17-2004, 07:35 AM   #10
DakuRani
IF-Beginner

Send a message via MSN to DakuRani

Tuurlijk wil je geaccepteerd worden.

Maar ik vind zoland je niemand van je mede mens kwaad doet. moet je geaccepteerd kunnen worden.

En als je dat niet wordt moet je de fout denk ik niet zo zeer bij je zelf zoeken maar je omgeving die denk ik te hogen eisen stellen....

In plaats van zelf moord te plegen kan je een ander omgeving zoeken.. emigreer naar een ander land waar niemand je kent..

Reply With Quote
Reply

Tags
hindoestaanse, jongeren, onder, zelfmoord
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:24 PM.
Vertalen:

Tags