Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-13-2004, 09:24 AM   #1
Sandhya
IF-Nieuw

Default zelfmoord onder Hindoestaanse jongeren

Het lijkt wel in de mode;Zelfmoord onder Hindoestaanse meisjes. Wat zijn de beweegredenen en waarom is er zo weinig hulp en of begeleiding. Sowieso is het een onderwerp dat zwaar op de maag ligt, maar hoe kunnen we deze taboe doorbreken? :-X
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 02-13-2004, 09:42 AM   #2
imported_AN
IF-Crazy

Default Re:zelfmoord onder Hindoestaanse jongeren

Interessant onderwerp Sandhya!!
Je geeft aan dat het in de mode is, is dat zo? (ik heb er geen verstand van) Heb je cijfers, onderzoeken of zo?

Reply With Quote
Old 02-13-2004, 10:42 AM   #3
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Hmm ja, hoe vaak gebeurt het eigenlijk? En waarom ze het doen, daar kun je alleen naar gissen. Het kan zijn omdat ze in diepe problemen zitten, maar het kan net zo goed aanstellerij zijn. Misschien moet eerst maar eens gekeken worden naar de sociale achtergrond en gezinssituaties van de meisjes.

- Yoda

Reply With Quote
Old 02-13-2004, 12:15 PM   #4
imported_Arjun
IF-Crazy

Su´cide komt vaker voor bij introverte mensen dan normaal. Zij zijn niet in staat om hulp te vragen wanneer ze emotioneel in de knel komen te zitten. De meeste allochtonen komen uit een gesloten gemeenschap. HiŰrarchische verhoudingen en minderwaardigheid zijn de cultuurfactoren die zelfmutulatie in de hand werken. Sharita Rambhadjan heeft hierover al een scriptie geschreven. De Haagse GGD en bureau public health hebben hiernaar onderzoek laten doen.