Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-09-2004, 11:40 AM   #11
maggan
IF-Crazy

Default Gevangenissen in Nederland

Quote:
Originally Posted by Varsham
De gevangenissen mogen van mij nog minder lux worden. Als ik zie dat ze een bed op poten hebben. Die wij dan voor hun betalen, dan denk ik bij mezelf van, een matras op de grond kan toch ook??? Scheelt geld, dat gebruikt kan worden voor andere dingen. Ook de voorzieningen die ze krijgen, vroeger alleen radio en tv, tegenwoordig ook pc met internet. Dat lijkt mij hetzelfde als in je eigen huis jezelf opsluiten.
Wat dacht je van: 'Opgeruimd staat netjes'?!
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-09-2004, 01:25 PM   #12
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by maggan
Wat dacht je van: 'Opgeruimd staat netjes'?!
Dan komen ze er naar mijn mening te makkelijk er van af. Deze mensen moeten op de 1 of andere manier wel voelen voor datgene wat ze verkeerd hebben gedaan. Anders dan doen ze het nog een keer.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 01-09-2004, 02:12 PM   #13
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Dan komen ze er naar mijn mening te makkelijk er van af. Deze mensen moeten op de 1 of andere manier wel voelen voor datgene wat ze verkeerd hebben gedaan. Anders dan doen ze het nog een keer.
Denk je dat opgesloten zitten voor langere tijd een pretje is? Stel je eens voor, dat je gewoon in zo een hok zit, jaren lang. Ok je hebt een tv en misschien een pc, en je mag een keer per dag luchten, maar toch....ik zou er in elk geval niet tege kunnen!

Reply With Quote
Old 01-09-2004, 02:37 PM   #14
indy
IF-Lid

Default Re:Gevangenissen in Nederland

Het is zeker geen pretje...Ik mag maar eventjes van ze achter de pc zitten, als ik netjes mijn pilletjes heb genomen, daarna moet ik weer ingebonden in dat pak zitten en dat masker op, dat is voor mijn eigen veiligheid zeggen ze.

Reply With Quote
Old 01-09-2004, 05:40 PM   #15
maggan
IF-Crazy

Quote:
Ik bedoel: een verlaten eiland ergens in de Atlantische oceaan waar zij op een zeer primitieve wijze moeten gaan leven.

Reply With Quote
Old 01-09-2004, 05:42 PM   #16
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
Denk je dat opgesloten zitten voor langere tijd een pretje is?
Dan moeten ze ook geen pijn, leed en verdriet veroorzaken bij hun medemens.

Reply With Quote
Old 01-10-2004, 01:40 PM   #17
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Dan moeten ze ook geen pijn, leed en verdriet veroorzaken bij hun medemens.
Klopt, en voor die veroorzaakte pijn, leed en verdriet dienen ze ook gestraft te worden, op humane wijze.
Dat ze misdaden hebben begaan maakt ze niet minder mens.

Reply With Quote
Old 01-10-2004, 04:57 PM   #18
maggan
IF-Crazy

Oké, hoe ver ga je met ''humane behandeling''? of..........wat bedoel je precies met ''humane''??

Reply With Quote
Old 01-10-2004, 04:59 PM   #19
imported_Kavita
IF-Beginner

Ik vind ook dat de gevangenissen te luxe zijn in Nederland. En dat in tegenselling tot de psychiatrische instellingen; daar worden soms 3 schizofrenen op een kamertje gezet, terwijl zij dat juist niet kunnen hebben!

Reply With Quote
Old 01-11-2004, 01:18 PM   #20
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Oké, hoe ver ga je met ''humane behandeling''? of..........wat bedoel je precies met ''humane''??
Het is moeilijk om de grens tussen humaan en inhumaan aan te geven.
huˇmaan (bn.)
1 welwillend => menselijk

Iemand op humane wijze behandelen, daar versta ik onder, iemand zodanig behandelen dat hij zijn (mens)waardigheid behoudt.
Mensen deporteren en op een of ander eiland dumpen, dat vind ik geen humane gedachte.

De opmerking van Kavita is juist, in psychiatrische instellingen, of nog dichterbij, in verzorgingstehuizen, worden mensen vaak schofterig behandeld. But two wrongs don't make a right...dit geeft ons geen reden om gevangenen (minstens) zo schofterig te behandelen.

Reply With Quote
Reply

Tags
gevangenissen, nederland
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:20 PM.
Vertalen:

Tags