Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-09-2003, 01:44 PM   #11
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham
Default Moeten we ons zich niet afvragen waarom....

Quote:
Originally Posted by visvarupdas
Maar prabhu waar leid die traject dan en waar eindigd die pad dan? En wat moet die van leren dan? Weten we soms zelf niet wat we hier ( op moeder aarde) aan het doen zijn?
We zijn gewoon dat traject wat een mens normaal aflegd, aan het beleven. Als we dat hebben gedaan dan hebben we onze taken volbracht!!! Maar dan moeten we wel goeie dingen doen en slechte dingen achterwege laten!!!

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-09-2003, 08:26 PM   #12
visvarupdas
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Varsham
We zijn gewoon dat traject wat een mens normaal aflegd, aan het beleven. Als we dat hebben gedaan dan hebben we onze taken volbracht!!! Maar dan moeten we wel goeie dingen doen en slechte dingen achterwege laten!!!
Prabhu maar waar eindigd het traject wat een mens nomaal aflegd dan. Toch niet in een kerkhof? :D

En? Wat verder dan nadat we onze taak/taken volbracht hebben? Hebben we dan niets meer te doen? Gaan we dan niet ons vervelen? Ik dacht dat de ziel altijd actief was.

Reply With Quote
Old 12-10-2003, 09:33 AM   #13
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Prabhu maar waar eindigd het traject wat een mens nomaal aflegd dan. Toch niet in een kerkhof? :D

En? Wat verder dan nadat we onze taak/taken volbracht hebben? Hebben we dan niets meer te doen? Gaan we dan niet ons vervelen? Ik dacht dat de ziel altijd actief was.
Over de ziel dat staat bij een andere topic!!! Nee, niet op een kerkhof, dat gaat eigenlijk verder. Maar hoe dat precies is, dat weet ik niet.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 12-10-2003, 02:32 PM   #14
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Richie773
Door kip te eten, zoals u reclame maakt, zullen de mensen altijd in de stoffelijke wereld blijven. Dank zij uw reclame!
KUNNEN DIT SOORT LIEDEN NIET VERBANNEN WORDEN

Reply With Quote
Old 12-10-2003, 09:42 PM   #15
visvarupdas
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Varsham
[color=Blue][i][b]Over de ziel dat staat bij een andere topic!!! Nee, niet op een kerkhof, dat gaat eigenlijk verder.
Dank u prabhu u bent heel eerlijk en duidelijk in uw antwoorden geweest.

Zover ik weet gaat de ziel inderdaad na het verlaten van zijn lichaam verder. Totaal afhankelijk van zijn doen en laten krijgt de ziel een ander lichaam (Bh.G.2-22).

Aangezien de ziel een integraal deeltje van onze lieve God is kan die ook een spirituele lichaam krijgen. Lord Krsna zegt "Mijn toegewijde zal nimmer vergaan" (Bh.G.9-31).
Bedank voor uw scherpe opmerkingen .

Reply With Quote
Old 05-27-2005, 07:39 AM   #16
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika
Default Re: Moeten we ons zich niet afvragen waarom....

Quote:
We weten allemaal zo langzamerhand dat we maar tijdelijk in deze wereld of planeet zijn. *
Wat moeten we eigenlijk doen om voor definitief deze materiele wereld vaarwel te zeggen? *En vooral hoe moeten we het doen? *Of willen we juist in deze stoffelijke wereld blijven en alle levensvormen mee maken? ???
Wat is jullie mening hierover?

Reply With Quote
Old 05-27-2005, 12:12 PM   #17
imported_Shiva
IF-Lid

wat we moeten doen; leven volgens dharm, dus rechtvaardigheid
hoe moeten we dit doen; beheersing van de wil en l ust, kennis vergaren en delen, woede beheersen, ontvaatzuchtig leven
willen we in deze stoffelijke wereld blijben; ik niet

Trouwens, volgens mij beseft niet iedereen echt dat we hier maar tijdelijk zijn en leven voor een hoger doel, moksh.
Want als iedereen dit zou weten, zou dan niet iedereen volgens dharm leven?

Reply With Quote
Old 06-09-2007, 02:14 PM   #18
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Ishika
Wat is jullie mening hierover?
Volgens mij vraagt? Visvarupdas wat moeten we doen en vooral hoe...

Diagnose stelling:
Ten eerste dienen we te weten waar we zijn en waar horen we te zijn, als dat op orde is dan is de volgende stap:? hoe doen we dat dan?

Wij zijn in stoffelijke wereld (energie van Krsna) waar geboorte en dood zich steeds herhalen (Bg.8-16 ).

oplossing:
Deze Mijn goddelijke energie, bestaande uit de drie?rlei aard der stoffelijke natuur, is moeilijk te overwinnen.
Maar degenen die zich aan Mij overgeven, aan Krsna dus (niet aan Devi of Devata met alle respect), komen haar gemakkelijk te boven (Bg. 714)

Reply With Quote
Old 06-11-2007, 11:24 AM   #19
mam
IF-Beginner

Ik denk als we volgens onze dharma en karma leven dan zal er alleen maar vrede zijn op de aarde.
En zoals elk huis zijn regels heeft hoe en wat je moet doen, heeft relegie ook de regels hoe jij op de aarde moet leven.

Reply With Quote
Old 07-01-2007, 09:22 AM   #20
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by mam
Ik denk als we volgens onze dharma en karma leven dan zal er alleen maar vrede zijn op de aarde.
En zoals elk huis zijn regels heeft hoe en wat je moet doen, heeft relegie ook de regels hoe jij op de aarde moet leven.
Beste Mam;
maar de vraag blijft steeds onbeantwoord wat is onze Dharma en hoe handel je dan?
En als je dat niet eens weet hoe leef je dan?? En wat? "vrede op aarde" betreft zal voor sommige een mysterie blijven.

Reply With Quote
Reply

Tags
afvragen, moeten, niet, ons, waarom, zich
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:18 PM.
Vertalen:

Tags