Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-20-2003, 03:02 PM   #11
maggan
IF-Crazy

Default Bejaarde Hindoestanen in een bejaardentehuis?

Quote:
Originally Posted by Vishal
Er zijn genoeg ouders die niet het beste met hun kinderen voor hebben.
Oeps! Dit is zeer gevoelig.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 10-21-2003, 02:24 PM   #12
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by maggan
Met wie? met de (klein) kinderen of de voorbijgangers?
Je bent misschien nog nooit in een bejaardentehuis geweest. Nou in elke bejaardentehuis hebben ze een overdekte binnenplein, of in de minder moderne tehuizen een grote zaal. Daar komen de bejaarden bijelkaar en kunnen ze met elkaar praten. Er komt ook regelmatig een pandit langs en dan houden ze een katha.
Ze hebben meestal ook een buitenruimte met bankjes en dan kunnen ze buiten zitten tijdens warme dagen natuurlijk. Ze kunnen ook praten met hun kinderen en kleinkinderen die bij hun thuis op bezoek komen. Want het zijn allemaal appartementjes waar de bejaarden in wonen.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 10-21-2003, 02:46 PM   #13
imported_Arjun
IF-Crazy

De punten die heer Varsham toont geeft aan dat bepaalde factoren degelijk in het voordeel werken van de bejaarde mensen. Het is dus te abstract om een bejaarentehuis bij voorbaat af te keuren omdat het dharmisch gebonden zou zijn.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 06-29-2004, 12:44 PM   #14
imported_AN
IF-Crazy

Default Re: Bejaarde Hindoestanen in een bejaardentehuis?

Quote:
Originally Posted by Varsham

Je bent misschien nog nooit in een bejaardentehuis geweest. Nou in elke bejaardentehuis hebben ze een overdekte binnenplein, of in de minder moderne tehuizen een grote zaal. Daar komen de bejaarden bijelkaar en kunnen ze met elkaar praten. Er komt ook regelmatig een pandit langs en dan houden ze een katha.
Ze hebben meestal ook een buitenruimte met bankjes en dan kunnen ze buiten zitten tijdens warme dagen natuurlijk. Ze kunnen ook praten met hun kinderen en kleinkinderen die bij hun thuis op bezoek komen. Want het zijn allemaal appartementjes waar de bejaarden in wonen.
Dat valt dus echt vies tegen hoor. Er is veel haat en nijd en geroddel in bejaardentehuizen, zo gezellig is het er niet. Daarnaast krijgen de meeste bejaarden haast nooit bezoek...

Reply With Quote
Old 06-29-2004, 06:47 PM   #15
Winand
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by maggan
Is ontkenning van je 'Dharma'!
Ik denk idd(=inderdaad) dat je ouders in een bejaarden huis dumpen en 1 keer per jaar (ofzo) bezoeken niet karmisch verantwoord is aangezien je een karmische mega schuld bij ze hebt die je nooit zal kunnen terug betalen, vooral aan je moeder.

!!

Reply With Quote
Old 06-29-2004, 07:01 PM   #16
Varishna

Quote:
Originally Posted by Winand

Ik denk idd(=inderdaad) dat je ouders in een bejaarden huis dumpen en 1 keer per jaar (ofzo) bezoeken* niet karmisch verantwoord is aangezien je een karmische mega schuld bij ze hebt die je nooit zal kunnen terug betalen, vooral aan je moeder.

!!
mee eens, niets aan toe te voegen

Reply With Quote
Old 06-29-2004, 07:06 PM   #17
Winand
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Varishna
mee eens, niets aan toe te voegen
Dankje Wel

:-[ :)

Reply With Quote
Old 06-29-2004, 07:15 PM   #18
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by AN
Dat valt dus echt vies tegen hoor. Er is veel haat en nijd en geroddel in bejaardentehuizen, zo gezellig is het er niet. Daarnaast krijgen de meeste bejaarden haast nooit bezoek...
Dat geroddel is denk ik per bejaardentehuis verschillend, want mijn tante werkt in een bejaardentehuis waar het perfect gaat en waar er niet geroddelt wordt en iedereen is heel saamhorig. Wat wel zo is, is dat de bejaarden van Nederlandse afkomst het minste bezocht worden. De niet van origine nederlanders, die krijgen vaker bezoek van hun kinderen en familie. Dus ik denk dat dat te maken heeft met de opvoeding en de verantwoordelijkheden binnen de hindoestaanse gemeenschap.

Quote:
Originally Posted by Winand
Ik denk idd(=inderdaad) dat je ouders in een bejaarden huis dumpen en 1 keer per jaar (ofzo) bezoeken niet karmisch verantwoord is aangezien je een karmische mega schuld bij ze hebt die je nooit zal kunnen terug betalen, vooral aan je moeder.

!!
Dit is wel een hele extreme gedachtengang, maar zal ongetwijfeld in een paar kleine gevallen voorkomen.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 06-29-2004, 10:25 PM   #19
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Varsham

Dat geroddel is denk ik per bejaardentehuis verschillend, want mijn tante werkt in een bejaardentehuis waar het perfect gaat en waar er niet geroddelt wordt en iedereen is heel saamhorig. Wat wel zo is, is dat de bejaarden van Nederlandse afkomst het minste bezocht worden. De niet van origine nederlanders, die krijgen vaker bezoek van hun kinderen en familie. Dus ik denk dat dat te maken heeft met de opvoeding en de verantwoordelijkheden binnen de hindoestaanse gemeenschap.
Dit is wel een hele extreme gedachtengang, maar zal ongetwijfeld in een paar kleine gevallen voorkomen.
Varsham, zo extreem is het echt niet hoor!! Ik ben het helemaal eens met Winand, hoe durven mensen hun ouders in bejaardentehuizen te dumpen, wanneer ze nog helemaal goed zijn, om ze vervolgens een keer per jaar te bezoeken? Diezelfde ouders die hun halve leven aan jou hebben gegeven?
Ik maak het dagelijks mee, ook als mensen beginnen te huilen omdat ze het zo erg vinden dat hun kinderen nooit bij ze op bezoek komen (ik trek huilende mensen aan, kweenie waarom). Of dan zeggen ze dat ik ze vaker zie dan hun kinderen, dat is echt hartverscheurend.
In het huis bij mijn restaurant woont maar 1 hindoestaanse man, en twee surinaamse vrouwen, de rest is blank. Ik werk er al vier jaar, dus ik weet inmiddels helaas maar al te goed hoe het er aan toe gaat in bejaardentehuizen.

Reply With Quote
Old 06-30-2004, 07:28 AM   #20
Shalini
IF-Crazy

Send a message via MSN to Shalini

maar de kinderen horen hun ouders te verzorgen als ze oud zijn...
of zie ik het verkeerd???

Oude mensen verlangen ernaar om hun kinderen te zien...als ze niet zijn gekomen, gaan ze piekeren waarom hun (klein)kinderen niet zijn gekomen om hun te bezoeken...

ik denk daarom dan ook dat de kinderen hun ouders moeten verzorgen en nie in een bejaardentehuis dumpen !!!
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you
I'm scared to lose you.....

Reply With Quote
Reply

Tags
bejaarde, bejaardentehuis, een, hindoestanen
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:12 PM.
Vertalen:

Tags