Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-10-2004, 11:22 AM   #21
Reza
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Faya-lobie
Hallo Shaan B,

(wat schuilt eigenlijk achter \"B\"? tegenwoordig lees ik vaak: Alie.B *, Mohamed.B en nu Shaan B.)

nu serieus.................Ik hoor en lees en zie zo vaak dat Islam = vrede. Ben jij het hiermee eens? Indien wel dan de volgende vraag:

* Islam kent Jihad (zet de volgelingen aan tot het vermoorden van de ongelovigen) Hoe verklaar je islam =vrede terwijl in het geloof djihaat wordt voorgeschreven en uitgevoerd?
Haha! Die 'B' staat gewoon voor mijn achternaam dus het heeft geen negatieve betekenis. Verder kan je er misschien een ironiserend karakter aan toekennen daar ik veelal op de hand van de Marokkanen ben die altijd weer gegeneraliseerd worden. :wink:

De letterlijke vertalingen van Islam zijn ten eerste 'het aangaan van vrede' en ten tweede 'de onderwerping aan Allah'.

De letterlijke vertaling van moslim is dus 'in vrede levend met mens en ziel door de onderwerping aan Allah'.

Als je deze vertalingen op zichzelf ziet staan ben ik het eens met de stelling die zegt dat Islam voor vrede staat. In de Koran wordt echter niet altijd vrede gepredikt. In bijbelse teksten staan vaak uitspraken die aangeven dat men haat niet met haat moet bestrijden. Zo dien je de vijand met liefde te begroeten en de andere wang toe te keren wanneer iemand je slaat. In principe associeer ik dit met vredelievendheid maar als je erover na gaat denken is het ook een beetje onderdanig. Dit strookt dus niet met de principes zoals deze in de Koran worden beschreven. Hierin wordt wel gezegd dat je alle mensne dient te respecteren maar dat een vijand van de Islam die zijn haat openlijk gebruikt moet worden tegengehouden. Als je die tekst aan mij voorlegt, denk ik dat wordt bedoeld dat een vijand die geweld gebruikt tegen de Islam of Islamitische doelen (gelovigen, Moskeeƫn, de Koran, etc.) moet worden tegengehouden. Dit moet desnoods met geweld gebeuren en hieronder verstaat men dus de Jihad. De Jihad staat voor de geestelijke en fysieke strijd die een moslim (individueel) aangaat om de Islam te verdedigen. Als ik mijn mening over de Islam verkondig om critici de mond te snoeren zie ik dit als een geestelijke vorm van strijd dus misschien is dat mijn Jihad. Helaas biedt de redenvoering in de Koran toch ruimte tot interpretatie en juist daardoor heb je mensen die de Jihad op een verkeerd niveau doorvoeren. Als je stelt dat een persoon als Abou Jah Jah zijn Jihad voert kan ik daarmee leven, als je stelt dat Al Quaida vanwege de Jihad 2 torens neervloog, kan ik dat niet begrijpen ondanks dat Amerika vaak anti-Islamitische propaganda voert.

'Geweld moet je met geweld bestrijden.'

Dat vind ik correct en als iemand mij wil slaan zal ik terugslaan. Echter zal ik niemand slaan die mij ook niet slaat en juist dat principe en het feit dat je daarom kunt twisten veroorzaakt die dunne scheidingslijn tussen goed en kwaad.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 11:24 AM   #22
Reza
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by MsLalkie+-->
QUOTE(MsLalkie)
Old 11-10-2004, 11:28 AM   #23
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Heineken
Weet je wat ook raar is Adam en Eva kregen twee zonen Kai en Abel waar zijn de rest uit voortgekomen?????? waaronder wij ook nu?????
Allemaal nakomelingen van Kai :)

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 11:28 AM   #24
Vanita
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Heineken+-->
QUOTE(Heineken)
Quote:

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 11:32 AM   #25
Reza
IF-Addicted

Dat principe wordt in de Koran wel beschreven. Daarom zeggen mensen vaak dat de Koran incest niet tegenspreekt maar het is maar net hoe je het interpreteert.

Zo mag je als man (ongehuwd) zijnde enkel je moeder en je zussen aanraken (kussen op de wang, handen schudden, etc.). Die gedachte komt voort uit het principe dat je jouw eigen moeder en zus nooit kunt huwen. Alle andere vrouwen mag je huwen dus ook nichten (bloedverwanten) zou je in principe mogen en kunnen huwen. Zo leeft deze gedachte nogsteeds bij veel moslims en ook in Nederland.

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 11:32 AM   #26
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Shaan B
Dat is niet het verhaal van de Koran maar zoals ik al zei wijkt het verhaal van de Koran rondom Jezus ook af van het verhaal in de bijbel dus het feit dat er verschillen zullen wezen lijkt me niet meer dan reƫel.
Ik vind het zo vreemd dat het verschilt van elkaar. In de bijbel staat het zo en in de Koran weer anders. Eigenlijk zou dat niet kunnen. Zou het te maken hebben met interpretaties van de schrijvers? Ik zou het niet anders kunnen verklaren.

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 11:45 AM   #27
Brandon Boyd
Guest

Ik vind dit een interessante topic, ik heb weer wat geleerd :D
  Reply With Quote
Old 11-10-2004, 11:49 AM   #28
Reza
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by MsLalkie+-->
QUOTE(MsLalkie)
Old 11-10-2004, 11:57 AM   #29
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Shaan B+-->
QUOTE(Shaan B)
Quote:
Quote:
Originally posted by MsLalkie@

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 12:05 PM   #30
Reza
IF-Addicted

Sorry man, ik begrijp je niet helemaal. Hoe bedoel je? :wink:

Reply With Quote
Reply

Tags
alle, als, anderen, een, islam, religie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:56 PM.
Vertalen:

Tags