Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-10-2004, 09:33 AM   #11
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Shaan B
Rebel, bedankt en ik hoop gewoon dat we door dit soort topics meer respect kunnen tonen. Niet alleen ten opzichte van elkaars religie maar ook ten opzichte van elkaar en elkaars zienswijze en levenswijze. *

Grappig is nu dat er 3 personen hebben gereageerd en dat er 3 verschillende antwoorden uitkomen. Hoewel geen van jullie het helemaal fout heeft, moet ik dus zeggen dat Sita inderdaad gelijk heeft en vreemdgenoeg heb ik haar dit nooit verteld. *

Adam is de eerste profeet geweest volgens Allah daar hij de eerste was die God's wil openbaarde aan de mens. Zo toonde hij de mens namelijk kuis en beschaafd te lopen. Hierbij werden de geslachtsdelen in ieder geval verborgen. Ook bracht hij het besef van leven en dood en het leven in gezinsverband. Met Adam is het menselijk bewustzijn ingezet. Kledingvoorschriften en dergelijke waren toen der tijd uiteraard niet aan de orde en werden pas door Mohammed voorgelegd. *

Adam was de eerste profeet (boodschapper) van God en tevens degene die de Kaaba (in Mekka) gebouwd zou hebben. Na de zondvloed was deze verwoest en Abraham zou hem met zijn zoon Ismaƫl (de zoon aller volkeren die leed en verlies zullen kennen) weer opbouwen. *

Adam is voor de Islam de eerste in de lange reeks profeten. *

Zo stelt de Islam ook dat de Islam niet pas is gesticht met de geboorte van Mohammed. De Islam leefde al in de gedachte van alle voorlopende profeten maar de regels en gedachte verdoezelde en veranderde waarop Allah de Islam heeft laten vastleggen door Mohammed. Mohammed die de Goddelijke boodschap van God overdroeg op het volk liet deze vastleggen op geitenvellen. Deze vormen de Koran en bestaat uit 114 hoofdstukken (Soera's) die naar hun lengte gerangschikt zijn. Behalve het eerste en tevens meest bekende hoofdstuk waarmee de Koran aanvangt. Na dit hoofdstuk vervolgt het langste hoofdstuk en met ieder volgende hoofdstuk wordt de lengte korter. Naast deze Koran dienden de moslims ook de uitspraken van Mohammed (Soenna's) te volgen en naast de Koran als leefregels te hanteren. De Islamitische wetgeving (Sharia) is dus gebaseerd op de Koran en de Soenna. *

De voorvader van Mohammed was Abraham uit wie Ismaƫl voort is gekomen. Ismaƫl was een zoon van Abraham en een dienstmeid (Hajar). Samen met zijn vrouw (Sara) kon hij geen kinderen krijgen waarop God hem had toegesproken en gezegd een zoon te kunnen krijgen met de dienstmeid. Echter zou enkel de zoon die hij met Sara zou krijgen de zoon aller rijke en welvarende volkeren zijn. De zoon die hij eventueel zou krijgen met Hajar zou de zoon aller arme en lijdende volkeren worden. Omdat Abraham niet wist of het wel zou lukken met Sara en toch een zoon wilde kreeg hij een zoon met Hajar. God die Abraham ook als een vriend beschouwde liet echter ook gebeuren dat hij en Sara alsnog een zoon kregen. Toen dit gebeurde beval Sara om Hajar en haar zoon weg te sturen. Abraham deed dit en toen hij wegliep uit de zandvlakte waar hij ze had gebracht zag hij een bron (Samsam) opwellen uit het zand. Ook zag hij het huis dat hij met zijn zoon moest opbouwen om hem daar te laten overleven. Hier is de Kaaba die Adam ooit had gebouwd wederom opgebouwd en sindsdien is het de heiligste bedevaartsplaats voor alle moslims. Isaac (zoon van Abraham en Sara) zou dus de zoon aller Joden worden wat de Islam en het Jodendom tot broedervolken maakt. Helaas zien we dit heden ten dage niet terug op aarde want haat en neid tussen Joden en moslims viert hoogtij.

Profeten als Jezus, Noach, Mozes, Zoroaster en vele anderen worden allen door de Islam erkend en in de Koran worden ze ook moslims genoemd. Allen droegen ze een voorbeeld van God uit en dit maakt ze allen tot profeten van God. Hieruit blijkt dus ook meteen de innige verwantschap tussen het Christendom, Jodendom (zoals al gebleken door de broederschap) en Islam.
Hey Reza dus toch ik heb me altijd al afgevraagd of Jezus stiekem toch een palastijn (Moslim) is geweest.....stel dat deze stelling eens de waarheid wordt en dan?????? Ik weet wel uit onderzoeken dat zijn graf op palastijns grondgebied heeft gelegen.

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 09:41 AM   #12
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Heineken+-->
QUOTE(Heineken)
Quote:

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 09:46 AM   #13
Pooja.
Guest

Default Re: De Islam: Een religie als alle anderen!

Quote:

Weten jullie bijvoorbeeld wie de eerste profeet in de Islam is en weten jullie ook hoe de basis van de Islam gelegd is? Het ontstaan van de Islam zoeken we namelijk vaak in de geboorte van Mohammed en diens overleveringen maar dit is niet geheel waar.

Ik hoop overigens niet dat men mijn vragen zal gaan opzoeken op het Internet want dat is zeer eenvoudig. Tracht zelf eens je kennis op deze religie te peilen en ook toe te geven dat je kennis gebrekkig is wanneer je geen idee hebt.
De islam is begonnen met Mohammed, wat hij heeft gedaan is profeten uit het verleden toegevoegd aan de islam, zodat het lijkt alsof de islam ouder is dan Mohammed zelf. Feit blijft dat voor Mohammed de islam niet bestond. Hij bouwt voort op het jodendom en christendom en neemt zelf de positie in van de laatste profeet.

Liefs,
Pooja
  Reply With Quote
Old 11-10-2004, 09:54 AM   #14
Faya-kroitie
IF-Crazy

Quote:
Als je het verhaal van Mozes kent, weet je ook dat hij op een berg de 10 geboden heeft gekregen........(Mohammed heeft de koran op dergelijke manier gekregen)
Weet je waarom Nederland geen profeten heeft ontvangen? Omdat we hier geen bergen hebben. :lol:

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 10:13 AM   #15
Rebel
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Faya-lobie
Weet je waarom Nederland geen profeten heeft ontvangen? Omdat we hier geen bergen hebben. :lol:
Nederland heeft in plaats daarvan Hindoestanen met droge humor ontvangen. :wink:
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 10:13 AM   #16
Pooja.
Guest

Quote:
Originally posted by Rebel+-->
QUOTE(Rebel)
Quote:
  Reply With Quote
Old 11-10-2004, 10:15 AM   #17
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by pooja.+-->
QUOTE(pooja.)
Quote:
Quote:
Originally posted by Rebel@

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 11:07 AM   #18
Reza
IF-Addicted

Best wel leuk dat ik zoveel reacties lees en wat me vooral heuglijk stemt is het feit dat alle reacties tenminste van respect getuigen. Pooja, wat je zegt is een interpretatie maar in de Koran wordt dus beschreven dat Mohammed niet de inleiding van de Islam heeft veroorzaakt maar dat ook hij een volgeling van Allah en dus een moslim was. Om deze reden is het ten strengste verboden om moslims Mohammedanen te noemen omdat men geen volgeling van Mohammed is maar een volgeling van Allah.

Heineken, als ik de boodschap in de Koran interpreteer dan lijkt het erop dat alle voorgaande profeten van Mohammed (dus ook Issa (Hebreeuwse naam van Jezus)) tot de Islam worden gerekend. Uiteraard kan je dit anders interpreteren. Toch wordt in de Koran wel expliciet verkondigd dat alle profeten (van Adam tot en met Mohammed) boodschappers van Allah zijn oftewel moslims (Moslim: 'iemand die in vrede leeft met mens en ziel door diens onderwerping aan Allah'). Om dit ook nu expliciet zo te verkondigen gaat mij te ver omdat je dan andere religies tegen de borst kunt stuiten.

Pooja, wat jij zegt is jouw interpretatie en ik kan me er deels in vinden. Echter wordt er in de Koran dus niet beschreven dat de Islam met Mohammed begint maar dat de Islam door Mohammed wordt vastgelegd om de boodschappen van voorgaande profeten niet te laten verdoezelen. Volgens Mohammed en de boodschap in de Koran werden de meeste regels en normen die God aan de mens over had gedragen op dat moment vergeten of veranderd en juist om dit tegen te gaan heeft Mohammed de taak gekregen deze vast te leggen in de vorm van de Koran.

Wel wordt in de Koran beschreven dat de religie nooit naar Mohammed genoemd mag worden omdat de religie niet van Mohammed is maar van Allah. Christenen hebben zich vernoemd naar hun profeet Jezus Christus terwijl hij volgens de Islam enkel een profeet was (niet de zoon van God). De Islam miskent het bestaan van andere religies dus niet maar erkent wel alle profeten (ook van andere religies) als de zijne.

Je kunt dit dus op verschillende manieren interpreteren en ik heb er ook niks op tegen dat men hierin van mening verschilt. Zoals Pooja dus zegt heeft Mohammed voortgebouwd op het Jodendom en het Christendom. Als ik mijn interpretatie moet geven van de Islam dan denk ik dat de Islam uit beide religies veel kenmerken heeft doordat alle 3 de religies zo nauw verwant zijn aan elkander door toedoen van de gemeenschappelijke profeten.

Ook wordt Mozes erkend in de Koran en de wijze waarop Mohammed zijn profetie verkondigde valt hieraan te koppelen. Echter staan de 10 geboden vooral centraal in het Christendom en doordat de Koran de verwaarlozing van deze geboden dus beschrijft, heeft de Koran deze regels verwerkt in de diverse hoofdstukken. In de Koran staan niet de 10 geboden maar de 5 zuilen (geloofsbelijdenis, gebed, aalmoes geven, vasten en bedevaart).

Om niet teveel af te wijken van hetgene dat gevraagd werd zal ik zeggen dat ik persoonlijk niet geloof dat Jezus een Palestijn was. Niet alleen omdat ik de Christenen wil respecteren maar ook omdat ik niet geloof dat in de Koran wordt gesuggereerd dat alle profeten als moslims moeten worden gezien maar dat alle profeten uiteindelijk voor dezelfde God op aarde zijn verschenen. Een ander kan dit opvatten als de eenheid van alle religies terwijl velen juist opmaken dat de Islam alles opeist.

Het verhaal van Jezus in de Koran wijkt uiteraard wel af van diens verhaal zoals in de bijbel beschreven. In de Koran wordt Jezus niet beschreven als een geneesheer zoals in de bijbel en vele krachten die Jezus in bijbelse vertellingen meekrijgt ontbreken in de Koran.

Adam was dus de eerste profeet en Ibrahim was de vader van de grondlegger van het oorspronkelijke Islamitische volk (zoals in de Koran beschreven) oftewel Ismaƫl.

Ben volgens mij nog 1 iemand vergeten maar weet nu even niet wie! :?

Mijn doel is in ieder geval behaald want sinds tijden spreken mensen weer openlijk over de Islam zonder respectloze verwijten rond te smijten. Kritiek vind ik persoonlijk alleen maar goed maar verwijten en kritiek verschillen wezenlijk.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 11:08 AM   #19
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:

Adam is de eerste profeet geweest volgens Allah daar hij de eerste was die God's wil openbaarde aan de mens. Zo toonde hij de mens namelijk kuis en beschaafd te lopen. Hierbij werden de geslachtsdelen in ieder geval verborgen. Ook bracht hij het besef van leven en dood en het leven in gezinsverband. Met Adam is het menselijk bewustzijn ingezet. Kledingvoorschriften en dergelijke waren toen der tijd uiteraard niet aan de orde en werden pas door Mohammed voorgelegd. *
Adam is volgens de bijbel de eerste mens op aarde gweest. Eva zijn vrouw is uit zijn rib ontstaan, maar dat ter zijde.

Adam en Eva zijn droegen in de eerste instantie geen kleding, ze hadden geen schaamte. Dat veranderde toen zij vruchten aten van de boom van goed en kwaad. Sindsdien gingen ze kleren dragen. Volgens de bijbel is het zo verlopen. Uit schaamte gingen ze kleding dragen.

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 11:14 AM   #20
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by MsLalkie+-->
QUOTE(MsLalkie)
Quote:

Reply With Quote
Reply

Tags
alle, als, anderen, een, islam, religie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:19 AM.
Vertalen:

Tags