Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-21-2002, 08:18 PM   #1
Attry
Guest

Default thema: Maatschappij en religie

Voor zaken zoals echtscheiding, opvoeding etc...
  Reply With Quote
Sponsors
Old 03-11-2003, 08:25 PM   #2
Myra
IF-Beginner

Namaste,

Heel vreemd dat deze topic zo lang zo leeg blijft, terwijl het er bijna op lijkt dat alle huwlijken kapot gaan, hele gezinnen worden uitelkaar gedreven, met alle gevolgen van dien voor de kids.
Heel vreemd.

Ik heb 's een hele wijze yogi een uitspraak horen doen dat mensen in geen geval mochten scheiden.
Men moet altijd proberen om meningsverschillen bij te leggen. Meningsverschillen, hoe ernstig ook, mogen geen reden zijn tot een scheiding. Want dit brengt ernstige problemen voor de kinderen binnen dit huwelijk. De kinderen lopen serieuze trauma's op en die nemen ze natuurlijk weer mee in hun eigen huwelijk.

Zelf denk ik dat ouders hun eigen wensen dienen op te geven in het belang van hun kinderen.

Namaste

Reply With Quote
Old 03-11-2003, 08:35 PM   #3
AnantSriVibhushitParmHans
Guest

2/3 van alle getrouwden gaat scheiden na verloop van tijd....
Waarom trouw je dan eigenlijk vraag ik me af?!! :evil:

Vandaag de dag eisen veel mensen dat anderen zich aan hun aanpassen.
Aanpassing is in een relatie wel essentieel maar aanpassen zonder dat
de 'aanpasser' de reden weet is onbenul. Goede communicatie kan
bewerkstelligen dat men elkaar beter begrijpt en zich ook kan plaatsen in
de ander. Als er dan wordt aangepast is het gunstiger gezien er een
ondergrond van begrip inzit.

Althans, zo zei een Swami...zijn tactiek was;
Goede Communicatie ----->> Elkaar Begrijpen ----->> Aanpassing

Quote:
Originally posted by Myra
Zelf denk ik dat ouders hun eigen wensen dienen op te geven in het belang van hun kinderen.
Oei, dit kan HEEEEEL moeilijk zijn hoor!! Je zit namelijk 24 uur
opgescheept met iemand die je dus eigenlijk niet mag...tussen deze
mensen is er dus geen liefde maar...kinderen! 8O
Ik denk niet dat zoiets lang kan blijven aanhouden...
  Reply With Quote
Old 03-11-2003, 10:25 PM   #4
Myra
IF-Beginner

Namaste,

Dat is volgens mij ook de essentie.
Zodra ouders inzien dat er tussen hun onschuldige en op alle vlakken van hun afhankelijke kinderen zitten, moeten zij beseffen dat hun persoonlijke belangen de kinderen kunnen schaden.
Je houdt toch boven alles op deze wereld van je kinderen?
Je wilt toch alles voor ze doen?
Alle energie dient gericht te zijn in het belang van de kinderen. Zij zijn de toekomst.

De wensen en belangen van de ouders naar elkaar toe, komen meestal voort uit de ego. De ego richt ook hier veel schade aan, het veroorzaakt onbegrip tussen partners, liefdeloosheid, ergenissen, strijd, ruzie, jalouzie....en nog veel meer lelijke dingen.

Ik zie het zo: bhagwaan is zowel mannelijk als vrouwelijk. Voor een kind zijn de ouders de hele wereld, het hele universum als het moet. De vader is bhagwaan de moeder is bhawani. Als deze twee mensen niet in staat zijn om in liefde met elkaar te leven, wat leer je een kind dan???
Een kind wordt puur geboren en krijg dan als eerste met de ouders te maken, als deze twee mensen in staat zijn om liefdevol, begripvol met elkaar om te gaan, dan geef je het kind een goede basis om later als het zelf volwassen is, goed met het leven om te gaan. Maar als je als ouders geen goed voorbeeld kunt zijn, dan geef je je kinderen een lelijke erfenis mee.

Liefdevolle communicatie binnen een gezin is noodzakelijk en daarvoor dient ego-istisch gedrag overboord gegooid te worden. Dit is nl ook een geestelijk groeiproces voor de echtelieden, wat heus niet eenvoudig is.
Veel mensen zijn tegenwoordig met spiritualiteiten bezig, maar de werkelijke spiritualiteit van het leven gaat men liever uit de weg. Men is liever egoistisch en laat zich liever verleiden tot het toegeven aan de ego dan persoonlijke offers te brengen.

Naar mijn idee, gaan stelltjes tegenwoordig uitelkaar, beginnen zo gauw mogelijk een nieuwe relatie. Maar geestelijk groeien doen ze niet. Want waar ze in hun vorige huwelijk tegen aan liepen, komen ze weer tegen. Natuurlijk komen ze dit weer tegen, omdat het nooit aan de ander had gelegen. Men denkt al gauw dat houden van op voorwaarden is gebasseerd.

Een mens verandert nu eenmaal in bepaalde perioden van zijn/haar leven. Je kan bij elke verandering een nieuwe man of vrouw nemen, maar dan moet je van te voren besluiten om geen kinderen te nemen.

Wat ik vergeten was te vertellen, indien er sprake is van mishandeling binnen een huwelijk, dan is een echtscheiding dringend noodzakelijk. Want hier mogen kinderen helemaal niet mee geconfronteerd worden. Dit richt zoveel schade aan, dat wil je niet weten.

Ik zeg niet dat het makkelijk is om met een man te leven :wink: , maar als ik raad zoek bij Laxmi Maa, dan komt al het ingewikkelde weer in rustig vaarwater en stabiliseer ik door haar wijsheid en haar liefde.

Jay Laxmi-Maa
Namaste

Reply With Quote
Old 03-14-2003, 04:53 PM   #5
Tulsidas
IF-Nieuw

JAI SHREE KRISHNA

Reply With Quote
Old 03-19-2003, 06:51 PM   #6
Hari
IF-Nieuw

Default Re: thema: Maatschappij en religie

Quote:
Originally posted by Attry
Voor zaken zoals echtscheiding, opvoeding etc...
Pandit ji.......Vind u dat er structureel wat mis is met de opvoeding

en

wat mis is in maatschappelijk opzicht in het algemeen ..

in het bijzonder mbt hindoestanen in Nederland....indien ja kunt u

voorbeelden/oplossingen noemen/voorstellen?
(Naast die (ddd) van dhr Baldew(sing)? ??)

Wat ziet u als oorzaak voor het hoge aantal echtscheidingen bij hindoestanen alsook het hoge aantal suiker hart etc patienten?

Of zijn dit algemene trends die voor niet alleen hindoestanen (erg veel) gelden?

Reply With Quote
Old 03-23-2003, 05:41 PM   #7
Attry
Guest

Default Re: thema: Maatschappij en religie

Quote:
Originally posted by Hari+-->
QUOTE(Hari)
Quote:
  Reply With Quote
Old 03-23-2003, 05:50 PM   #8
Myra
IF-Beginner

Namaste,

Het is niet de tijd van eenheid, maar gescheidenheid alom.

Namaste.

Reply With Quote
Old 03-25-2003, 02:59 PM   #9
Attry
Guest

Quote:
Originally posted by Myra
Namaste,

Het is niet de tijd van eenheid, maar gescheidenheid alom.

Namaste.
Eenheid in gescheidenheid...........dan maar
  Reply With Quote
Old 03-25-2003, 05:07 PM   #10
Myra
IF-Beginner

:D

Reply With Quote
Reply

Tags
maatschappij, religie, thema

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:16 AM.
Vertalen:

Tags