Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-12-2007, 09:40 PM   #1
Ranjita
Guest

Ram Ram,

Ik had een vraagje.. Bij het groeten zeg maar van Bhagwaan:

Shri Krishnachandra Bhagwaan ki jay
Umapati Mahadew ki jay
Ayodhya Ram-Lakhan ki jay
Pavan sut Hanuman ki jay
Radhevar Krishnachandra ki jay
Vyas Bhagwaan ki jay
Shri Sanatan Dharm ki jay
Jay jay Sita-Ram

Dus dan wordt Shri Rama's naam v
  Reply With Quote
Sponsors
Old 10-13-2007, 10:56 AM   #2
I C U
IF-Lid

(Ranjita @ Oct 12 2007, 09:40 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Ram Ram,

Ik had een vraagje.. Bij het groeten zeg maar van Bhagwaan:

Shri Krishnachandra Bhagwaan ki jay
Umapati Mahadew ki jay
Ayodhya Ram-Lakhan ki jay
Pavan sut Hanuman ki jay
Radhevar Krishnachandra ki jay
Vyas Bhagwaan ki jay
Shri Sanatan Dharm ki jay
Jay jay Sita-Ram

Dus dan wordt Shri Rama's naam v

Reply With Quote
Old 10-13-2007, 11:24 AM   #3
Moonwalker
IF-Lid

Het verstand kan 1000 x 1000 zaken oprakelen. Het zal altijd tijd verspilling zijn.

Waar het om gaat is verlicht te raken van binnen, je mag altijd vragen stellen om inzicht te verkrijgen in de dingen des levens.

Het blijft altijd de vraag waar wil je inzicht in verkrijgen. Sri Ram is duidelijk naar Sri Hanumanji.

Sri Ram is Hanumaji en visa versa, wie dit ziet die is verlicht.

Immers wie AUM zegt vereerd, Sri Bhrama A..........., Sri Vishnu U........, Sri Maheesh M.............
God is een geen twee of drie. Sri Bhrama, Sri Vishnu, Sri Maheesh zijn AUM dus een.

Sri Ram is Sri Hanuman, maar laat zien dat God zijn aanbidders en helpers hoog heeft staan.
Sri Krisna wast de voeten van Zijn jeugd vriend met Zijn tranen. God laat hier zien dat hij zijn volgers lief heeft.

Haribol
Haribol
Haribol
Status: Offline

Reply With Quote
Old 10-13-2007, 03:47 PM   #4
Ranjita
Guest

Ram Ram,

Meestal hoor ik in de mandir en bij jags deze volgorde, dus vandaar dat ik het vraag.

Quote:
Sri Ram is Sri Hanuman, maar laat zien dat God zijn aanbidders en helpers hoog heeft staan.
Sri Krisna wast de voeten van Zijn jeugd vriend met Zijn tranen. God laat hier zien dat hij zijn volgers lief heeft.[/b]
Oke, ik snap wat je bedoelt. Maar het ging mij meer om: Shri Rama had tegen Hanuman gezegd dat zijn glorie v
  Reply With Quote
Old 10-16-2007, 07:06 AM   #5
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

In elke Ram-puja wordt altijd eerst Hanuman-puja gedaan; dit voorschrift wordt dus wel uitgevoerd.

Bovenstaande volgorde valt daar niet in, dit is namelijk geen puja maar jaya-kaar. Hierin maakt de volgorde niet uit.

Reply With Quote
Old 10-16-2007, 12:28 PM   #6
I C U
IF-Lid

(Moonwalker @ Oct 13 2007, 11:24 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
Het verstand kan 1000 x 1000 zaken oprakelen. Het zal altijd tijd verspilling zijn.

Waar het om gaat is verlicht te raken van binnen, je mag altijd vragen stellen om inzicht te verkrijgen in de dingen des levens.

Het blijft altijd de vraag waar wil je inzicht in verkrijgen. Sri Ram is duidelijk naar Sri Hanumanji.

Sri Ram is Hanumaji en visa versa, wie dit ziet die is verlicht.

Immers wie AUM zegt vereerd, Sri Bhrama A..........., Sri Vishnu U........, Sri Maheesh M.............
God is een geen twee of drie. Sri Bhrama, Sri Vishnu, Sri Maheesh zijn AUM dus een.

Sri Krisna wast de voeten van Zijn jeugd vriend met Zijn tranen. God laat hier zien dat hij zijn volgers lief heeft.

Haribol
Haribol
Haribol
[/b]
Waar heb je deze 'logische'vermelding vandaan? Zelf verzonnen of zo?
Waarom neem je namelijk van brahma en vishnu de laatste letter en van mahesh de eerste? Zo kun je op alle manieren AUM vormen.
Zo vertelde iemand me ooit dat ABRAHAM = BRAHMA en SARA= SARASWATIE.... Echt ongelofelijk die bevindingen!

Reply With Quote
Old 10-16-2007, 05:56 PM   #7
Moonwalker
IF-Lid

(I C U @ Oct 16 2007, 12:28 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
Waar heb je deze 'logische'vermelding vandaan? Zelf verzonnen of zo?
Waarom neem je namelijk van brahma en vishnu de laatste letter en van mahesh de eerste? Zo kun je op alle manieren AUM vormen.
Zo vertelde iemand me ooit dat ABRAHAM = BRAHMA en SARA= SARASWATIE.... Echt ongelofelijk die bevindingen![/b]
Ik help je graag op weg: http://www.kringhindoegeestelijken.nl/ veel plezier ( onder Hindoesime), voor een logische inzicht over AUM.

Haribol
Haribol
Haribol
Status: Offline

Reply With Quote
Old 10-17-2007, 09:56 AM   #8
I C U
IF-Lid

(Moonwalker @ Oct 16 2007, 05:56 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
Ik help je graag op weg: http://www.kringhindoegeestelijken.nl/ veel plezier ( onder Hindoesime), voor een logische inzicht over AUM.

Haribol
Haribol
Haribol
[/b]
Eigenlijk heb je dus iets overgenomen, wat iemand anders beweert...
En als ik me niet vergis, is je uitgangspunt: Het staat hier! Dus als zij het erover eens zijn samen, betekent het ook dat ze gelijk hebben.... Deze info is door blanke westerlingen gegeven en men vergeet derhalve dat het meeste achterhaald is. Maar geloof wat je wilt geloven van deze 'logische'verklaring.

Reply With Quote
Reply

Tags
bajrangbali, rama, shri

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:22 PM.
Vertalen:

Tags