Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-11-2006, 07:51 AM   #11
Vanita
IF-Crazy

Correct me if i'm wrong..

Maar is het niet zo dat allochtonen net zoveel kans maken als autochtonen die hetzelfde gestudeerd hebben?

Meestal zit het m niet in de studie maar in de communicatieve vaardigheden.. Ik denk dat veel allochtonen al met een negatieve gedachte naar bijv. ee sollicitatie gaat. zo van ik word toch niet aangenomen want ik ben allochtoon.. waardoor de persoon in kwestie zich al niet voor 100% inzet..

verder speelt werkervaring een grote rol... oftewel, ervaring met mensen..
Iemand die nooit wat naast zijn studie heeft gedaan, heeft zich altijd alleen maar gefocusd op zijn studie.. iemand in een studentenvereniging heeft ook bijv meegedaan aan stemmen e.d. oftwel zich bezig houden met "de mens"...

Reply With Quote
Old 10-11-2006, 08:39 AM   #12
Preshand
Guest

Quote:
Originally posted by V'tje
Correct me if i'm wrong..

Maar is het niet zo dat allochtonen net zoveel kans maken als autochtonen die hetzelfde gestudeerd hebben?

Meestal zit het m niet in de studie maar in de communicatieve vaardigheden.. Ik denk dat veel allochtonen al met een negatieve gedachte naar bijv. ee sollicitatie gaat. zo van ik word toch niet aangenomen want ik ben allochtoon.. waardoor de persoon in kwestie zich al niet voor 100% inzet..

verder speelt werkervaring een grote rol... oftewel, ervaring met mensen..
Iemand die nooit wat naast zijn studie heeft gedaan, heeft zich altijd alleen maar gefocusd op zijn studie.. iemand in een studentenvereniging heeft ook bijv meegedaan aan stemmen e.d. oftwel zich bezig houden met \"de mens\"...
Tegenwoordig zijn door o.a. de emerging markets meer bedrijven internationaal georienteerd en dus ook op medewerkers.

Isn't it dat, studentenverenigingen juist ervaringen ontwikkelen op bestuurlijke niveau en minder op sociaal niveau? Dat je daar mensen leert kennen is onontbeerlijk, maar dat doe je overal wel, neem ik aan.
Sociaal niveau van iemand meten ze aan het feit hoevaak je gaat naar borrels en daar mensen leert ontmoeten, toch?
  Reply With Quote
Old 10-11-2006, 08:45 AM   #13
Vanita
IF-Crazy

[quote]

Sociaal niveau van iemand meten ze aan het feit hoevaak je gaat naar borrels en daar mensen leert ontmoeten, toch?
Studentenverenigingen zijn er volgens mij ook om te showen hoeveel invleod je hebt.. idd wat jij zegt..
Maar sociaal niveau wordt niet gemeten a.d. hand van borrels..
meer de manier van communiceren, communicatief sterk in je schoenen staan.. durven mensen aan te spreken..
en niet bijv uit angst of ongemak onwijs binnensmonds beginnen te praten...

Reply With Quote
Old 10-11-2006, 08:51 AM   #14
Preshand
Guest

[quote]
Quote:

Studentenverenigingen zijn er volgens mij ook om te showen hoeveel invleod je hebt.. idd wat jij zegt..
Maar sociaal niveau wordt niet gemeten a.d. hand van borrels..
meer de manier van communiceren, communicatief sterk in je schoenen staan.. durven mensen aan te spreken..
en niet bijv uit angst of ongemak onwijs binnensmonds beginnen te praten...
haha ja, zie je wel! Daar zijn die borrels dus voor. Bij studentenvereniging sta ja er nooit alleen voor. Doe jij het fout dan doet je collega het wel goed. Per saldo is de studentenvereniging altijd geslaagd! Alles wordt er dubbel gecommuniceerd.

Bij een borrel, of iets anders, sta je er altijd alleen voor. Of je leert iemand kennen of het blijft oppervlakkig. Trust me, daar zijn die borrels echt voor bedoeld.
  Reply With Quote
Old 10-11-2006, 09:01 AM   #15
Vanita
IF-Crazy

[quote]
haha ja, zie je wel! Daar zijn die borrels dus voor. Bij studentenvereniging sta ja er nooit alleen voor. Doe jij het fout dan doet je collega het wel goed. Per saldo is de studentenvereniging altijd geslaagd! Alles wordt er dubbel gecommuniceerd.

Bij een borrel, of iets anders, sta je er altijd alleen voor. Of je leert iemand kennen of het blijft oppervlakkig. Trust me, daar zijn die borrels echt voor bedoeld.
mee eens, Maar die borrels worden pas gehouden als je al bij het bedrijf werkt..
Hoe kunnen ze me dan bij een sollicitatie op grond van borrels beoordelen op mijn socialiteit??
Denk dat het ook met spontaniteit te maken heeft.. of iets anders..

Reply With Quote
Old 10-11-2006, 12:22 PM   #16
Vijai
IF-Addicted

Als je je goed presenteerd op de sollicitatiegesprek dan zit je goed. Ik heb vele sollicitaties gedaan en nooit iets van discriminatie gemerkt.

Reply With Quote
Old 10-11-2006, 12:47 PM   #17
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Vijai
Als je je goed presenteerd op de sollicitatiegesprek dan zit je goed. Ik heb vele sollicitaties gedaan en nooit iets van discriminatie gemerkt.
Ik denk dat Turkse en Marokaanse sollicitanten hier tegen aan lopen.

Reply With Quote
Old 10-11-2006, 01:05 PM   #18
Vanita
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by MsLalkie+-->
QUOTE(MsLalkie)
Quote:

Reply With Quote
Old 10-11-2006, 01:19 PM   #19
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Vijai
Het feit al dat je VELE sollicitaties gedaan heb zeg me al genoeg over discriminatie :lol: :lol: :lol:

Reply With Quote
Old 10-12-2006, 05:54 PM   #20
Shiv87
IF-Nieuw

Het is een feit dat de werkloosheid onder allochtonen hoger is dan autochtonen .. op welk niveau je het ook bekijkt
Status: Offline

Reply With Quote
Reply

Tags
career, gekleurde, het, probleem, student, students, van

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 07:49 PM.
Vertalen:

Tags