Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-28-2006, 11:34 PM   #91
MsLalkie
IF-Crazy

Geen meneer? Alleen bestuurslid...? :| Anywayzzzz

Zow, wel erg makkelijk om de schuld af te schuiven op de allochtone studenten. :? 'Het probleem van zelfverzekerdheid', daar hebben de meeste sollicitanten last van dat is niet beperkt tot de allochtone sollicitanten. Ieder willekeurig mens is op zijn of haar nerveus op een sollicitatiegesprek.

Benoem een aantal belangrijke nevenactiviteiten die goed staan op je CV. Bovendien vraag ik mij af hoe de sociale vaardigeheden ontwikkeld worden door de nevenactiviteiten. Wanneer ik een bijbaantje heb bij de Albert Heijn dien ik ook klantvriendelijk op te treden, ook hier wordt beroep gedaan op de sociale vaardigheden.

Dat de allochtone studenten een minder uitgebreid netwerk hebben, daar kan ik mij wel in vinden.

Reply With Quote
Old 10-29-2006, 09:06 AM   #92
AUM
IF-Beginner

Quote:
Originally posted by Vijayshree
Maar goed..om terug te komen op je vraag...

Het probleem van de gekleurde student...

Dit probleem zit niet in de maatschappij, maar in de studenten. Om het maar zo te noemen, de 'allochtone' studenten.
Veel 'allochtone' studenten denken dat zij gediscrimineerd worden in de maatschappij. Dit is echter niet de volledige waarheid. Het zit namelijk zo dat deze studenten zichzelf relateren aan het woord allochtoon, waardoor zij denken gediscrimineerd en op ongelijke manier behandeld te worden in de samenleving. *
Zij denken dat zij tekort schieten, waardoor zij tijdens een gesprek en in hun cv's niet al hun kwaliteiten en talenten laten zien. *
Daarnaast besteden zij als studenten geen tijd aan belangrijke nevenactiviteiten die goed staan op je cv en tegelijkertijd ook goed zijn voor je persoonlijke ontwikkeling en voor je persoonlijke vaardigheden. *
Daarnaast schieten velen van ons tekort in netwerken. We blijven namelijk alleen hangen bij onze 'soortgenoten'. Veel van onze studenten hebben moeite zich te mengen onder andere rassen/culturen. *

In kort is dit eigenlijk wat het probleem van de gekleurde student is. *
Niet de maatschappij...maar de gekleurde student zelf.

We zouden meer zelfvertrouwen moeten uitstralen. Zeker zijn van onze zaak. We hebben het tenslotte in ons zitten om ons aan de situatie en de omgeving aan te passen. Hiermee bedoel ik dat wij ons op een andere manier gedragen in het bijzijn van familie en er geen moeite mee hebben om ons tegenover vrienden of vreemden anders te gedragen. Dit komt mede omdat wij aspecten uit verschillende culturen hebben meegekregen. Namelijk uit de hindustaanse cultuur en uit de nederlandse cultuur.
Is er onderzoek naar gedaan of zijn dit je eigen bevindingen? :roll:
Status: Offline

Reply With Quote
Old 10-29-2006, 10:57 AM   #93
Agni
IF-Addicted

Send a message via MSN to Agni

[quote]Originally posted by Vijayshree
[b]De workshops duurde naar mijn idee lang genoeg. De tijd die de bedrijven hiervoor hadden gehad, was 50 min.

Ik denk niet dat het handig is om bijv. eerder te beginnen, de workshops langer te laten duren en zodoende ook later de avond te be

Reply With Quote
Old 10-29-2006, 12:37 PM   #94
Vijayshree
Guest

Quote:
Originally posted by AUM+-->
QUOTE(AUM)
Quote:
  Reply With Quote
Old 10-29-2006, 12:42 PM   #95
Vijayshree
Guest

[quote]Originally posted by Agni+-->
QUOTE(Agni)
[quote]
  Reply With Quote
Old 10-29-2006, 01:32 PM   #96
Chandika
Guest

Quote:
Originally posted by Vijayshree+-->
QUOTE(Vijayshree)
Quote:
Quote:
Originally posted by AUM@
  Reply With Quote
Old 10-29-2006, 02:05 PM   #97
Nimitz
IF-Lid

edit lama. :sheepish:

Reply With Quote
Old 10-29-2006, 03:04 PM   #98
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Nimitz
edit lama. *:sheepish:
:?

Reply With Quote
Old 11-01-2006, 06:15 PM   #99
010-Sharief
IF-Lid

Over het algemeen komen ALLE studenten moeilijk aan een baan zwart of wit het maak niet uit. Vaak ligt het aan de communicatieve vaardigheden van de persoon in kwestie die het hem doen om een sollicitatie helemaal te verknallen zwart of wit. Tuurlijk iedereen hoort wel eens in zijn eigen kring "ja ik ben niet aangenomen omdat ik zwart ben!" maar kijk dan niet altijd direct naar de andere partij. Kijk eerst naar jezelf voordat je kritiek gaat leveren of bel het bedrijf op om te vragen voor feedback. Deze kan je dan mee nemen voor het volgende sollicitatie. Kijk ik presteerde het gewoon om een half uur te laat te komen toen ik solliciteerde op mijn huidge functie. Maar doordat ik wel kan babbelen (door de vele borrels) is er dezelfde dag nog besloten om me aan te nemen. Het ligt echt aan jezelf, wees een optimist geen pesimist. By the way, wij hebben hier diversiteitmanagement om ervoor te zorgen dat er een balans is tussen de verschillende etnische groepen.

Reply With Quote
Old 11-01-2006, 09:40 PM   #100
Vijayshree
Guest

Quote:
Originally posted by Chandika+-->
QUOTE(Chandika)
Quote:
Quote:
Originally posted by Vijayshree+-->
QUOTE(Vijayshree)
Quote:
  Reply With Quote
Reply

Tags
career, gekleurde, het, probleem, student, students, van

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:26 AM.
Vertalen:

Tags