Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-05-2006, 11:32 AM   #11
MsLalkie
IF-Crazy

Dank je Mizzy

Quote:
Originally posted by MsLalkie
De ouders dienen te adviseren en een kind in staat te stellen eigen keuzes te maken. Men leert tenslotte van vallen en opstaan. Natuurlijk is het voor ouder moeilijk te zien aankomen dat het verkeerd gaat. Deze dient te adviseren en het kind vrij laten in zijn of haar keus.

Reply With Quote
Old 06-05-2006, 11:36 AM   #12
~Mizzy~
IF-Crazy

Send a message via MSN to ~Mizzy~

Quote:
Originally posted by MsLalkie+-->
QUOTE(MsLalkie)
Quote:
Dank je Mizzy * *

Status: Offline

Reply With Quote
Old 06-05-2006, 11:49 AM   #13
Preshand
Guest

Quote:
Originally posted by MsLalkie
Volgens mij is de issue afhankelijk in welke stadium van je leven bent. Een 20-jarige zal anders reageren dan een 40-jarige. *

Ik vind het wel belangrijk dat zowel mijn ouders als partner met elkaar kunnen vinden. Als het niet zo is, dan is het jammer en dan zit er niets anders op dan de situatie te accepteren. Ik zou op mijn eigen gevoel afgaan. Tja, het zou wel jammer zijn als mijn ouders mijn partner niet zouden accepteren...Maar mijn leven gaat ook verder.
Hier ben ik het ook mee eens. Jammer dat sommige families dat alleen niet inzien. Moderne gedachte lijkt in sommige families toch behoorlijk taboe te zijn ondanks de moderne jongeren in diezelfde families.
  Reply With Quote
Old 06-05-2006, 11:57 AM   #14
Aart Tuynman
IF-Crazy

Default Re: Wat doe je als je familie je partner niet accepteert....

[quote]Of misschien iemand die nu een partner heeft maar twijfelt aan de gedachte om diegene voor te stellen aan de familie uit angst dat hij/zij niet geaccepteerd zal worden?
Als het me ooit nog een keer lukt om een partner te vinden, dan zal ik die sowieso niet aan mijn ouders voorstellen.

Reply With Quote
Old 06-05-2006, 12:06 PM   #15
MsLalkie
IF-Crazy

[quote]Jammer dat sommige families dat alleen niet inzien. Moderne gedachte lijkt in sommige families toch behoorlijk taboe te zijn ondanks de moderne jongeren in diezelfde families.Sommige families? Nou volgens mij hebben de Hindoestaanse familie veel invloed op de levensinrichting van de kinderen, bewust dan wel onbewust. Denk aan andere zaken zoals prestaties op school, keuze van baan. Daar wordt mijns inziens veel druk op uit geoefend.

Reply With Quote
Old 06-05-2006, 12:34 PM   #16
Aart Tuynman
IF-Crazy

[quote][quote]Jammer dat sommige families dat alleen niet inzien. Moderne gedachte lijkt in sommige families toch behoorlijk taboe te zijn ondanks de moderne jongeren in diezelfde families.
Dat is volgens mij niet alleen bij Hindoestanen zo.

Reply With Quote
Old 06-05-2006, 12:39 PM   #17
Preshand
Guest

[quote][quote]Jammer dat sommige families dat alleen niet inzien. Moderne gedachte lijkt in sommige families toch behoorlijk taboe te zijn ondanks de moderne jongeren in diezelfde families.

Ja klopt. Ik hoor dat ook wel hier en daar. In mijn ervaring doet dit zich echter wel voor in sommige families die ik ken.

Een van de keuzes zoals de keuze van de partner vind ik eigenlijk een veels te belangrijke keuze voor inmenging van de beslissingen van ouders.
  Reply With Quote
Old 06-05-2006, 12:41 PM   #18
MsLalkie
IF-Crazy

[quote]Een van de keuzes zoals de keuze van de partner vind ik eigenlijk een veels te belangrijke keuze voor inmenging van de beslissingen van ouders. :?: Zo die vat ik niet....

Reply With Quote
Old 06-05-2006, 12:42 PM   #19
Preshand
Guest

[quote][quote][quote]Jammer dat sommige families dat alleen niet inzien. Moderne gedachte lijkt in sommige families toch behoorlijk taboe te zijn ondanks de moderne jongeren in diezelfde families.
Dat is volgens mij niet alleen bij Hindoestanen zo.

Klopt elitaire Nederlanders willen ook nog weleens een behoorlijk invloed uitoefenen op hun kinderen in mijn ervaring. Vooral in de Successiebelastingartikelen die ik lees dan wordt de anekdote van de ongewenste schoondochter vaak gebruikt als argument om je successieplanning beter te organiseren.

Hoe kun je je schoondochter het beste ontwijken uit de nalatenschap? :lol:
  Reply With Quote
Old 06-05-2006, 12:44 PM   #20
MsLalkie
IF-Crazy

*Off topic*

[quote]Klopt elitaire Nederlanders willen ook nog weleens een behoorlijk invloed uitoefenen op hun kinderen in mijn ervaring. Vooral in de Successiebelastingartikelen die ik lees dan wordt de anekdote van de ongewenste schoondochter vaak gebruikt als argument om je successieplanning beter te organiseren.

Hoe kun je je schoondochter het beste ontwijken uit de nalatenschap? :lol:
Als ik die schoondochter was zo ik scheiden van die vent of eigenlijk familie en vette alimentatie claimen.

Reply With Quote
Reply

Tags
accepteert, als, doe, familie, niet, partner, wat

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:23 AM.
Vertalen:

Tags