Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-07-2006, 08:17 PM   #21
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by MsLalkie+-->
(MsLalkie)
Quote:

Reply With Quote
Old 04-07-2006, 08:21 PM   #22
MsLalkie
IF-Crazy

Topic: Nepalezen mogen niet meer scheiden wegens onvruchtbaarheid

Quote:
Originally posted by Aart Tuynman
Als je geen kinderen kan krijgen, dan neem je toch een kat of een hond?
Je uitspraak is niet van toepassing op Hindoestaanse, Nepaleze gezinnen. Wellicht wel binnen de Hollandse gezinnen.

Reply With Quote
Old 04-07-2006, 08:29 PM   #23
MsLalkie
IF-Crazy

[quote]Dan kunnen die mensen toch leren om net zo veel van een kat of hond te houden als van een kind? Nederlanders hebben dat ook moeten leren.Dat kan... Familieband binnen de Hindoestaanse gezinnen is totaal anders dan bij de Hollandse gezinnen. Niet vergelijkbaar. Visies over familie en gezin zijn anders.

[quote]Ik ken trouwens een Hindoestaans gezin bestaande uit een man, een vrouw en een kat. Die vrouw is helemaal gek op die kat en ze behandelt hem echt alsof het haar bloedeigen kind is. Het kan dus wel.Aart, je hebt vaker de neiging om conclusies te trekken op basis van enkele incidenten.

Reply With Quote
Old 04-07-2006, 08:37 PM   #24
Aart Tuynman
IF-Crazy

[quote][quote]Dan kunnen die mensen toch leren om net zo veel van een kat of hond te houden als van een kind? Nederlanders hebben dat ook moeten leren.
Hoe men in een bepaalde cultuur of gemeenschap met familiebanden omgaat, ontwikkelt zich en verandert in de loop der tijd. Bij Nederlanders waren de familiebanden 50 jaar geleden ook veel hechter dan nu. Bij Hindoestanen zijn familiebanden nog vrij hecht, maar dat zal ook wel wat losser worden.
[quote][quote]Ik ken trouwens een Hindoestaans gezin bestaande uit een man, een vrouw en een kat. Die vrouw is helemaal gek op die kat en ze behandelt hem echt alsof het haar bloedeigen kind is. Het kan dus wel.
Ik ben me er echt wel van bewust dat dit geval een uitzondering is. Verder ken ik geen Hindoestanen die huisdieren hebben, laat staan dat ze helemaal verzot zijn op hun huisdier. Ik ken bijvoorbeeld ook een paar Hindoestaanse gezinnen die een huis met een tuin hebben, en dus een ideale situatie hebben om een huisdier te nemen, maar dat niet doen.

Reply With Quote
Old 04-07-2006, 08:41 PM   #25
MsLalkie
IF-Crazy

[quote]Hoe men in een bepaalde cultuur of gemeenschap met familiebanden omgaat, ontwikkelt zich en verandert in de loop der tijd. Bij Nederlanders waren de familiebanden 50 jaar geleden ook veel hechter dan nu. Bij Hindoestanen zijn familiebanden nog vrij hecht, maar dat zal ook wel wat losser worden.Voor de huidige situatie geldt: je uitspraak gaat niet op.

[quote]Ik ben me er echt wel van bewust dat dit geval een uitzondering is. Verder ken ik geen Hindoestanen die huisdieren hebben, laat staan dat ze helemaal verzot zijn op hun huisdier. Ik ken bijvoorbeeld ook een paar Hindoestaanse gezinnen die een huis met een tuin hebben, en dus een ideale situatie hebben om een huisdier te nemen, maar dat niet doen.Hindoestanen hebben meer met kinderen dan met huisdieren.

Reply With Quote
Old 04-07-2006, 08:51 PM   #26
Aart Tuynman
IF-Crazy

[quote][quote]Hoe men in een bepaalde cultuur of gemeenschap met familiebanden omgaat, ontwikkelt zich en verandert in de loop der tijd. Bij Nederlanders waren de familiebanden 50 jaar geleden ook veel hechter dan nu. Bij Hindoestanen zijn familiebanden nog vrij hecht, maar dat zal ook wel wat losser worden.
Waarom zou deze uitspraak niet op gaan?
[quote][quote]Ik ben me er echt wel van bewust dat dit geval een uitzondering is. Verder ken ik geen Hindoestanen die huisdieren hebben, laat staan dat ze helemaal verzot zijn op hun huisdier. Ik ken bijvoorbeeld ook een paar Hindoestaanse gezinnen die een huis met een tuin hebben, en dus een ideale situatie hebben om een huisdier te nemen, maar dat niet doen.
Nu wel, maar ook dat kan toch veranderen?

Reply With Quote
Old 04-07-2006, 08:53 PM   #27
MsLalkie
IF-Crazy

Aart, ik blijf in herhaling vallen.... :wink:

Reply With Quote
Old 04-07-2006, 08:55 PM   #28
Aart Tuynman
IF-Crazy

Jij gaat ervan uit dat een cultuur blijft zoals die is en niet kan veranderen, terwijl het gewoon een feit is dat culturen veranderen.

Reply With Quote
Old 04-07-2006, 08:58 PM   #29
MsLalkie
IF-Crazy

[quote]Jij gaat ervan uit dat een cultuur blijft zoals die is en niet kan veranderen, terwijl het gewoon een feit is dat culturen veranderen.:| Dat heb ik niet beweerd. Ik heb gezegd dat je uitspraak niet opgaat in de huidige situatie, nergens heb ik beweerd dat cultuur niet kan veranderen.

Reply With Quote
Old 04-07-2006, 09:00 PM   #30
Aart Tuynman
IF-Crazy

[quote][quote]Jij gaat ervan uit dat een cultuur blijft zoals die is en niet kan veranderen, terwijl het gewoon een feit is dat culturen veranderen.
In de huidige situatie gaat mijn uitspraak inderdaad niet op, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het kan natuurlijk wel gebeuren dat mijn uitspraak over 10 of 20 jaar wel opgaat.

Reply With Quote
Reply

Tags
meer, mogen, nepalezen, niet, onvruchtbaarheid, scheiden, wegens

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:16 PM.
Vertalen:

Tags