Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

View Poll Results: Dierenbeulen moeten ook gevangenisstraf kunnen krijgen
Ja 15 93.75%
Nee 1 6.25%
Voters: 16. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-31-2003, 12:42 PM   #21
hellbound
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Goudappeltje
Dus een persoon die in het openbaar zijn hond schopt, aangeklaagd wordt door de getuige van het Wereld Natuurfonds, en vervolgens schuldig wordt geacht, zal de gevangenis in moeten draaien, volgens jou?

Daarbij vind ik moord en dierenmishandeling niet op 1 lijn liggen. In sommige landen worden dieren zelfs geofferd voor God. Dit soort tradities tonen toch aan dat het ethische verschil tussen mensenmoord en dierenmoord weldegelijk in ogenschouw genomen moet worden.
Hmm...maar stel dat iemand thuis een aantal dieren heeft die hij op de meeste gruwelijke wijze aan het mishandelen is. Druist het dan niet in tegen je rechtsgevoel om de dader er maar met een geldboete ervan te laten komen? Een dier kan net zo goed lijden als een mens.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 08-31-2003, 01:11 PM   #22
Reza
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Dronacharya+-->
QUOTE(Dronacharya)
Old 08-31-2003, 01:29 PM   #23
m@ck
IF-Beginner

Quote:
Hoe duidt je de daad aan en hoe toon je de ernst van het toegediende leed aan? Etc. :?:
Dat is niet erg moeilijk. Als je een paar dagen geleden het nieuws hebt gezien, zag je een schaap dood op de grond liggen met een stok stekend uit zijn/haar achterste. Dit beest is niet vanzelf aan die stok gekomen, deze is er door iemand in gestoken met als bedoeling het dier zoveel mogelijk te beschadigen.

Dieren kunnen inderdaad niet altijd duidelijk laten merken waar zij pijn hebben. Een (te) magere hond met diepe vleeswonden van het slaan, is echter een goed voorbeeld van een mishandeld dier. Het mentale lijden van een dier is moeilijk te peilen, echter zegt hun fysieke toestand wel erg veel...

Reply With Quote
Old 08-31-2003, 01:32 PM   #24
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by m@ck+-->
QUOTE(m@ck)
Quote:

Reply With Quote
Old 08-31-2003, 02:08 PM   #25
Sherazade
IF-Beginner

Quote:
Daar ben ik het ook helemaal mee eens daarom vraag ik me af waar de limiet moet liggen? Hoe peil je of de limiet is overschreden? Dieren kunnen niet communiceren met mensen en andersom is dat eveneens het geval waardoor je moeilijker een bewijs kunt aanvoeren jegens de beklaagde. Wanneer je een persoon tot een gevangenisstraf veroordeelt, zul je toch wel met harde bewijzen moeten komen en de rechtsuitspraak zal rechtlijnig moeten wezen. In hoeverre is dat mogelijk in dit soort gevallen? Hoe duidt je de daad aan en hoe toon je de ernst van het toegediende leed aan? Etc. :?:
En als het slachtoffer nou bijv. een baby is of iemand die vermoord is, zij kunnen toch ook niet communiceren? De onmogelijkheid van communicatie met het slachtoffer maakt de bewijsvoering inderdaad wel iets moeilijker, maar niet onmogelijk...

Er moet door iemand aangifte zijn gedaan, omdat een dier nu eenmaal zelf geen aangifte kan doen. Die persoon kan optreden als getuige en zijn getuigenverklaring kan dienen als bewijs. De verklaring van een dierenarts, die het dier onderzocht heeft, kan ook dienen als bewijs. Juristen kunnen behoorlijk vindingrijk zijn in hun zoektocht naar bewijsmateriaal.

Waar de limiet van een bepaald artikel moet liggen, wordt, zoals zo vaak in het recht, in de praktijk bepaald door jurisprudentie, door rechters. Daarom moeten studenten Rechten voor tentamens, naast wet- en regelgeving, ook bepaalde belangrijke jurisprudentie kennen.

Strafbaarstelling van dierenmishandeling vind ik overigens niet meer dan normaal. Het hoort bij een samenleving, die zich beschaafd wil noemen. Zoals Gandhi het al zo treffend uitdrukte: "The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated".

Reply With Quote
Old 08-31-2003, 11:35 PM   #26
Kailaash
IF-Addicted

Send a message via ICQ to Kailaash

Quote:

Daarbij vind ik moord en dierenmishandeling niet op 1 lijn liggen. In sommige landen worden dieren zelfs geofferd voor God. Dit soort tradities tonen toch aan dat het ethische verschil tussen mensenmoord en dierenmoord weldegelijk in ogenschouw genomen moet worden.
Ik heb nooit gezegd da moord hetzelfde is als dierenmishandeling. Er zijn nu al richtlijnen voor het vaststellen van mishandeling en als er sprake is van mishandeling, dan motten de daders de gevangenis in. En nu is het ook al ni ezo da dierenoffers en het slachten van dieren strafbaar is, da zou dan ook (jammer genoeg) nie veranderen.

Enne, ik vin er nik sergs aan als je na het schoppen van een hond de gevangenis in mot.

Reply With Quote
Old 09-01-2003, 08:59 AM   #27
Tomasson
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by m@ck
Dat is niet erg moeilijk. Als je een paar dagen geleden het nieuws hebt gezien, zag je een schaap dood op de grond liggen met een stok stekend uit zijn/haar achterste. Dit beest is niet vanzelf aan die stok gekomen, deze is er door iemand in gestoken met als bedoeling het dier zoveel mogelijk te beschadigen. *

:cry:

Reply With Quote
Old 01-12-2004, 12:26 PM   #28
Anonymous
Guest

een paar jaar geleden hebben kinderen bij mij in de buurt een klein poesje doodgeslagen :(
van mij mogen mensen die dieren mishandelen een hele grote straf krijgen :evil:
  Reply With Quote
Old 01-12-2004, 12:37 PM   #29
ViNoD
IF-Lid

Send a message via MSN to ViNoD

Quote:
Originally posted by Sherazade

Strafbaarstelling van dierenmishandeling vind ik overigens niet meer dan normaal. Het hoort bij een samenleving, die zich beschaafd wil noemen. Zoals Gandhi het al zo treffend uitdrukte: \"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated\".
Do I need to say more?

Reply With Quote
Old 01-13-2004, 10:40 AM   #30
Anonymous
Guest

Quote:
Originally posted by Sherazade

Strafbaarstelling van dierenmishandeling vind ik overigens niet meer dan normaal. Het hoort bij een samenleving, die zich beschaafd wil noemen.
maar wel met zn allen naar de Mac want die beesten hebben natuurlijk wel een puike leven gehad
  Reply With Quote
Reply

Tags
dierenbeulen, lpf, meer, straf, voor, wil

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:51 PM.
Vertalen:

Tags