Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-08-2006, 09:39 AM   #21
Anil Patandin
IF-Addicted

Send a message via MSN to Anil Patandin

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit
Lang verwacht, maar nu eindelijk heb ik een titel van een boek waarin verteld wordt dat Jezus met esoterie en kennis uit het Sanatan Dharm te maken heeft gehad.
TP de kenne en kunde is universeel en voor de gehele mensheid, niet gebonden aan een stroming (het zijn de mensen die het er zo naar vormen en het een naampje geven).

Maar ben wel benieuwd naar het boek, bedankt voor de info!

Ook een mooi boek (vind ik).
Status: Offline

Reply With Quote
Old 05-08-2006, 09:53 AM   #22
Tantric Pandit
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Anil
TP de kenne en kunde is universeel en voor de gehele mensheid, niet gebonden aan een stroming (het zijn de mensen die het er zo naar vormen en het een naampje geven).
Nergens heb ik het tegendeel beweert, en nergens zal ik dat ook doen!

Maar wij moeten ons gelukkig prijzen dat het continent waar we vandaan komen zo'n rijke beschaving en cultuur is. Het Sanatan Dharm omvat alle veda's, dus ook alle wetenschappen en alle kennis.

Delen mag, waarom niet? Het is voor elk levend wezen!

Maar de trend die zich nu in stijgende lijn doorzet is, dat westerlingen ons yoga, meditatie, mantra's, ayurveda, religie, sanskrit/hindi, e.d. moeten gaan leren.

Alles omdat wij zelf onze kennis niet op peil houden. Je moet respecteren waar kennis vandaan komt en niet waarheden gaan vertroebelen. Want alle religie

Reply With Quote
Old 05-08-2006, 09:54 AM   #23
Tantric Pandit
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Anil
Ook een mooi boek (vind ik).
Waar gaat het boek over?

Reply With Quote
Old 05-08-2006, 03:16 PM   #24
Chandika
Guest

leuk....en intresting... :)
  Reply With Quote
Old 05-08-2006, 03:23 PM   #25
Anil Patandin
IF-Addicted

[quote]Originally posted by Tantric Pandit+-->
QUOTE(Tantric Pandit)
Quote:
Maar de trend die zich nu in stijgende lijn doorzet is, dat westerlingen ons yoga, meditatie, mantra's, ayurveda, religie, sanskrit/hindi, e.d. moeten gaan leren. [/b]
Moeten dat vind ik een eng woord (komt zo fundamentalistisch over). Zij die zoeken zullen vinden en komen terrecht waar zij terrecht horen te komen.

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit@
Alles omdat wij zelf onze kennis niet op peil houden.
Ik snap je woorden niet, we zijn niks verplicht. Elke ziel bewandeld zo zijn unieke weg.

Reply With Quote
Old 05-08-2006, 07:38 PM   #26
AnantSriVibhushitParmHans
Guest

Volgens de Indiase geschiedenis zou Jezus (Ishaa) enige tijd in India verbleven hebben. Hij zou initiatie hebben gehad binnen de Vaishnava-sampradaaya. Het oudste beeld van Jezus staat in Rome, daar heeft hij heel opvallend een janeeuw aan - wat de christenen nooit konden verklaren. :D
  Reply With Quote
Old 05-08-2006, 10:19 PM   #27
MahaGyani Pandit Ji
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Prashant
Het oudste beeld van Jezus staat in Rome, daar heeft hij heel opvallend een janeeuw aan - wat de christenen nooit konden verklaren. *:D
heb je daar misschien een plaatje van?

Reply With Quote
Old 05-09-2006, 05:11 AM   #28
Anil Patandin
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit
Waar gaat het boek over?
Enkele steekwoorden: relaties (scheidingen, overspel, Jezelf), de relaties tussen Jezelf en God. Liefde, Jezelf liefhebben en elkaar, het item abortus, vroegere levens, seksualiteit, geluk, vergeving.
Ware en valse profeten, leermeesters, geweldloosheid en nog veel meer.

Het boek is een dialoog tussen Jesus (als een gelijkwaardig broeder) en de lezer (jij).

Reply With Quote
Old 05-13-2006, 09:41 AM   #29
Anil Patandin
IF-Addicted

Kwam gisteravond een boek tegen in mijn boekenkast genaamd 'De Mysterieleringen van de Bijbel' (jaren geleden aangeschaft, wel eens in gebladerd maar verder niks mee gedaan).

De symboliek van de Bijbel word er in toegankelijke taal beschreven, ook worden er parallelen gelegd met andere religies/godsdiensten/stromingen/invalshoeken.

Het leek mij wel zo toepasselijk om dit hier even te vermelden in de vorm van een toevoeging op het topic 'Christus als Yogi'

Enkele onderwerpen die er aan bod komen:

Een introductie over o.a. de Bijbel en alle andere 'heilige' geschriften, het gemeenschappelijk doel hiervan: aan de mens de grote verheven waarheden van zijn eigen wezen te tonen (en nog veel meer).

De vrouw:
Tezelfdertijd is zij steeds het instrument van verlossing, zelfs wanneer zij op het allerlaagste peil staat, want zij alleen heeft het vermogen van overgave, opoffering, zichzelf te geven. Hetgeen wat getransformeerd word tot de volmaakte expressie van Goddelijke Liefde.

De bouwer:
De drie zoons van Noach genaamd Sem, Cham en Japhet komen overeen met de drie gunas Raja, Tama en Sattva. De drie fundamentele beginselen der materie. Als deze in de ark opgesloten zijn neemt de openbaring een einde. Als zij weer tevoorschijn komen/weer actief worden dan ontwaakt het leven weer in materie.

De betekenis der namen, de getallenleer, inwijding, chakra's en nog veel meer!

Voor hen die ge

Reply With Quote
Old 05-13-2006, 11:12 AM   #30
Tantric Pandit
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Anil+-->
QUOTE(Anil)
Quote:

Reply With Quote
Reply

Tags
als, christus, jogi

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:14 PM.
Vertalen:

Tags