Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-18-2005, 06:49 PM   #11
Chandika
Guest

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit
Ik heb enkele passages gelezen uit een nog uit te komen boek. Dat boek benaderd ook dit soort onderwerpen.

De constatering is dat Jezus een groot deel van zijn leven weg was, althans, de Bijbel spreekt er niet over! Toen hij terugkwam heeft hij allerlei wonderen en bijzondere zaken verricht. Men linkt deze wonderen aan yogische krachten, die hij in elk geval ook in India zou hebben opgedaan.

Vreemd vind ik de associatie niet; er worden meer argumenten gegeven dan alleen het vermoeden! Ik mag alleen de stukken (nog) niet overnemend posten omdat zijn boek nog niet is uitgekomen.

Ik wil geen rechtszaak aan mijn broek (ahum dhoti) dus ik wacht er even mee. :oops:
oke dan..[ik hou je eraan :twisted: ]...wanneer komt het boek ongeveer uit.
  Reply With Quote
Old 12-18-2005, 07:23 PM   #12
Tantric Pandit
IF-Crazy

Binnenkort, als ik meer verneem hoor je het zeker!

Sarojni, WOOOOW wat heb je een machtig plaatje...Ik zou die ook wel willen...ruilen?? :oops:

Reply With Quote
Old 12-20-2005, 01:16 PM   #13
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Quote:
Ik heb enkele passages gelezen uit een nog uit te komen boek. Dat boek benaderd ook dit soort onderwerpen.

De constatering is dat Jezus een groot deel van zijn leven weg was, althans, de Bijbel spreekt er niet over! Toen hij terugkwam heeft hij allerlei wonderen en bijzondere zaken verricht. Men linkt deze wonderen aan yogische krachten, die hij in elk geval ook in India zou hebben opgedaan.

Vreemd vind ik de associatie niet; er worden meer argumenten gegeven dan alleen het vermoeden! Ik mag alleen de stukken (nog) niet overnemend posten omdat zijn boek nog niet is uitgekomen.

Ik wil geen rechtszaak aan mijn broek (ahum dhoti) dus ik wacht er even mee. :oops:
Wie is de schrijver/schrijfster van dat boek maharaj?

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 01:06 PM   #14
Tantric Pandit
IF-Crazy

Een Nederlandse man, die jaren al onder indruk is van de diverse complexiteit en wijsheden en kennis van "Indiase" makelij.

Hij is jarenlang al met yoga bezig, en heeft bijzondere dingen in India waargenomen en leest ook veel. Zo heeft hij bijvoorbeeld yogi's vanuit de padma-āsana meters omhoog zien vliegen en ook op spiritueel vlak veel dingen meegemaakt.

Hij vergelijkt juist door al deze belevingen de Bijbelse verhalen versus Indiase. Hij neemt tig verbanden samen om te bewijzen dat Jezus wel in India MOET zijn onderwezen.

Zijn naam lijkt me i.v.m. privacyredenen ook niet verstandig te posten.

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 01:20 PM   #15
Hein
IF-Crazy

Quote:
Een Nederlandse man, die jaren al onder indruk is van de diverse complexiteit en wijsheden en kennis van \"Indiase\" makelij.

Hij is jarenlang al met yoga bezig, en heeft bijzondere dingen in India waargenomen en leest ook veel. Zo heeft hij bijvoorbeeld yogi's vanuit de padma-āsana meters omhoog zien vliegen en ook op spiritueel vlak veel dingen meegemaakt.

Hij vergelijkt juist door al deze belevingen de Bijbelse verhalen versus Indiase. Hij neemt tig verbanden samen om te bewijzen dat Jezus wel in India MOET zijn onderwezen.

Zijn naam lijkt me i.v.m. privacyredenen ook niet verstandig te posten.
Als deze boek reeds uit gebracht is zou je het hier even willen melden
ik ben heel benieuwd

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 01:21 PM   #16
Tantric Pandit
IF-Crazy

Uiteraard Heineken. :D

Reply With Quote
Old 01-14-2006, 10:39 AM   #17
Tantric Pandit
IF-Crazy

Quote:
Sarojni, WOOOOW wat heb je een machtig plaatje...Ik zou die ook wel willen...ruilen?? :oops:
Ik heb nog niets van je vernomen Sarojni...? :oops:

Reply With Quote
Old 01-14-2006, 09:57 PM   #18
Chandika
Guest

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit+-->
QUOTE(Tantric Pandit)
Quote:
  Reply With Quote
Old 01-16-2006, 09:00 AM   #19
Tantric Pandit
IF-Crazy

Arthaat? :o

Reply With Quote
Old 05-08-2006, 08:58 AM   #20
Tantric Pandit
IF-Crazy

Lang verwacht, maar nu eindelijk heb ik een titel van een boek waarin verteld wordt dat Jezus met esoterie en kennis uit het Sanatan Dharm te maken heeft gehad.

Jezus van Nazareth, esoterisch bijbellezen
Jezus van Nazareth was een Meester die de mensen op de weg van de inwijding wilde brengen. Zoals elke Meester maakte hij bij zijn optreden onderscheid tussen algemene kennis en geheime kennis. [b]Tot die geheime kennis behoorden bijvoorbeeld het inzicht in karma en re

Reply With Quote
Reply

Tags
als, christus, jogi

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:16 AM.
Vertalen:

Tags