Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-03-2005, 07:51 AM   #111
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Naina
Ik had gehoord dat een man meedere keren in de maroh mocht trouwen en de vrouw maar 1x. Maar geen idee of het waar is. Er worden wel vaker verhalen uit de lucht gegrepen. :roll:
Is niet waar geloof me

Reply With Quote
Old 11-03-2005, 05:05 PM   #112
Aghori
Guest

Je hebt verschillende vormen van vivaah zoals Tantric pandit in zijn topic al aangaf. Hij heeft het heel goed aangegeven en alles staat er duidelijk in vermeldt.

De vivaah vorm wat tegenwoordig vaak gedaan wordt is Brahma vivaah, dat is een vivaah vorm die eigelijk niet geschikt is voor mensen van de Kal Yug omdat de meeste onderons geen devta en devi zijn. We hebben allemaal onze tekortkomingen. Er zijn stricte regels voor de Brahma vivaah en men behoort een stricte levenswijze erop na te houden. Het is ook niet toegestaan om te scheiden als je brahma vivaah gedaan hebt omdat er vanuit wordt gegaan dat die band voor altijd is. Regels en richlijnen zijn er niet zomaar, men zegt kasam voor het vuur, en wanneer men zich er niet aanhoudt roept men ongeluk over zich heen.

Tantric pandit heeft dit goed beschreven in zijn topic...lof aan hem!

http://www.indianfeelings.com/applications...t=10574&start=0
  Reply With Quote
Old 11-03-2005, 06:29 PM   #113
Tantric Pandit
IF-Crazy

Ik vind dat het mogelijk zou moeten zijn om nogmaals te trouwen na een eerder huwelijk. Of je dan alle poespas volgens het Vedische Vivaah nogmaals over moet doen, lijkt mij inderdaad onverstandig.

Trouwen doe je niet om voor het aangezicht van God nogmaals beloften te maken (die je vroeger kennelijk ook niet heb kunnen waarmaken). Met een 2e huwelijk zou het bovendien geen meerwaarde hebben om nogmaals in de maro te stappen lijkt me.

Verder...Aghori...van waar die credits? Dat eten uit die schedel is niet goed voor je zeker :lol:

Reply With Quote
Old 11-04-2005, 12:49 PM   #114
rashnie
IF-Lid

Ik heb een relatie met iemand die al eerder getrouwd is geweest.
Voor mij is het geen probleem alleen het is wel lastig dat de ex vaak over onnodige dingen opbelt. Over iets met de kinderen van hun of wat dan ook maar ja je vertrouwt je partner of niet ..
En ik ben niet zo'n typje die hem af gaat luisteren .
HIj vertelt me wel altijd wanneer ze heeft gebeld of wat ze heeft gezegd, dat betekent toch dat hij eerlijk tegen me is .

Reply With Quote
Old 11-04-2005, 02:29 PM   #115
Anonymous
Guest

Quote:
Originally posted by rashnie
Ik heb een relatie met iemand die al eerder getrouwd is geweest.
Voor mij is het geen probleem alleen het is wel lastig dat de ex vaak over onnodige dingen opbelt. *Over iets met de kinderen van hun of wat dan ook maar ja je vertrouwt je partner of niet ..
En ik ben niet zo'n typje die hem af gaat luisteren .
HIj vertelt me wel altijd wanneer ze heeft gebeld of wat ze heeft gezegd, dat betekent toch dat hij eerlijk tegen me is .
Vind ik ook. Dan heb je van jezelf al iets van... er wordt mij zelf iets verteld. Dat schept vertrouwen! :D
  Reply With Quote
Old 11-05-2005, 08:32 AM   #116
Anand
IF-Crazy

Default Re: Relatie aangaan met iemand...

Quote:
Originally posted by A.J.
Zouden jullie een relatie kunnen aangaan met een persoon die al eerder getrouwd is, maar nu dus is gescheiden (ongeacht welke redenen dan ook). Zouden jullie je daarvoor openstellen? Hoe zou je omgeving erop reageren? *
ik zou wel een relatie aangaan met een gescheiden vrouw

alleen als ze kinderen heeft zou ik het denk ik niet doen
want ze blijft door haar kinderen altijd een band houden met de vader van haar kinderen
dat lijkt me niks, steeds die ex man die belt of bij je thuiskomt
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-05-2005, 08:38 AM   #117
Jeannette
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Aghori
Je hebt verschillende vormen van vivaah zoals Tantric pandit in zijn topic al aangaf. Hij heeft het heel goed aangegeven en alles staat er duidelijk in vermeldt.

De vivaah vorm wat tegenwoordig vaak gedaan wordt is Brahma vivaah, dat is een vivaah vorm die eigelijk niet geschikt is voor mensen van de Kal Yug omdat de meeste onderons geen devta en devi zijn. We hebben allemaal onze tekortkomingen. Er zijn stricte regels voor de Brahma vivaah en men behoort een stricte levenswijze erop na te houden. Het is ook niet toegestaan om te scheiden als je brahma vivaah gedaan hebt omdat er vanuit wordt gegaan dat die band voor altijd is. Regels en richlijnen zijn er niet zomaar, men zegt kasam voor het vuur, en wanneer men zich er niet aanhoudt roept men ongeluk over zich heen. *

Tantric pandit heeft dit goed beschreven in zijn topic...lof aan hem!

http://www.indianfeelings.com/applic...=10574&start=0
Alleen vraag ik me af waarom mensen getrouwd moeten blijven. Soms is het leven met een partner ondraaglijk dat scheiden noodzakelijk is. Maar goed, ik denk niet dat jij ook zo denkt : dat mensen voor altijd bij elkaar moeten blijven.
Ik vind ook dat mensen ook maar een keer in de maroh kunnen trouwen.

Reply With Quote
Reply

Tags
aangaan, iemand, met, relatie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:28 PM.
Vertalen:

Tags