Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-24-2008, 05:47 PM   #1
Kleintje
Guest

Default Is dit mogelijk..?

Beste mensen,

Ik heb een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie SERIEUS antwoord kunnen geven.

Ik ben een hindoe (arya) meisje en heb al 3 jaar verkering met een moslim jongen. We zijn binnenkort van plan te trouwen voor de wet. We willen beide niet voor het geloof trouwen, maar God zit wel in ons hart.

We hebben de laatste tijd echt heel veel met elkaar meegemaakt, dat ik 'ons' als het ware wil beschermen tegen het boze oog, als getrouwde vrouw.

Nu zijn dit echter mijn 2 belangrijkste vragen:
1. Kan hij als moslim zijnde Sindur op mn voorhoofd smeren, zonder rituelen of iets? Hoe gaat dat te werk en waar kan hij de Sindur 'halen'?

2. Kan hij ook een Mangalsutra om mn nek binden, zonder rituelen of iets? Hoe gaat dat te werk?

Ik neem aan dat Sindur zetten en Mangalsutra dragen voor ieder vrouw is, ongeacht de geloofsovertuiging, toch?

Ik hoop nogmaals dat jullie mij SERIEUZE antwoorden kunnen geven.

Groetjes en alvast hartelijk dank...
  Reply With Quote
Sponsors
Old 09-24-2008, 09:27 PM   #2
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Kleintje View Post
Beste mensen,

Ik heb een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie SERIEUS antwoord kunnen geven.

Ik ben een hindoe (arya) meisje en heb al 3 jaar verkering met een moslim jongen. We zijn binnenkort van plan te trouwen voor de wet. We willen beide niet voor het geloof trouwen, maar God zit wel in ons hart.

We hebben de laatste tijd echt heel veel met elkaar meegemaakt, dat ik 'ons' als het ware wil beschermen tegen het boze oog, als getrouwde vrouw.
jezelf en hem beschermen van het boze oog zit niet in het huwelijk, daar zitten andere dingen, in het huwelijk bid je wel dat het goed gaat, in alle opzichten, maar je hebt zelf met hem hard te werken.

Quote:
Originally Posted by Kleintje View Post
Nu zijn dit echter mijn 2 belangrijkste vragen:
1. Kan hij als moslim zijnde Sindur op mn voorhoofd smeren, zonder rituelen of iets? Hoe gaat dat te werk en waar kan hij de Sindur 'halen'?

2. Kan hij ook een Mangalsutra om mn nek binden, zonder rituelen of iets? Hoe gaat dat te werk?

Ik neem aan dat Sindur zetten en Mangalsutra dragen voor ieder vrouw is, ongeacht de geloofsovertuiging, toch?

Ik hoop nogmaals dat jullie mij SERIEUZE antwoorden kunnen geven.

Groetjes en alvast hartelijk dank...
1. Sindur is te halen in een hindustaanse zaak, hij kan dat smeren, echter het is de vraag hoe jij denkt over sindur en hoe hij erover denkt. het gaat om de eigen gedachten. Een hindu zegt je mag pas sindur zetten als je daadwerkelijk bent getrouwd.

2. over mangelsutra zijn er enkele andere topics op dit forum te vinden, daar doe ik geen uitspraak over, maar hij zou het kunnen binden.

het kan sier zijn, maar een hindu heeft er een betekenis achter staan.

graag gedaan .
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-31-2008, 03:21 PM   #3
CharmKilla
Guest

Jezelf beschermen tegen het boze oog kan op velerlei andere manieren. Maar ik denk dat het meest effectieve je eigen geesteskracht is. Als je niet wilt dat er iets met je gebeurt en je laat het niet toe, kan het je ook niet deren. Je geeft zelf de kracht aan zulke "occulte" krachten als je erin gelooft. Dus ik weet niet of je daar perse een getrouwde vrouw voor moet zijn.

Wat betreft het sindur en die mangelsutra, dan sluit ik me aan bij de heer die hierboven antwoord heeft gegeven. Jij bent degene die de waarde aan dat sindur en die mangalsutra toekent. Ook hier weer het geloven in.
  Reply With Quote
Reply

Tags
dit, mogelijk

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:22 AM.
Vertalen:

Tags