Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-16-2004, 06:39 PM   #1
Krezy_Priyalicious
IF-Beginner

Send a message via MSN to Krezy_Priyalicious
Default Een Vraagje hoop dat iemand er een antwoord op heeft?

mensen klopt het dat je geen donkere kleuren, zoals zwart mag dragen als je in verwachting bent? ???
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 02-16-2004, 07:10 PM   #2
imported_AN
IF-Crazy

Default Re:Een Vraagje hoop dat iemand er een antwoord op heeft?

Ik zou het niet weten!!
Ik weet wel dat er elders een topic loopt (of liep) waarin men vragen stelde over het dragen van bepaalde kleuren tijdens een puja. Hierin werden deze "regels' toegeschreven aan onwetendheid van "deskundigen". Ik weet niet of dat in dit geval ook zo is?

Reply With Quote
Old 02-16-2004, 07:51 PM   #3
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika

Nooit van gehoord, maar wie weet :)

Reply With Quote
Old 02-17-2004, 11:00 AM   #4
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Het zou best wel zo kunnen zijn, maar ik denk dat je dat het beste aan de pandit kan vragen, met wie je het goed kan vinden!!! Want deze 'deskundigen' op dit gebied spreken elkaar wat dit betreft regelmatig tegen.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 02-17-2004, 04:42 PM   #5
imported_Arjun
IF-Crazy

Ik ben geen pandit, noch deskundige. Graag zou ik wel willen delen dat het hindoeÔsme geen werkelijke 'moeten' kent. Zwart is een kleur die negatieve energiŽn zou aantrekken. Zwangere vrouwen wordt afgeraden om in het donker nog naar buiten te gaan [negatieve energiŽn zijn dan actiever dan normaal; taamsik]. Helemaal afgeraden is het voor de vrouwen om op de nacht van volle maan buiten te verkeren. Zaken als geesten voelen zich namelijk erg aangetrokken tot het embryo. Alles kan worden ingedeeld in geaardheden, zo ook tijden en bepaalde kleursoorten. Later heeft dit een symbolische waarde gekregen, men vergeet dat het energetisch invloed heeft. Denk bv. aan het Feng Shui, of Vaastu; deze gaan er vanuit dat de omgeving met haar kleuren en vormen directe invloed heeft op jou zijn.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 02-17-2004, 04:45 PM   #6
imported_Arjun
IF-Crazy

Wat ik nog kwijt wou is dat uiteraard iedereen geheel vrij is om te bepalen wat hij/zij doet. :) Echter, bij zwangerschap kunnen deze keuzes van belang zijn op een tweede leven. Het vereist dus wel een bepaalde mate van consequent zijn in je handelen. Dit geldt niet alleen voor kleurkleding maar ook bv. voor je eetpatroon, hetgeen je hoort, ziet, denkt, welke plekken je bezoekt etc.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 02-17-2004, 07:37 PM   #7
Krezy_Priyalicious
IF-Beginner

Send a message via MSN to Krezy_Priyalicious

Quote:
Originally Posted by Arjun
Wat ik nog kwijt wou is dat uiteraard iedereen geheel vrij is om te bepalen wat hij/zij doet. :) Echter, bij zwangerschap kunnen deze keuzes van belang zijn op een tweede leven. Het vereist dus wel een bepaalde mate van consequent zijn in je handelen. Dit geldt niet alleen voor kleurkleding maar ook bv. voor je eetpatroon, hetgeen je hoort, ziet, denkt, welke plekken je bezoekt etc.
Thx 4 je uitleg!

Reply With Quote
Reply

Tags
antwoord, dat, een, heeft, hoop, iemand, vraagje
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:16 PM.
Vertalen:

Tags