Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-27-2006, 02:55 PM   #1
stelling
IF-Beginner

stelling's Avatar

Default Stelling: We zijn slap (over Suriname)

Waarom bouwen we Suriname niet op? Wat doen we hier? Kennis is er, geld is er, waar zijn de pioniers?
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 03-27-2006, 03:12 PM   #2
PaWaN
IF-Lid

Default Re: Stelling: We zijn slap (over Suriname)

Quote:
Originally posted by stelling
Waarom bouwen we Suriname niet op? Wat doen we hier? Kennis is er, geld is er, waar zijn de pioniers?
Doe maar es een interessant voorstel...

Reply With Quote
Old 05-19-2006, 07:01 PM   #3
stelling
IF-Beginner

stelling's Avatar

Default Re: Stelling: We zijn slap (over Suriname)

Quote:
Originally posted by PawaN+-->
QUOTE(PawaN)
Old 05-19-2006, 07:17 PM   #4
Aart Tuynman
IF-Crazy

Is het probleem niet gewoon dat de politieke situatie in Suriname zich er niet echt voor leent om daar iets op te bouwen? Als je iets wil opbouwen en bijvoorbeeld een bedrijf wil beginnen, dan krijg je te maken met een hele hoop bureaucratie. Dat is overal zo. Dat is in Nederland zo, en dat is ook zo in Suriname. En het schijnt zo te zijn dat als een Hindoestaan in Suriname iets wil opbouwen, die op nogal wat tegenwerking van de overheid kan rekenen. Dit zijn ten minste de verhalen die ik hoor.

Reply With Quote
Old 05-19-2006, 07:20 PM   #5
Brandon Boyd
Guest

Het ligt ook aan je netwerk Aart.

Als je je eigen onderneming probeert op te bouwen en je hebt de juiste vriendjes op de juiste posities, dan lukt het wel.

Maar Suriname werkt inderdaad niet zo snel en dat is een nadeel!
  Reply With Quote
Old 05-19-2006, 07:32 PM   #6
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by stelling+-->
QUOTE(stelling)
Quote:
Iets organiseren waarbij meerdere Hindoestanen (denkers, ondernemers, gestudeerde, sterke mensen, eerlijke mensen maar ook gierige mensen) kunnen praten hoe er georganiseerd en met beleid een vuist gemaakt kan worden om diverse zaken op gebied van economie, armoedebestr, voorzieningen, infrastructuur aan te pakken.

Er zijn veel verhalen van Hindoestanen die naar Suriname gaan, een leven proberen op te zetten(of het land te verbeteren), en vervolgens rennend terug komen naar Nederland. Betekent dit dat we het er maar bij moeten laten zitten? Problemen oplossen vergt dynamisch denken, hard werk, en als het mislukt nog een keer proberen met een nieuw plan. En nog een keer opnieuw, en nog een keer, etc.

In andere woorden, als het op deze manier niet gaat, moet er op een andere manier een oplossing te vinden zijn, bijv groepsprojecten.

Ik denk dat dit moet doordringen in het maatschappelijk bewustzijn van de Hindoestaanse gemeenschap. Suriname was niet zomaar een tussenstop, onze voorouders hebben er meer dan 100 jaar gewoond. Het doet me pijn als ik zie hoe onze cultuur in nl verwatert en we geen eigen stekkie hebben in de wereld, en ik denk niet dat ik de enige ben. *

Als we dansavond na dansavond kunnen organiseren, moet dit ook kunnen. Waarom leven in een roes van genot terwijl je fundering wegrot. We zijn toch geen nomadenvolk of parasietenvolk. Ik vind dat we moeten investeren in Suriname.[/b]
Ik denk dat het een ieder oud-bewoner van Suiname dit pijn doet.....

Iedereen vind dat een goed initiatief op een plan op te zetten, no doubt!. Ik denk dat er echter een gebrek aan vertrouwen is, mensen vertrouwen elkaar niet zo snel wanneer het op financien aankomt. 'Hij zal het vast wel in zijn eigen zak steken.' Dat is in mijn optiek wat er leeft....Er is iets van verrouwen nodig voordat je iets kan organiseren. Daarnaast is het belangrijk dat een ieder voordeel verkrijgt, want zonder eigen belang zal niemand willen meewerken.

Een dansavond organiseren is iets dat je niet kan vergelijken, we hebben het over een land en geen commercieel feest voor slechts 200 man.

Reply With Quote
Old 05-19-2006, 08:27 PM   #7
stelling
IF-Beginner

stelling's Avatar

Quote:
Originally posted by MsLalkie+-->
QUOTE(MsLalkie)
Quote:
Quote:
Originally posted by stelling@
Iets organiseren waarbij meerdere Hindoestanen (denkers, ondernemers, gestudeerde, sterke mensen, eerlijke mensen maar ook gierige mensen) kunnen praten hoe er georganiseerd en met beleid een vuist gemaakt kan worden om diverse zaken op gebied van economie, armoedebestr, voorzieningen, infrastructuur aan te pakken.

Er zijn veel verhalen van Hindoestanen die naar Suriname gaan, een leven proberen op te zetten(of het land te verbeteren), en vervolgens rennend terug komen naar Nederland. Betekent dit dat we het er maar bij moeten laten zitten? Problemen oplossen vergt dynamisch denken, hard werk, en als het mislukt nog een keer proberen met een nieuw plan. En nog een keer opnieuw, en nog een keer, etc.

In andere woorden, als het op deze manier niet gaat, moet er op een andere manier een oplossing te vinden zijn, bijv groepsprojecten.

Ik denk dat dit moet doordringen in het maatschappelijk bewustzijn van de Hindoestaanse gemeenschap. Suriname was niet zomaar een tussenstop, onze voorouders hebben er meer dan 100 jaar gewoond. Het doet me pijn als ik zie hoe onze cultuur in nl verwatert en we geen eigen stekkie hebben in de wereld, en ik denk niet dat ik de enige ben. *

Als we dansavond na dansavond kunnen organiseren, moet dit ook kunnen. Waarom leven in een roes van genot terwijl je fundering wegrot. We zijn toch geen nomadenvolk of parasietenvolk. Ik vind dat we moeten investeren in Suriname.
Ik denk dat het een ieder oud-bewoner van Suiname dit pijn doet.....

Iedereen vind dat een goed initiatief op een plan op te zetten, no doubt!. Ik denk dat er echter een gebrek aan vertrouwen is, mensen vertrouwen elkaar niet zo snel wanneer het op financien aankomt. 'Hij zal het vast wel in zijn eigen zak steken.' Dat is in mijn optiek wat er leeft....Er is iets van verrouwen nodig voordat je iets kan organiseren. Daarnaast is het belangrijk dat een ieder voordeel verkrijgt, want zonder eigen belang zal niemand willen meewerken.

Een dansavond organiseren is iets dat je niet kan vergelijken, we hebben het over een land en geen commercieel feest voor slechts 200 man.

Status: Offline

Reply With Quote
Old 05-23-2006, 05:45 PM   #8
Vijai
IF-Addicted

corruptie, plunderende mensen, bureaucratie, vooroordelen enz. zorgen ervoor dat mensen (waaronder ik) het niet zien zitten om daar iets te beginnen.

Reply With Quote
Old 05-23-2006, 08:53 PM   #9
Brandon Boyd
Guest

Gelukkig zijn er ook mensen die w
  Reply With Quote
Old 05-31-2006, 05:38 PM   #10
Vijai
IF-Addicted

[quote]Originally posted by Vidhur
[b]Gelukkig zijn er ook mensen die w

Reply With Quote
Reply

Tags
slap, stelling, suriname, zijn

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:50 PM.
Vertalen:

Tags