Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-20-2006, 10:58 AM   #41
010-Sharief
IF-Lid

In zekere mate klopt het wel wat je zegt Aart, alleen weet je wat ik jammer vind is dat ze niet op de voorgrond komen. Topmannen van de Nuon e.d. komen regelmatig in de media een oprichter van de MEXX (wat een hindoestaan is) hoor je en zie je niet.

Om terug te komen op mijn stelling dan: persoonlijk denk ik dat allochtonen het wel kunnen maken in NL alleen zullen zij er harder voor moeten werken dan een autochtoon. Ik denk dat de generatie van mijn kleinkinderen (2 generatie verder) een betere kans krijgen om zichzelf te bewijzen in de maatschappij en zullen dan succesvoller zijn dan deze generatie.

Met zijn allen hebben we geconstateerd dat allochtonen er harder voor moeten werken, jammer is dat niet iedereen dit wilt en dat deze (kleine groep) de verkeerde kant op gaan wat weer negativiteit op de gehele groep afroept.

Reply With Quote
Old 11-20-2006, 11:24 AM   #42
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by 010-Sharief
In zekere mate klopt het wel wat je zegt Aart, alleen weet je wat ik jammer vind is dat ze niet op de voorgrond komen.
De allochtone groep die ik in mijn vorige post bedoelde, en waarover je in Nederland geen kwaad woord mag zeggen omdat die groep heilig verklaard is, treedt vaak genoeg op de voorgrond, al zijn ze niet altijd als zodanig herkenbaar. En voor zover ze niet op de voorgrond treden, is het vooral omdat ze er zelf voor kiezen om op de achtergrond aan de touwtjes te trekken.

Reply With Quote
Old 11-20-2006, 11:59 AM   #43
010-Sharief
IF-Lid

[quote]
Quote:
In zekere mate klopt het wel wat je zegt Aart, alleen weet je wat ik jammer vind is dat ze niet op de voorgrond komen.
De allochtone groep die ik in mijn vorige post bedoelde, en waarover je in Nederland geen kwaad woord mag zeggen omdat die groep heilig verklaard is, treedt vaak genoeg op de voorgrond, al zijn ze niet altijd als zodanig herkenbaar. En voor zover ze niet op de voorgrond treden, is het vooral omdat ze er zelf voor kiezen om op de achtergrond aan de touwtjes te trekken.

Vraagje, Aart definieer is wat volgens jou is helemaal gemaakt hebben is?

Reply With Quote
Old 11-20-2006, 12:07 PM   #44
Aart Tuynman
IF-Crazy

[quote]
Quote:
Quote:

Vraagje, Aart definieer is wat volgens jou is helemaal gemaakt hebben is?
Het is moeilijk om een dergelijke definitie te geven.

Maar ik kan er wel dit over zeggen. Als een bepaalde allochtone bevolkingsgroep erin slaagt om allerlei hoge posities te krijgen in het bedrijfsleven, de politiek, het openbaar bestuur, de media, als diezelfde groep erin slaagt dat die min of meer heilig en boven iedere kritiek verheven verklaard wordt, dan heeft die groep het in de Nederlandse samenleving helemaal gemaakt. Helaas bestaat er een dergelijke allochtone bevolkingsgroep in Nederland.

Reply With Quote
Old 11-20-2006, 12:37 PM   #45
010-Sharief
IF-Lid

Helder, maar Aart je doet zo geheimzinnig over "deze groep" vertel er iest over. Zelf ken ik namelik ook een aantal allochtonen op hoge posities maar die treden totaal niet op de voor grond, maar hebben ook niet echt de touwtjes in handen op de achtergrond, dus vertel!

Reply With Quote
Old 11-20-2006, 01:10 PM   #46
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Helder, maar Aart je doet zo geheimzinnig over \"deze groep\" vertel er iest over. Zelf ken ik namelik ook een aantal allochtonen op hoge posities maar die treden totaal niet op de voor grond, maar hebben ook niet echt de touwtjes in handen op de achtergrond, dus vertel!
Het zijn de joden.

Reply With Quote
Old 11-20-2006, 01:24 PM   #47
010-Sharief
IF-Lid

Maar de Joden hebben het niet voor het zeggen in ons land! en zijn het wel allochtonen, de doelgroep waar we het hier over hebben, of zijn het gewoon vreemdelingen c.q. buitenlanders? Ik neem aan dat jij niet praat over joden die in Israel zijn geboren en hierna toe zijn gevlucht wat hun dan Allochtonen maakt?

Reply With Quote
Old 11-20-2006, 01:28 PM   #48
NiniBeebie
IF-Crazy

Send a message via MSN to NiniBeebie Send a message via Yahoo to NiniBeebie

[quote]
Quote:
Helder, maar Aart je doet zo geheimzinnig over "deze groep" vertel er iest over. Zelf ken ik namelik ook een aantal allochtonen op hoge posities maar die treden totaal niet op de voor grond, maar hebben ook niet echt de touwtjes in handen op de achtergrond, dus vertel!
Het zijn de joden.

Waarom heb je een hekel aan Joden Aart?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-20-2006, 01:33 PM   #49
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Maar de Joden hebben het niet voor het zeggen in ons land! en zijn het wel allochtonen, de doelgroep waar we het hier over hebben, of zijn het gewoon vreemdelingen c.q. buitenlanders? Ik neem aan dat jij niet praat over joden die in Israel zijn geboren en hierna toe zijn gevlucht wat hun dan Allochtonen maakt?
De joden hebben natuurlijk niet alles voor het zeggen in Nederland, wat dat betreft is het in Nederland gelukkig niet zo erg als in de Verenigde Staten, maar de joden hebben wel veel en veel meer invloed in de maatschappij dan je op grond van hun aantal zou mogen verwachten. En het is inderdaad zo dat ze behoorlijk wat belangrijke posities bekleden in allerlei sectoren van de maatschappij, waarbij vooral hun rol in de media opvalt. Ook in de rechterlijke macht hebben ze aardig wat invloed.

En of het wel of geen allochtonen zijn, daar kun je natuurlijk over twisten. Dat hangt helemaal af van de definitie die je van het begrip allochtoon hanteert. Iemand van Surinaamse afkomst, waarvan beide ouders in Nederland geboren zijn, geldt volgens de statistieken als autochtoon, maar wordt meestal wel als allochtoon beschouwd. Er is wat dat betreft ook een groot verschil tussen de formele definitie van de overheid en de informeel gehanteerde definities.

Reply With Quote
Old 11-20-2006, 01:45 PM   #50
010-Sharief
IF-Lid

[quote]
Quote:
De joden hebben natuurlijk niet alles voor het zeggen in Nederland, wat dat betreft is het in Nederland gelukkig niet zo erg als in de Verenigde Staten, maar de joden hebben wel veel en veel meer invloed in de maatschappij dan je op grond van hun aantal zou mogen verwachten. En het is inderdaad zo dat ze behoorlijk wat belangrijke posities bekleden in allerlei sectoren van de maatschappij, waarbij vooral hun rol in de media opvalt. Ook in de rechterlijke macht hebben ze aardig wat invloed.

En of het wel of geen allochtonen zijn, daar kun je natuurlijk over twisten. Dat hangt helemaal af van de definitie die je van het begrip allochtoon hanteert. Iemand van Surinaamse afkomst, waarvan beide ouders in Nederland geboren zijn, geldt volgens de statistieken als autochtoon, maar wordt meestal wel als allochtoon beschouwd. Er is wat dat betreft ook een groot verschil tussen de formele definitie van de overheid en de informeel gehanteerde definities.

Aart, dat klopt maar je wijkt af van de stelling ik vroeg over Allochtonen in NL en niet wereldwijd gezien. Maar om toch even in te haken op jouw verhaal, de joden hebben inderdaad heel wat invloed op de wereld economie. Kijk in VS hoeveel banken van Joden zijn hoeveel diamanten handelaren in Antwerpen Joden zijn e.d. Tuurlijk waarom denk je dat Hitler de Joden wilde uitroeien!

Reply With Quote
Reply

Tags
allochtonen, echt, het, maken, nooit, zullen

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:43 PM.
Vertalen:

Tags