Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-07-2006, 07:33 PM   #31
AnantSriVibhushitParmHans
Guest

Arvindam, in mijn vorige posts binnen deze topic heb ik toch aangegeven wanneer je een verkeerde conclusie getrokken had? In ieder geval, mijn zienswijze is je nu wel duidelijk?
  Reply With Quote
Old 11-07-2006, 07:43 PM   #32
Hein
IF-Crazy

De drie plaatsen waar Hij gekromd is duid de drie soorten mensen aan die op deze wereld woont dacht ik. :roll:
namelijk de bevrijde zielen, degene die naar bevrijding streven en de materialisten... :oops:

Reply With Quote
Old 11-07-2006, 07:54 PM   #33
Pandit Attry
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Arvind+-->
QUOTE(Arvind)
Quote:

Reply With Quote
Old 11-07-2006, 08:15 PM   #34
AnantSriVibhushitParmHans
Guest

Maharaaj ki jai ho!

Ik realiseer me ook heel goed dat het mijn betekenisgeving is, gelinkt aan Hem. Het is niet de werkelijkheid, waarheid of realiteit maar mijn werkelijkheid, waarheid en realiteit, wetend dat deze incompleet is wanneer afgezet tegen het Oneindige en Volmaakte.

Maar juist dit Oneindige Volmaakte is (volgens mij) niet traceerbaar of voelbaar wanneer we ons er niet op richten en volstaan met de gedachte; Het is er, and thats the way it is.

Bij een geestelijke hunkering naar God is het in beginsel haast vanzelfsprekend dat de aspirant zich een bepaald (onvolmaakt) beeld maakt van God. Door redenatie, ervaringen en spirituele groei worden de kaders van deze Godsvoorstelling steeds verder uitgerekt totdat men tot godsrealisatie komt, een toestand zonder kaders of dualiteit. Dan pas kan men niet alleen zeggen 'sarvam khalvidam brahm', maar verkeert de individu in de daadwerkelijke ervaring van die woorden.

Tot die tijd zal de hunkering aanhouden en toenemen en kaders van het Godsbeeld zullen verlegd worden (mits men blijft vasthouden aan oudere gedachtes/beeldvormingen, die slechts belemmerend zullen zijn voor de groei), denk ik.

Ik kan er in ieder geval (nog) weinig mee wanneer iemand zegt; het is zoals het is. Wat moet je je daarbij voorstellen en wat heb je er aan? Het is denk ik net zo leuk om te zeggen dat God overal is, zonder de ervaring ervan te hebben. Of niet? :oops:
  Reply With Quote
Old 11-07-2006, 08:30 PM   #35
RIP
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Prashant
Arvindam, in mijn vorige posts binnen deze topic heb ik toch aangegeven wanneer je een verkeerde conclusie getrokken had? In ieder geval, mijn zienswijze is je nu wel duidelijk?
Je zienswijze is me duidelijk hoor. :wink:

Overigens waren hetgeen jij als conclusies zag, van mij uit geen conclusies op basis van jouw individuele posts maar meer algemeen gerelateerde inzichtelijkheden. Toelichtingen had ik weggelaten omwille van kernachtigheid.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-08-2006, 11:01 AM   #36
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Quote:
Originally posted by Arvind
Die boodschappen zitten in je hoofd, niet in een murti...
Realisatie zit ook in je hoofd en niet in een murti! :idea:
Als je geen vragen stelt, kun je ook nooit achterhalen wat er in je hoofd zit en waar je aan moet werken, gegeven dat je het doel van realisatie erkent.

Reply With Quote
Old 11-08-2006, 04:25 PM   #37
RIP
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Mahesh
Realisatie zit ook in je hoofd en niet in een murti! *:idea: *
Als je geen vragen stelt, kun je ook nooit achterhalen wat er in je hoofd zit en waar je aan moet werken, gegeven dat je het doel van realisatie erkent.
Als ik vragen mag aan u pandit Mahesh; wat is realisatie en wat is het doel van realisatie?

Reply With Quote
Old 11-08-2006, 05:45 PM   #38
Pranay
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Arvind
Die boodschappen zitten in je hoofd, niet in een murti...
Veel succes met het eruit halen.

De boodschappen uit de wiskunde, natuurkunde boeken zitten ook in je hoofd zeker ;-).

Ik hoop dat je het ooit zult zien voor nu: I agree to disagree.

Reply With Quote
Old 11-08-2006, 05:54 PM   #39
Tantric Pandit
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Pranay
De boodschappen uit de wiskunde, natuurkunde boeken zitten ook in je hoofd zeker ;-).
Vroeger werd kennis mondeling overgedragen he. Schrift bestond nog niet als zodanig, of misschien anders zegt; schrift was nog niet nodig.

Opslagplaats was dan het hoofd. :idea:

Reply With Quote
Old 11-08-2006, 06:05 PM   #40
Pranay
IF-Lid

Quote:
Opslagplaats was dan het hoofd.
mee eens maar de context hier is dat hij zegt dat boodschappen in je hoofd zitten en niet in murti's. (als ik het goed begrijp).

Of het nou een hoofd, schrift of een murti is. Het zijn allen opslagplaatsen voor boodschappen.

En Arvind heft duidelijk het ene opslagplaats boven het anderen.

En met mijn post doelde ik ook meer op haal het dan uit je eigen hoofd. Als iemand anders jou iets overdraagt is dat uiteraard omdat het in zijn hoofd zit. Maar je zult een vorm van informatie drager moeten hebben om het daadwerkelijk over te dragen.

Reply With Quote
Reply

Tags
bhagvan, houding, krishna, shri

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 03:58 AM.
Vertalen:

Tags