Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-29-2004, 01:07 PM   #101
imported_robin

Send a message via MSN to imported_robin Send a message via Yahoo to imported_robin
Default Re: Surinaamse hindustanen zijn vernegerd

Quote:
Originally Posted by Mr.koeliman

dat weet ze nog niet
vandaar haar zuur gezichtje
heheheh
laterrrrrrrrr
joh Koeliman, back to 2 topic!!!!!!!!
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-29-2004, 01:09 PM   #102
the devil
IF-Addicted

Send a message via MSN to the devil

Quote:
Originally Posted by Robin

joh Koeliman, back to 2 topic!!!!!!!!
Mote je bij de mensen zijn die eerst of topic gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Reply With Quote
Old 07-29-2004, 01:39 PM   #103
HSFN admin 2
IF-Lid

Send a message via MSN to HSFN admin 2

Sorry Mr. Koeliman en Spinner,

De ban die ik jullie had opgelegd, stond niet goed in de database.
Nu wel. Hij geldt 31 dagen vanaf nu.

Reply With Quote
Old 07-29-2004, 08:05 PM   #104
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika

Quote:
Originally Posted by - Prem -
lachen is gezond Ishika* :)*
Het was niet sarcatisch bedoeld, lachen is gezond dat weet ik ook wel maar daar staat toch ook de waarheid hij lacht altijd en zegt laterrrrrr maarja back to topic tot over een maand ;D(<--- zo beter of is dit te overdreven lachen :) )

Reply With Quote
Old 04-22-2005, 11:20 PM   #105
HIT
IF-Lid

Zonde dat hindustanen zo anders denken over zichzelf hier.

Eens ging ik in een Postkantoor..
Ik was pas hier in Nederland..
Bij de balie stond er een hindustaanse jonge.
Het was mijn beurt
Maar een Bakra liep voor me en vond dat hij aan de beurt was.
Die hindustaanse jongen aan de balie heeft hem verder geholpen en heeft geen seconden naar me omgekeken. Hij wist dat ik aan de beurt was. Nog nooit heeft een hindustaan me in de steek gelaten.
Een week later heb ik voor het eerst een vorm van racisme mogen meemaken in me leven.
Iemand keek neer op me, maar ze wisten niet wie ik was. Ik dacht bij mezelf, deze bakra kijkt neer op me omdat ik een kleurtje hebt.

Hindustanen die hier in Nederland opgegroeid zijn denken dat zij het goed hebben...en denken dat zij
iets hebben om trots op te zijn....

maar ze weten niet eens waarop zij trots zijn....ik zou nooit trots zijn als hindustaan in dit land.
je loopt op straat, men die jou niet kent, kijkt neer op je....zonder reden.

weten jullie dat dat niet bestaat in vele plaatsen op deze wereld voor een hindustaan ???

zij die nieteens beter weten dan DIT hier in ned...zouden maar even goed moeten nadenken waarom surinamers trots zijn op suriname...en dat nooit zullen zijn voor DIT land.

suriname biedt weinig armen een echte toekomst, maar behandeld hun goed.
nederland behandeld je als vuil, en biedt je een zekere toekomst.

waarop zou jij trots zijn

Reply With Quote
Old 04-23-2005, 12:24 PM   #106
the devil
IF-Addicted

Send a message via MSN to the devil

hindustanen in dit land zijn gewoon een ander soort iets
Helemaal gelijk HIT
laterrrrrrrrrr

Reply With Quote
Old 04-23-2005, 05:42 PM   #107
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by HIT

Eens ging ik in een Postkantoor..
Ik was pas hier in Nederland..
Bij de balie stond er een hindustaanse jonge.
Het was mijn beurt
Maar een Bakra liep voor me en vond dat hij aan de beurt was.
Die hindustaanse jongen aan de balie heeft hem verder geholpen en heeft geen seconden naar me omgekeken. Hij wist dat ik aan de beurt was.* Nog nooit heeft een hindustaan me in de steek gelaten.
wat heeft dit met zijn hindoestaans zijn te maken? hij had wellicht wat moeten zeggen, afgezien van de vraag of hij nou hindoestaans of nederlands of mozambiqaans was. zo kan je overal wel wat raciaals in zien? ??? ???

Reply With Quote
Old 04-24-2005, 04:06 AM   #108
HIT
IF-Lid

't feit dat jij dit niet begrijpt, is bewijs genoeg dat jij niet weet of bewust bent van hetgeen waarop jij trots bent.

Alhoewel, ik begrijp dat hier opgroeien, je kan leren om juist het goede van alles om je heen te nemen en het kwade te negeren. Alleen Nederland kennen zou voor mij een behoorlijk gewenning hieraan moeten betekenen...op een niveau dat ook ik misschien er nieteens bewust van zou zijn, hoe cynisch deze wereld nou werkelijk is.

Maar als je het eenmaal zo hebt gevoeld, dan zal dat nooit uit je brein verdwijnen. Gewenning laten optreden in mij, zou voor mij betekenen instemmen met hetgeen dat je hebt bevonden hier, alles dat in jou leven wat betekent heeft, je zelfrespect en je identiteit hoort niet te bestaan...het hoort geen waarde te hebben als ik zou instemmen ermee. Zou ik het doen...dan ben ik nogsteeds een zwartje...wat maakt het nou uit..

je moet dat respecteren...we zijn nou eenmaal mensen...en onze wereld draait ook eenmaal door...'t wordt verzocht om gerespecteerd worden......een identiteit hoort gerespecteerd te worden...

om die reden zal ik nooit met een hollandse stemband in jullie midden zitten...is dat echt een probleem voor jou?

Reply With Quote
Old 04-24-2005, 09:19 AM   #109
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by HIT
't feit dat jij dit niet begrijpt, is bewijs genoeg dat jij niet weet of bewust bent van hetgeen waarop jij trots bent.

Alhoewel, ik begrijp dat hier opgroeien, je kan leren om juist het goede van alles om je heen te nemen en het kwade te negeren. Alleen Nederland kennen zou voor mij een behoorlijk gewenning hieraan moeten betekenen...op een niveau dat ook ik misschien er nieteens bewust van zou zijn, hoe cynisch deze wereld nou werkelijk is.
*
Maar als je het eenmaal zo hebt gevoeld, dan zal dat nooit uit je brein verdwijnen. Gewenning laten optreden in mij, zou voor mij betekenen instemmen met hetgeen dat je hebt bevonden hier, alles dat in jou leven wat betekent heeft, je zelfrespect en je identiteit hoort niet te bestaan...het hoort geen waarde te hebben als ik zou instemmen ermee. Zou ik het doen...dan ben ik nogsteeds een zwartje...wat maakt het nou uit..
* *
je moet dat respecteren...we zijn nou eenmaal mensen...en onze wereld draait ook eenmaal door...'t wordt verzocht om gerespecteerd worden......een identiteit hoort gerespecteerd te worden...

om die reden zal ik nooit met een hollandse stemband in jullie midden zitten...is dat echt een probleem voor jou?*
* * *
ten eerste kan jij niet voor mij beslissen welke gedachten van mij feiten zijn, en welke niet. Je weet niet hoe ik denk, of waar ik trots op ben, of waar ik me bewust van ben.
De rest van je post gaat uit van het beeld wat je van mij hebt, blijkbaar op basis van enkele posts mbt Suriname van mij. Als je op basis van enkele posts denkt conclusies over mij te kunnen trekken, houdt het voor mij op. Ik kan geen open discussie aangaan met iemand die zijn oordeel al klaar heeft, voordat hij me kent. Ik nodig je uit om me echt te leren kennen, alvorens je zulke uitspraken doet.

Ik denk dat mijn eerste post niet duidelijk genoeg is geweest.
Ik ben het met je eens dat die jongen er wat van had moeten zeggen. Dat had een marokkaan echter ook voor je moeten doen, alsmede een boer uit Gelderland. Dat staat los van je afkomst.
Voor sommige mensen is het echter eng om zoiets te doen, niet iedereen heeft evenveel lef. Om hem nou nog eens extra aan te vallen, omdat het je broeder was, dan val je hem aan op iets waar hij wellicht niks aan kan doen?

Reply With Quote
Old 04-24-2005, 04:37 PM   #110
HIT
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by AN, dan wat?!

ten eerste kan jij niet voor mij beslissen welke gedachten van mij feiten zijn, en welke niet. Je weet niet hoe ik denk, of waar ik trots op ben, of waar ik me bewust van ben.
De rest van je post gaat uit van het beeld wat je van mij hebt, blijkbaar op basis van enkele posts mbt Suriname van mij. Als je op basis van enkele posts denkt conclusies over mij te kunnen trekken, houdt het voor mij op. Ik kan geen open discussie aangaan met iemand die zijn oordeel al klaar heeft, voordat hij me kent. Ik nodig je uit om me echt te leren kennen, alvorens je zulke uitspraken doet.

Ik denk dat mijn eerste post niet duidelijk genoeg is geweest.
Ik ben het met je eens dat die jongen er wat van had moeten zeggen. Dat had een marokkaan echter ook voor je moeten doen, alsmede een boer uit Gelderland. Dat staat los van je afkomst.
Voor sommige mensen is het echter eng om zoiets te doen, niet iedereen heeft evenveel lef. Om hem nou nog eens extra aan te vallen, omdat het je broeder was, dan val je hem aan op iets waar hij wellicht niks aan kan doen?
wellicht kon hij er niks aan doen An.....ik heb in ieder geval geen goed woorden over voor diegene die zulk lef niet kunnen opbrengen.
Ik heb ondertussen heel veel hindustanen leren kennen in dit land die dit wel doen en ben hun dankbaar, al zal ik hun dit nooit vertellen...mijn hart staat open voor hun.

Voel je niet persoonlijk aangesproken bij zulke gebaren, want zo bedoel ik het niet. Begrijp dat ik deze discussie van begin tot eind hebt gelezen en heus niet jouw reactie alleen in acht hebt genomen.

Reply With Quote
Reply

Tags
hindustanen, surinaamse, vernegerd, zijn
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 06:56 AM.
Vertalen:

Tags