Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-12-2004, 08:55 AM   #21
-Flava-
IF-Nieuw

De schrijver is overduidelijk een hindu-hater. Verder vermeld de schrijver ook geen bronnen waaruit blijkt dat wat hij geschreven heeft waar blijkt te zijn. Brahmanen zijn niet per defenitie blank. De schrijver praat over de tirannie van de brahmanen maar kan niet duidelijk uitleggen wat de brahmanen precies hebben aangericht. Het is verder wel grappig dat je een geloof na 3000 jaar kan ontmaskeren.

(ik zie het nu pas, ouwe topic)
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-12-2004, 09:35 AM   #22
Chandika
Guest

Quote:
Originally posted by Roxy
De schrijver is overduidelijk een hindu-hater. Verder vermeld de schrijver ook geen bronnen waaruit blijkt dat wat hij geschreven heeft waar blijkt te zijn. Brahmanen zijn niet per defenitie blank. De schrijver praat over de tirannie van de brahmanen maar kan niet duidelijk uitleggen wat de brahmanen precies hebben aangericht. Het is verder wel grappig dat je een geloof na 3000 jaar kan ontmaskeren.

(ik zie het nu pas, ouwe topic)

jah....en t rare is dat ze (zelf al zouden alle brahmans onwijs slechte dingen hebben gedaan) het werk vd brahmans op de hele hindu dharm schuiven........ dat heb je niet bv het christendom....daar doen ze het niet.... (of waren al die priesters die -kinder-kruistochten enzo hebben georganiseerd goed bezig????) :?
  Reply With Quote
Old 04-13-2004, 04:18 PM   #23
-Flava-
IF-Nieuw

Quote:
Originally posted by Sarojni+-->
QUOTE(Sarojni)
Old 04-14-2004, 08:28 AM   #24
..×*Daku Rani*×..
IF-Lid

hey het hinduisme is het niet eens waard om vergeleken te worden met andere geloven :x

Reply With Quote
Old 05-01-2004, 12:00 PM   #25
Sundar
IF-Nieuw

cool

Reply With Quote
Old 05-01-2004, 12:04 PM   #26
Kleine Smurf
IF-Lid

[quote]
Quote:
Denk er een beetje aan dat hij ook andere verplichtingen heeft dan die hele lange domme stukken tekst te lezen wat op internet stond...
Jij moet niet zo subjectief zijn en hetgeen jou niet bevalt per defintie verwerpen.

Reply With Quote
Old 04-03-2007, 01:51 PM   #27
Moonwalker
IF-Lid

Volgens mij is dit door Dewanand geschreven. Die vent is gek. Hij had een web-site deze is door justitie en een aantal andere organisaties van het net gehaald.

Reply With Quote
Old 04-03-2007, 04:38 PM   #28
Bandarwa
IF-Lid

Voor wie meer wil weten over de verstrengeling van raciale theorieen en de linguistiek (en nog meer wetenschappelijke takken), zie:

http://www.tulane.edu/~howard/LangIdeo/Koe...er/Koerner.html

Een alinea is kenmerkend:
"Although it is obvious from his own account that a considerable
number of authors had ideological, including at times religious and
maybe even political, agenda, Mallory does not raise the issue of
ideology, quite in line with traditional scholarly discourse in which
this aspect of scientific endeavour has been regularly ignored."
(N.B. Mallory is een vooraanstaande Indo-Europeanist, die uitgaat van de AIT)

Terwijl de aandacht gevestigd is op het westen/noordwesten van de geurbaniseerde Sarasvati Sindhu beschaving (Indus Vallei), waarvan de oorsprong waarschijnlijkwel in Bhirrana, Haryana State, ligt, worden er steeds meer archeologische vondsten gedaan vanaf het 7e millennium BCE in het oosten in de Mid-Gangetic, zoals in Lahuradeva, niet ver voorbij Ayodhya. Het oosten is een typische rijstcultuur, de staple food van de Rgveda.(PuroDaash, etc.) en de Atharvaveda en Yajurveda. En de contacten tussen oost en west dateren van voor de Sarasvati Sindhu beschaving (pre-3000 BCE), maar ook vanaf de beginperiode van de laatste beschaving.

Er zijn veel nieuwe bewegingen gaande en er worden veel ontdekkingen gedaan o.a. binnen de archeologie, die uitsluiten dat de toenmalige bevolking, identiek aan de huidige, van buiten India kwam.
De linguistische modellen, gebaseerd op een voorgeprogrammeerd AIT model, worden steeds meer aan kritiek onderworpen. Ook hierbinnen zijn er gewegingen gaande, zij het dat een kliek invloedrijke wetenschappers dogmatisch eraan blijft vasthouden en elke kritische kanttekening fel bestrijdt.

Reply With Quote
Old 04-05-2007, 06:44 AM   #29
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Ik vind het opzich al tekenend als mensen zich negatief uiten jegens een ander geloof.... alsof de eigen geloof/overtuiging vaster wordt, beter wordt, meer waar wordt, als de andere "slechter" of "fouter" zijn.

Ik bezing de grootsheid van God; persoonlijk zie ik daarin geen plaats voor negativiteit (ook niet naar andere geloven of overtuigingen). Ik hoef mijn standpunten niet als waarheid te tonen, door andere standpunten als fout te laten zien! Ik behoef, gelukkig, de grootsheid van het hinduļsme niet te bezingen in de trant van: "Er is geen enkele goede, dus........"

Ik hoop we standvastig kunnen zijn in onze overtuigingen en anderen kunnen respecteren in hun overtuigingen.

Reply With Quote
Old 04-05-2007, 05:50 PM   #30
valentijn
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Mahesh
Aum Namah Shivaaya

Ik vind het opzich al tekenend als mensen zich negatief uiten jegens een ander geloof.... alsof de eigen geloof/overtuiging vaster wordt, beter wordt, meer waar wordt, als de andere "slechter" of "fouter" zijn.

Ik bezing de grootsheid van God; persoonlijk zie ik daarin geen plaats voor negativiteit (ook niet naar andere geloven of overtuigingen). Ik hoef mijn standpunten niet als waarheid te tonen, door andere standpunten als fout te laten zien! Ik behoef, gelukkig, de grootsheid van het hinduļsme niet te bezingen in de trant van: "Er is geen enkele goede, dus........"

Ik hoop we standvastig kunnen zijn in onze overtuigingen en anderen kunnen respecteren in hun overtuigingen.
Heel mooi verwoord Pandit Mahesh,als een ieder op deze aarde deze mening zou delen zou er iedergeval minder verdriet zijn.

Reply With Quote
Reply

Tags
hindoeisme, ontmaskerd

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:00 AM.
Vertalen:

Tags