Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-29-2004, 11:57 PM   #81
imported_AN
IF-Crazy

Default Re:Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

PvdA: Risico besnijden reden voor asiel

Nadat een onderzoek van de regering onlangs stelde dat het voor Nederlanders en mensen die in Nederland verblijven, ook strafbaar moet worden hun dochters in het buitenland te laten besnijden, komt nu de PvdA met een voorstel. De sociaal-democraten vinden dat er een specifiek pardon zou moeten komen voor meisjes vanaf 12 jaar uit landen waar vrouwenbesnijdenis op grote schaal gebeurt. Daarna moeten deze meisjes een zelfstandige verblijfsvergunning krijgen. De PvdA wil zo snel mogelijk een debat in de Tweede Kamer over deze plannen.

Het CDA en VVD hebben al laten weten niets in het PvdA-plan te zien. De VVD vreest dat met zo'n regeling asielzoekers het risico van besnijdenis kunnen gaan misbruiken om aan een verblijfsvergunning te komen. Het CDA wil een serieuzere aanpak en vindt het plan van de PvdA niet meer dan ''een schot in de lucht.''

De VVD pleitte vorige week voor een besnijdeniscontrole; alle meisjes die afkomstig zijn uit bijvoorbeeld Somalië, Sudan, Ethiopië en Egypte zouden jaarlijks moeten worden gecontroleerd door een arts.

Het CDA wil besnijden van meisjes als seksueel misdrijf in de strafwet opnemen (nu is het zware mishandeling). Daarmee gaat de strafmaat omhoog en wordt de verjaringstermijn ook langer, hetgeen vooral van belang is omdat bij meisjes vaak op zeer jonge leeftijd een deel van de schaamlippen en/of de clitoris worden weggesneden.

bron: anp.nl

Wat vinden jullie van dit voorstel? Denk ook aan de gevolgen, het aantal immigranten uit de genoemde landen zal spectaculair toenemen, lijkt me.

Reply With Quote
Old 01-30-2004, 12:15 PM   #82
imported_Gouryella
IF-Lid

Ik heb die discussie gezien tussen van der Zwan en Entzinger. Hij vaagde Entzinger bijna weg.

Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat een restrictief asiel/toelatingsbeleid in het belang van de integratie is dan andersom. Ook voor de economie is het van belang. Eigenlijk zou dat laatste helemaal niet geval moeten zijn, eerder juist zeer positief, echter het aantal werklozen onder allochtonen is vrij groot.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-30-2004, 05:42 PM   #83
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Gouryella
Ik heb die discussie gezien tussen van der Zwan en Entzinger. Hij vaagde Entzinger bijna weg.

Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat een restrictief asiel/toelatingsbeleid in het belang van de integratie is dan andersom. Ook voor de economie is het van belang. Eigenlijk zou dat laatste helemaal niet geval moeten zijn, eerder juist zeer positief, echter het aantal werklozen onder allochtonen is vrij groot.
Andersgezegd: men dient eerst de werkloosheid onder de huidige allochtonen op te lossen!! Daarom moet de grens DICHT!!

ps. Schrijnende gevallen van asielzoekers uitgezonderd :)

Reply With Quote
Old 01-30-2004, 08:50 PM   #84
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by maggan
ps. Schrijnende gevallen van asielzoekers uitgezonderd :)
En wanneer is een geval schrijnend genoeg? Hoe toets je schrijnend?

Reply With Quote
Old 02-01-2004, 12:59 PM   #85
imported_AN
IF-Crazy

Nederlanders vinden asielbeleid te hard
Een meerderheid (50,4 procent) van de Nederlanders steunt het huidige asielbeleid van de regering niet en wil dat minister Verdonk van Vreemdelingenzaken een milder beleid gaat voeren. Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Intomart, uitgevoerd in opdracht van RTL Nieuws.

Verdonk wil in totaal 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers het land uitzetten. 2300 mensen hebben inmiddels een generaal pardon gekregen, en hoeven daardoor niet weg. Dat aantal vindt 7,5 procent van de ondervraagden echter nog te laag.

Op de vraag of het asielbeleid onmenselijk is antwoordde 38,1 procent bevestigend. Een groter deel van de ondervraagden, namelijk 51,7 procent, vindt het goed als gemeenten niet mee willen werken aan uitzetting.

Vrijdag meldde het actualiteitenprogramma 2 Vandaag al dat veel CDA-burgemeesters het beleid niet steunen. Slechts een kwart van de 129 ondervraagden zegt dat wel te doen en er ook aan mee te werken.

Reply With Quote
Old 02-01-2004, 07:13 PM   #86
imported_Gouryella
IF-Lid

ik geloof helemaal niks van dat onderzoek

Reply With Quote
Old 02-02-2004, 12:28 PM   #87
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
En wanneer is een geval schrijnend genoeg? Hoe toets je schrijnend?
Er zijn genoeg methoden te achterhalen of een 'verse' asielzoeker in nood verkeert en dus daarom op Schiphol aankomt. Echter door laksheid van ambtenaren worden de juiste wegen niet bewandelt. Heel vaak scheert men 'iedereen' over 1 kam. Ex minister Nawijn(LPF) van Vreemdelingen zaken heeft keer op keer aangegeven wat er mis is met de systematiek welke 'Vreemdelingen zaken' hanteert.

Ik persoonlijk kan HARD overkomen toch ben ik voorstander van een humane asielbeleid!!

Reply With Quote
Old 02-02-2004, 12:31 PM   #88
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
Nederlanders vinden asielbeleid te hard
Een meerderheid (50,4 procent) van de Nederlanders steunt het huidige asielbeleid van de regering niet en wil dat minister Verdonk van Vreemdelingenzaken een milder beleid gaat voeren. Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Intomart, uitgevoerd in opdracht van RTL Nieuws.

Verdonk wil in totaal 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers het land uitzetten. 2300 mensen hebben inmiddels een generaal pardon gekregen, en hoeven daardoor niet weg. Dat aantal vindt 7,5 procent van de ondervraagden echter nog te laag.

Op de vraag of het asielbeleid onmenselijk is antwoordde 38,1 procent bevestigend. Een groter deel van de ondervraagden, namelijk 51,7 procent, vindt het goed als gemeenten niet mee willen werken aan uitzetting.

Vrijdag meldde het actualiteitenprogramma 2 Vandaag al dat veel CDA-burgemeesters het beleid niet steunen. Slechts een kwart van de 129 ondervraagden zegt dat wel te doen en er ook aan mee te werken.
Tsja, het is slechts een momentopname. Het zijn dezelfde mensen die een maand terug FEL waren tegen asielzoekers, plotseling krijgen ze beelden (van het uiteen vallen van gezinnen) te zien en zijn nu roomser dan de paus :-[

Reply With Quote
Old 02-02-2004, 05:41 PM   #89
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
PvdA: Risico besnijden reden voor asiel

Nadat een onderzoek van de regering onlangs stelde dat het voor Nederlanders en mensen die in Nederland verblijven, ook strafbaar moet worden hun dochters in het buitenland te laten besnijden, komt nu de PvdA met een voorstel. De sociaal-democraten vinden dat er een specifiek pardon zou moeten komen voor meisjes vanaf 12 jaar uit landen waar vrouwenbesnijdenis op grote schaal gebeurt. Daarna moeten deze meisjes een zelfstandige verblijfsvergunning krijgen. De PvdA wil zo snel mogelijk een debat in de Tweede Kamer over deze plannen.

Het CDA en VVD hebben al laten weten niets in het PvdA-plan te zien. De VVD vreest dat met zo'n regeling asielzoekers het risico van besnijdenis kunnen gaan misbruiken om aan een verblijfsvergunning te komen. Het CDA wil een serieuzere aanpak en vindt het plan van de PvdA niet meer dan ''een schot in de lucht.''

De VVD pleitte vorige week voor een besnijdeniscontrole; alle meisjes die afkomstig zijn uit bijvoorbeeld Somalië, Sudan, Ethiopië en Egypte zouden jaarlijks moeten worden gecontroleerd door een arts.

Het CDA wil besnijden van meisjes als seksueel misdrijf in de strafwet opnemen (nu is het zware mishandeling). Daarmee gaat de strafmaat omhoog en wordt de verjaringstermijn ook langer, hetgeen vooral van belang is omdat bij meisjes vaak op zeer jonge leeftijd een deel van de schaamlippen en/of de clitoris worden weggesneden.

bron: anp.nl
Wat vinden jullie van dit voorstel? Denk ook aan de gevolgen, het aantal immigranten uit de genoemde landen zal spectaculair toenemen, lijkt me.
Mijn mening? Des duivels!! Ik hoop niet dat die moslima's een enkeltje richting Schiphol zullen kopen onder het mom van: 'ik wordt in mijn eigen land mishandelt/gesneden in stukjes......kijk maar...........

Ik wordt een beetje doodziek van al die gasten: fundamentalisme in naam van de Koran, schaamlippen snijden in naam van Allah, zichzelf opblazen (nemen onschuldige slachtoffers mee) in naam van Allah etc. etc.etc.

Ik zie dit niet anders dan één van de, zo niet dé ziekte, welke in de kali tijdperk verantwoordelijk is voor de vernietiging der mensheid.

Reply With Quote
Old 02-02-2004, 08:53 PM   #90
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by maggan
Ik wordt een beetje doodziek van al die gasten: fundamentalisme in naam van de Koran, schaamlippen snijden in naam van Allah, zichzelf opblazen (nemen onschuldige slachtoffers mee) in naam van Allah etc. etc.etc.

Juist daarom zouden we vrouwen die vluchten voor deze barbaarse praktijken toch moeten opvangen?

Reply With Quote
Reply

Tags
dichtgooien, grenzen, haar, moet, nederland
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 03:49 AM.
Vertalen:

Tags