Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-22-2004, 06:12 PM   #61
maggan
IF-Crazy

Default Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Hier schuilt een kern van waarheid in
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-22-2004, 11:45 PM   #62
imported_AN
IF-Crazy

Default Re:Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Wat vinden de anderen? Is nederland vol?

Ik heb weleens gehoord dat Nederland relatief gezien meer asielzoekers en vluchtelingen (is dat hetzelfde?) opneemt dat omringende EU-landen. Dat vind ik dan ook weer niet netjes. Binnen de EU moet elk land naar draagkracht mensen toelaten vind ik. Dus in landen waar nog veel ruimte is, en de economie goed draait, moeten er relatief meer mensen opgenomen worden, wat dan de druk op Nederland kan verlagen. Wat denken jullie van deze oplossing?

Reply With Quote
Old 01-23-2004, 04:07 PM   #63
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
Wat vinden de anderen? Is nederland vol?

Ik heb weleens gehoord dat Nederland relatief gezien meer asielzoekers en vluchtelingen (is dat hetzelfde?) opneemt dat omringende EU-landen. Dat vind ik dan ook weer niet netjes. Binnen de EU moet elk land naar draagkracht mensen toelaten vind ik. Dus in landen waar nog veel ruimte is, en de economie goed draait, moeten er relatief meer mensen opgenomen worden, wat dan de druk op Nederland kan verlagen. Wat denken jullie van deze oplossing?
Is geen oplossing!! Nl nam relatief meer......nu niet meer!!

Wat denk je van het volgende: de mensen in het land van herkomst (of ergens in de regio) helpen!! Vrijheid.....blijheid voor beiden :)

Reply With Quote
Old 01-23-2004, 08:22 PM   #64
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by maggan
Is geen oplossing!! Nl nam relatief meer......nu niet meer!!

Wat denk je van het volgende: de mensen in het land van herkomst (of ergens in de regio) helpen!! Vrijheid.....blijheid voor beiden :)
Dat lijkt me op den duur de meest vruchtbare oplossing, om problemen in het land zelf op te lossen, zodat mensen niet meer zullen moeten vluchten. Dit neemt wel grote investeringen met zich mee, wat een land als NL niet gauw zal willen doen (krom eigenlijk, want opvangen van vluchtelingen in NL kost ook handenvol geld!).

Reply With Quote
Old 01-26-2004, 09:31 AM   #65
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by AN
Dat lijkt me op den duur de meest vruchtbare oplossing, om problemen in het land zelf op te lossen, zodat mensen niet meer zullen moeten vluchten. Dit neemt wel grote investeringen met zich mee, wat een land als NL niet gauw zal willen doen (krom eigenlijk, want opvangen van vluchtelingen in NL kost ook handenvol geld!).
Ze hebben de investeringen in het buitenland, in landen waar er problemen zijn verminderd, omdat het nu minder goed gaat met Nederland. Een andere reden is ook, dat Nederland meer dan andere grotere Europese landen veel geld heeft gestoken, de afgelopen jaren in het buitenland. Nederland is altijd het braafste van de klas geweest en dat wordt nu iets minder. Dus er komen andere tijden aan!!! Mensen moeten selectief worden toegelaten.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 01-26-2004, 01:58 PM   #66
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
1)Dat lijkt me op den duur de meest vruchtbare oplossing, om problemen in het land zelf op te lossen, zodat mensen niet meer zullen moeten vluchten.
2)Dit neemt wel grote investeringen met zich mee, wat een land als NL niet gauw zal willen doen (krom eigenlijk, want opvangen van vluchtelingen in NL kost ook handenvol geld!).
1) He he, dus?.....toch geen doem denken mijner zijds
2) Ach, als je naar de kosten/baten analyse kijkt, zul je versteld staan hoÚveel NL zal besparen!! (het probleem ligt dus dieper dan de politiek ons willen doen geloven).

ps. heb je nooit een jaarrekening/jaarverslag van de Novib opgevraagd?......al was het maar uit nieuwsgierigheid.

Reply With Quote
Old 01-26-2004, 02:03 PM   #67
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Varsham
1)Ze hebben de investeringen in het buitenland, in landen waar er problemen zijn verminderd, omdat het nu minder goed gaat met Nederland.
2)Een andere reden is ook, dat Nederland meer dan andere grotere Europese landen veel geld heeft gestoken, de afgelopen jaren in het buitenland.
1)Investeringen?...in welke opzicht?....om de vluchtingen aldaar op te vangen bedoel je?......of om hun eigen profit op te krikken!

2) Wie zegt dat NL Meer dan andere Europese landen veel geld heeft gestoken in het buitenland? Ooit stilgestaan bij een land als Duitsland en de Scandinavische landen

Reply With Quote
Old 01-26-2004, 02:12 PM   #68
Varsham
IF-Crazy

Quote:
1)Investeringen?...in welke opzicht?....om de vluchtingen aldaar op te vangen bedoel je?......of om hun eigen profit op te krikken!

2) Wie zegt dat NL Meer dan andere Europese landen veel geld heeft gestoken in het buitenland? Ooit stilgestaan bij een land als Duitsland en de Scandinavische landen
1) Wat dacht je van voorzieningen als waterpompen aanleggen, zodat de mensen daar schoon water kunnen krijgen uit de grond. Irrigatie systemen ontwikkelen, zodat de mensen in de landen waar het vaak droog is voedsel kunnen verbouwen. Het installeren van zonnepanelen, om dorpen die niet op elektriciteit zijn aangesloten van stroom te voorzien. Bruggen over rivieren te bouwen, zodat de mensen niet meer door het vaak woeste en vuile water hoeven te gaan. Het maken van schoolgebouwen, zodat de kinderen weer naar school kunnen en niet op straat rondzwerven zonder enige zicht op een beter toekomst.

2) Naar ratio en inwoners aantal gaf Nederland zeer veel geld uit aan ontwikkelingsprojecten in het buitenland. Dus niet alleen naar het bedrag kijken, maar ook naar het bedrag, dat gemiddeld per inwoner wordt betaald aan dit soort projecten.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

Reply With Quote
Old 01-26-2004, 02:17 PM   #69
maggan
IF-Crazy

Ja hallo, wacht 's effe, waar spraken wij over? Over particuliere initiatieven of op regeringsniveau? Hetgeen wat je hierboven opsomt riekt meer naar particuliere projecten.

Reply With Quote
Old 01-26-2004, 02:23 PM   #70
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Ja hallo, wacht 's effe, waar spraken wij over? Over particuliere initiatieven of op regeringsniveau? Hetgeen wat je hierboven opsomt riekt meer naar particuliere projecten.
Dit is ook op regeringsniveau!!! Toen ik in Suriname was, zag ik bij een weg, waar men bezig was met verbeteren, een groot bord en daar stond dat de E.U. en de Nederlandse staat het project financieerden. Was ook op TV in afrika ergens een project, zag je ook staan government, dat lijkt mij regering en geen particulier!!!

Reply With Quote
Reply

Tags
dichtgooien, grenzen, haar, moet, nederland
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 09:17 AM.
Vertalen:

Tags