Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-22-2004, 04:17 PM   #41
maggan
IF-Crazy

Default Re:Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Quote:
Originally Posted by indy
Als je ze niet eens weet waar het over gaat, waarom schuil je je dan zo stellig achter hem? Ik neem dan alleen aan dat je waarde aan die modellen hecht om je mening te onderbouwen, wat nu dus blijkt geen grond heeft om op te staan.
Ik 'ken' A.v.d. Zwan reeds 15 jaar en dus ook zijn degelijke argumenten/onderbouwingen...alleen in dit geval neem ik geen risico louter hem niet onjuist te citeren!!
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-22-2004, 04:21 PM   #42
indy
IF-Lid

Default Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Quote:
Originally Posted by maggan
In jou beleving is het on-zin, voor menigen anderen is het ZIN(vol)
Leg mij dan maar uit waarom het ZIN(vol) is om te schreeuwen dat 20-40% van iets(buitenlanders neem ik aan) werkloos is, als het het niet waar is?

Ik kan maar 1 reden bedenken.

Reply With Quote
Old 01-22-2004, 04:25 PM   #43
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
Maggan, vertel eens hoe je aan je cijfers komt?

Van cbs.nl:
De nettoarbeidsparticipatie bij autochtonen is 68%, bij allochtonen 56%.
Het werkeloosheidspercentage onder autochtonen is 4%, onder allochtonen 10%

Het is wel heel makkelijk om cijfers te bedenken die in je straatje passen!!!!
jouw 20-40% klopt dus niet.
Cijfers van de CBS/CPB zijn zeer onbetrouwbaar. Er is geen afdoende controle door derden op juistheid van de kengetallen. Voorbeeld. Zalm deed begin deze week een uitspraak dat de kwakkelnde economie weer in de lift zat. De volgende dag veegt Balkenende de vloer door te zeggen dat Zalm's uitspraak ONJUIST was. Heb je de poppen weer aan het dansen dacht. Welke cijfers had Zalm onder neus en welke Balkenende. Welke rol speelden zowel de CBS als de CPB?! Wie moeten wij geloven? Slechts een 'gek' laat zich leiden door dit soort taferelen!! Edoch, een pienter persoon( ik ben dat niet) krabt achter z'n oren en gaat zelf e.e.a. zr kritisch observeren en laat daarbij beide instituten links liggen.

Sorry, goochelen met cijfers kan haast een ieder mens, mits hij minimaal 10 jaar de ontwikkelingen in de mij. op de voet volgt :)

Reply With Quote
Old 01-22-2004, 04:28 PM   #44
indy
IF-Lid

Quote:
Ik 'ken' A.v.d. Zwan reeds 15 jaar en dus ook zijn degelijke argumenten/onderbouwingen...alleen in dit geval neem ik geen risico louter hem niet onjuist te citeren!!
Dus omdat jij hem kent, moet ik je geloven? ik dacht het niet, ik ken jou niet en ik ken hem ook niet...ik ben nog steeds nieuwsgierig naar zijn modellen.

Als je geen risico neemt om hem niet onjuist te citeren = je neemt geen risico om hem juist te citeren.

wat bedoel je? je bent bang dat je hem goed citeert..waar ben je bang voor.. het is toch juist de bedoeling dat je iemand goed citeert zodat je geen risico neemt om onwaarheden te verkondigen.

Reply With Quote
Old 01-22-2004, 04:30 PM   #45
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Cijfers van de CBS/CPB zijn zeer onbetrouwbaar. Er is geen afdoende controle door derden op juistheid van de kengetallen. Voorbeeld. Zalm deed begin deze week een uitspraak dat de kwakkelnde economie weer in de lift zat. De volgende dag veegt Balkenende de vloer door te zeggen dat Zalm's uitspraak ONJUIST was. Heb je de poppen weer aan het dansen dacht. Welke cijfers had Zalm onder neus en welke Balkenende. Welke rol speelden zowel de CBS als de CPB?! Wie moeten wij geloven? Slechts een 'gek' laat zich leiden door dit soort taferelen!! Edoch, een pienter persoon( ik ben dat niet) krabt achter z'n oren en gaat zelf e.e.a. zr kritisch observeren en laat daarbij beide instituten links liggen.

Sorry, goochelen met cijfers kan haast een ieder mens, mits hij minimaal 10 jaar de ontwikkelingen in de mij. op de voet volgt :)
Ook nu doe je weer uitspraken, alsof het feiten zijn. Dat het CBS onbetrouwbaar is, is jouw mening, niet perse een feit. Het voorbeeld wat jij aanhaalt is voor mij geen onomstotelijk bewijs van onbetrouwbaarheid.
Zelf observeren is allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag iets zien wat meer wetenschappelijk verantwoord is dan dat.

Reply With Quote
Old 01-22-2004, 04:30 PM   #46
maggan
IF-Crazy

Daar heb je gelijk in.............ik wou dat ik de opname van 'buitenhof' in mijn bezit had.

Reply With Quote
Old 01-22-2004, 04:32 PM   #47
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by indy
wat bedoel je? je bent bang dat je hem goed citeert..waar ben je bang voor.. het is toch juist de bedoeling dat je iemand goed citeert zodat je geen risico neemt om onwaarheden te verkondigen.
I agree!
Maggan, ik zou zeggen, doe eens wat bronnenonderzoek naar de beste man, en presenteer zijn mening, modellen enz.
Op deze manier komt er namelijk niks van discussie, zolang er geen gefundeerde cijfers e.d. zijn.

Reply With Quote
Old 01-22-2004, 04:38 PM   #48
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
I agree!
Maggan, ik zou zeggen, doe eens wat bronnenonderzoek naar de beste man, en presenteer zijn mening, modellen enz.
Op deze manier komt er namelijk niks van discussie, zolang er geen gefundeerde cijfers e.d. zijn.
Bronnenonderzoek van welke man? Wat verstaan jullie onder gefundeerde cijfers? Gemanipuleerde cijfers??

Reply With Quote
Old 01-22-2004, 04:44 PM   #49
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Bronnenonderzoek van welke man? Wat verstaan jullie onder gefundeerde cijfers? Gemanipuleerde cijfers??
Van die buitenhof-meneer natuurlijk. Ik neem aan dat je op de site van buitenhof vast wel de uitzending terug kan kijken. Ook zal er op internet vast wel wat werk van hem te vinden zijn!
Nee, gefundeerde cijfers en gemanipuleerde cijfers zijn niet hetzelfde, ik hoop dat ik dat niet hoef te gaan uitleggen.

Reply With Quote
Old 01-22-2004, 04:50 PM   #50
maggan
IF-Crazy

Ik zal mijn best doen, ok

Reply With Quote
Reply

Tags
dichtgooien, grenzen, haar, moet, nederland
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:27 AM.
Vertalen:

Tags