Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-21-2004, 11:23 AM   #21
maggan
IF-Crazy

Default Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Quote:
Originally Posted by Deleted
Mijn eigen mening hierin is, de mensen een halt toe te roepen die Nederland geen constructieve karakter kunnen geven. Dan heb ik het meer over de Turken en Marokanen die bijna geen woord Nederlands weten te spreken. Inburgelingscursus? Nee, oprotten gewoon! Die mensen vetikken de taal zich eigen te maken. Als ik zo iemand tegenkom, die kan niet eens een normaal zin verstaanbaar maken, dat is te triest voor woorden.

Let wel; die mensen hebben een betere toekomst hier, maar aan de andere kant gaan de huidige Nederlanders erdoor achteruit.

Kijk bijvoorbeeld naar de blanke Nederlander; vroeger waren er alleen maar Naderlanders, het ging goed met het land. Kijk nu eens, zoveel moskeeën zijn er gebouwd, als je door Den Haag loopt lijkt het alsof de Marokanen en Turken daar de overhand nemen, tezamen met het verloedering van de keurige Nederlandse taal. Die heeft er ook aan te kampen. Kijk bijvoorbeeld de zogenaamde chattaal, turbotaal, dat is nergens voor nodig.

Sorry dat het dat aanhaal, er wordt ook beweerd dat dergelijk turbotaal niet wordt meegenomen in verdere correspondentie, maar waarom zou je schrijftaal dan een soortement van schizofrenie moeten hebben? Dit is nog maar één dwarsstraat van de verloedering. Het is eenmaal zo en misschien blijft het zo, Nederland heeft er toen niets aan gedaan, de grenzen waren al open, maar als we nog het beetje willen redden wat er te redden valt aangezien het al zo slechte gaat met Nederland, waarom zouden we dan de helpende hand aan hun willen reiken terwijl we die zelf nodig hebben?
De inactieven zullen en kunnen m.i. op geen enkel manier een bijdrage leveren aan een constructieve kant van Nederland. Het zijn niet alleen de eerste generatie die de nl-taal niet machtig zijn, maar ook de 2e (enkele tientallen uitgezonderd).

Wat mij mateloos stoort is dat deze lieden hun gal spugen op de nl-samenleving en tegelijkertijd hun handen ophouden bij de SoZaWe. Mijn advies (en samen met mij miljoenen anderen): koop een enkel reis richting je land van herkomst!!!

Ik persoonlijk vindt dat er genoeg moskeen uit de grond zijn gestampt; wat mij betreft mag de helft weer de grond in! (dit heeft niets te maken met racisme).

Ik deel de mening dat deze lieden, primair, verantwoordelijk zijn voor de verloedering van de nl-taal. Zij nemen dit wel degelijk mee in hun correspondentie/communicatie met als gevolg dat ook ik/anderen te maken krijgen met een gedegradeerde nl-taal.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 11:28 AM   #22
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by indy
Je komt vrij paranoia over,heb jij problemen met Marokanen en turken? het komt in iedergeval wel zo over. Waarom heb je zo nauw beperkt op deze groep, alsof er verder geen andere rassen in dit land zijn? Sommige zijn onzichtbaar vanwegen hun huidskleur (blank), en die spreken net zo min NL, of meer ironisch, Indiers/hindus die hier komen en ook niet goed de NL taal beheersen, dan vraag ik me af waarom je deze groepen dan niet als voorbeeld noemt? Of passen deze niet in het rijtje mensen om te stigmatiseren? Ik geloof best dat het voor JOU zo kan zijn, maar ik denk ook dat het gedeeltelijk een excuus is en een kans om kritiek te leveren tegen een groep die tegenwoordig toch laag in populariteit scoren.

Verder vindt ik het best mooi om een moskee in de stad te zien in zijn omgeving van platte nederlandse architectuur, traditionele indiase architectuur heeft er veel van weg, er zouden er meer moeten komen.

Dem lingo issa ok, me a-issa think u is hippo-critical! but me a say to dem - u know Indy, me-a not cover-up for any of dem stylin' INIT! Me-a gwanna say as it is! RIppit dem man wanna cover-me-up- in dem sarf lundun stylin'!!! Peoples like dem is stuk in da 1950s time warps, innit!!! Hahahaheheherteehee1!!! u issa mekin me larf!!!!!
Paranoia? 'Deleted/Aditya' deelt slechts de mening van A.v.d. Zwan. Turken/Marokkanen versus Indiers/Hindoes? Het gaat om de aantallen. Het verdient geen betoog welke van deze twee groepen in aantal het grootst is en zal blijven. Ik ben van mening dat in deze discussie niemand wordt gestigmatiseerd. Wel is het zo dat het stigmatiserend kán overkomen............gelukkig wordt jou mening NIET gedeeld door de meerderheid in de samenleving.

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 11:37 AM   #23
maggan
IF-Crazy

Quote:
Ik ben er mee eens dat feitelijk het grote probleem bij de overheid ligt, en niet zozeer bij de mensen.Tuurlijk zijn er mensen in de genoemde groepen die gewoon hier zitten voor een uitkering of misschien erger, betrokken zijn in duistere zaken, maar er zijn ook veel anderen die met bloed en tranen keihard aan het werk zijn, belasting betalen, of graag willen maar geen baan kunnen krijgen en tevens in dezelfde groep beoordeeld worden. Dat laatste ligt toch echt bij de overheid, die moeten geholpen worden om productieve belastingbetalers te worden. Ik vind het niet erg als mensen hier komen voor een beter leven, als lang als ze maar bereid zijn om te werken en een goed leven leiden. Waarom?De kruiskade in Rotterdam bv. is voor mij de leukste straat van Rotterdam, juist omdat er mensen van alle kleuren op straat zijn, hangen, en doen, in tegenstelling tot een typische suburban ‘nederlandse’ wijk, wat uitgestorven, kil en saai is omdat alles ‘veilig’ binnenshuis, achter gesloten gordijnen en dichte deuren afspeelt.

Een paar jaar van nu zal NL veel immigranten nodig hebben om nederland draaiende te houden, zal de attitude dan nog steeds hetzelfde zijn?
Slechts 20-40 % is werkzaam! Dat ze een baan willen en niet kunnen krijgen is te wijten aan hun zelve. De overheid heeft inmiddels miljoenen over de balk gegooid omdat deze lieden het vertikken/vertikten de nl-taal eigen te maken.

De West-Kruiskade is slechts een korte straat waar mensen amper hangen; ze komen en gaan....is een plek van 'vraag + aanbod' van goederen.

Liever een 'uitgestorven', kil en saai nl-wijk waar alles achter de gordijnen plaatsvindt dan een luidruchtige r.damse wijk waar dit soort lieden de wijk onveilig maken! Ook op dit punt wordt jou mening niet gedeeld door de meerderheid in de samenleving.

Ik kan mij voorstellen dat mensen die in een relatief rustige 'stads'wijk wonen, een totaal ander beeld heeft dan degeen die letterlijk midden in de shit zit: klinkt als 'ver van mijn bed show'.

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 11:47 AM   #24
maggan
IF-Crazy

Default Re:Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Quote:
Ik weet niet of een realistisch beeld is om te stimuleren meer kinderen te krijgen, al zou ik er zelf een heleboel willen hebben, en een pensioen later willen incasseren. Aangezien de tendens nu is om minder/geen kinderen te krijgen vanwege tijd/werk/geld/druk etcetc...en het slechte economisch peil in NL een somber toekomst beeld geeft (dus mensen/bedrijven nemen minder risicos in investeringen) en de overheid geen/weinig opvang van subsidies kan waarborgen (Japan is er wdbtr. geloof ik het slechtste aan toe). Aan de andere kant is het een lange termijn planning indien alles zal bijdraaien in NL kan het een mogelijkheid zijn indien het op een juiste manier wordt gepromoot. Echter het gaat hier ook om de korte termijn, waarin NL moet concureren op mondiaal niveau, waarbij de oorlog om kennis al is begonnen, NL schijnt relatief te weinig hoog opgeleiden bv. in de IT te produceren t.o.v andere landen. Duitsland heeft al een stimulerings beleid voor arbeidsmigranten, om bv Indiers te importeren, de VS, Australie, Nieuw Zeeland zijn hier al vrij lang mee bezig. De keerzijde van het verhaal is dat het dus goedkoper is voor bedrijven om bv. in India of China een unit op te starten dan in eigen land, met alle gevolgen van dien. ABN-AMRO geloof ik heeft bijvoorbeeld veel mensen uit een afdeling ontslagen, en de gehele unit (nee, ik geloof niet dat het call-center is) naar India verkast...goed voor India, goed voor ABN-AMRO, maar is het ook goed voor NL? Ik weet het niet, mischien een vraag voor de economen onder ons.

ps. over een veranderend omgeving gesproken!
En daarnaast heeft elk land schat ik zo in een of andere zondebok nodig..het zal later wel weer iets anders zijn....
Arie v.d. Zwan heeft, in de betreffende uitzending, uit den treure e.e.a. met plausibele modellen uiteengezet dat het wél een realistisch beeld is te stimuleren meer kinderen te krijgen; hij heeft dit zeer helder gepromoot. Oorlog om kennis? Door nóg meer ongeschoolde buitenlanders toe te laten zal het probleem van de ontbrekende kennis beslist niet opgelost worden.

Als NL uberhaupt, op dit terrein, een stimuleringsbeleid moet gaan voeren is het wel zaak dat het een uiterst selectieve maar ook strenge selectie moet doorvoeren.

Dat er NL-bedrijven zijn die, puur om economische redenen, het land verlaten is juist een reden de grenzen dicht te gooien voor nog meer buitenlanders.

Zondebok? Ikzelf denk niet dat een land, op gezette tijden, een zondebok zoekt/zal aanwijzen. Het is louter een realistische reactie op het mondiale economische toneel wat heet: 'vraag en aanbod'.

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 11:49 AM   #25
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Varsham
Het is niet wenselijk, omdat de economie van Nederland daaronder te lijden zal hebben. De invoer van veel dingen in Europa, gaat allemaal via Nederland, vooral via de Rotterdamse haven. Als er op de grens naar Nederland toe gecontroleerd zal worden, dan gaan we echt terug in de tijd en dat zal iedereen merken in zijn/haar portemonnee. Dus om te voorkomen dat het slechter gaat met Nederland moeten we de grenzen wel openhouden!!!

Op de vraag of Nederland te vol is??? Dat vind ik van niet. Nederland is niet vol, maar het probleem is dat iedereen te geconcentreerd blijft wonen, niemand wil de stad uit, terwijl er genoeg ruimte in Nederland over is. Je zou maar eens met een luchtbalon boven Nederland moeten vliegen, je zal dan zien dat er genoeg ruimte is en dat de steden wel vol zijn en dat het daarom belangrijk is, dat de steden zich kunnen uitbreiden. Je kan best aan de rand van de stad wonen, of ergens anders in de Randstad.
Ik hoop vurig dat Europa Turkijke forerver uitsluit van de EG-gemeenschap.

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 02:35 PM   #26
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by maggan
Ik hoop vurig dat Europa Turkijke forerver uitsluit van de EG-gemeenschap.
Wat zijn volgens jou de voordelen die het voor Nederland zal bieden, als Turkije wordt uitgesloten???

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 03:51 PM   #27
maggan
IF-Crazy

Geen ''import'' van mensen.

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 07:59 PM   #28
indy
IF-Lid

Quote:
Paranoia? 'Deleted/Aditya' deelt slechts de mening van A.v.d. Zwan.
Wat ik heb begrepen van A.v.d. Zwan is dat het gaat om een sociaal-economisch probleem en niet om een cultureel-religieus probleem, wat Deleted/Aditya dus wel doet, en ook een specifieke groep daarbinnen beoordeelt, en klaarblijkelijk niet tolerant voor is en andere migrantengroepen negeert.

Quote:
Turken/Marokkanen versus Indiers/Hindoes? Het gaat om de aantallen. Het verdient geen betoog welke van deze twee groepen in aantal het grootst is en zal blijven.
Het gaat om aantallen in relatieve zin en niet in absolute aantallen. Wat heb je nou aan een absoluut getal die het totaal aangeeft in relatie tot de taal onder 1 etnische groep? Alsof je dan kan concluderen dat het typisch een marokaans of turks probleem omdat het aantal zo groot is? Het absolute aantal zegt helemaal niks, alleen dat er veel van zijn, als je zou relativeren en met andere migranten vergelijkt zul je zien dat taal achterstand niet typisch Marokaans of Turks is. Over stigmatiseren gesproken. De grootste groep allochtonen zijn de turken en als tweede de surinamers en als derde de marokanen en als vierde de antilianen, waarbij de antilianen het sterkst groeit door immigratie en als tweede de marokanen door de hoge vruchtbaarheidscijfers.

Quote:
Ik ben van mening dat in deze discussie niemand wordt gestigmatiseerd. Wel is het zo dat het stigmatiserend kán overkomen............gelukkig wordt jou mening NIET gedeeld door de meerderheid in de samenleving.
Ik ben van mening dat er gegeneraliseerd wordt en daarom stigmatiserend overkomt naar specifiek 2 etnische groepen.......gelukkig hoor ik niet tot de meerderheid (?) van de samenleving. Ik geloof ook niet dat iedereen gelijk is en culturen evenmin, wat voor mij een samenleving juist interessant maakt.

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 08:18 PM   #29
indy
IF-Lid

Quote:
Slechts 20-40 % is werkzaam!
Wat is je bron? 20-40 % van wat? Van het totaal van welke bevolkingsgroep? Zeg me alsjeblieft niet dat iets is wat je zelf hebt onderzocht.

Quote:
Dat ze een baan willen en niet kunnen krijgen is te wijten aan hun zelve.
Dat ze een baan willen en niet kunnen krijgen is te wijten aan de overheid, omdat dit een sociaal economisch probleem is.

Quote:
De overheid heeft inmiddels miljoenen over de balk gegooid omdat deze lieden het vertikken/vertikten de nl-taal eigen te maken.
De overheid heeft inmiddels miljoenen over de balk gegooid omdat ze arbeidsmigranten naar NL hebben laten komen, maar geen pogingen hebben gedaan voor een goed integratiebeleid.

Quote:
De West-Kruiskade is slechts een korte straat waar mensen amper hangen; ze komen en gaan....is een plek van 'vraag + aanbod' van goederen.
De West-Kruiskade + Middel Landstraat rules, eenvoudig omdat het plek is van ‘vraag + aanbod’ van voornamelijk relaxe allochtone zaakjes.

Quote:
Liever een 'uitgestorven', kil en saai nl-wijk waar alles achter de gordijnen plaatsvindt dan een luidruchtige r.damse wijk waar dit soort lieden de wijk onveilig maken! Ook op dit punt wordt jou mening niet gedeeld door de meerderheid in de samenleving.
Liever een luidruchtige r.damse wijk dan een 'uitgestorven', kil en saai nl-wijk waar ze je niet luchten omdat je er niet Nederlands uitziet. Ik ben nogmaals blij te horen dat ik niet tot de meerderheid (?) van de samenleving behoor.

Quote:
Ik kan mij voorstellen dat mensen die in een relatief rustige 'stads'wijk wonen, een totaal ander beeld heeft dan degeen die letterlijk midden in de shit zit: klinkt als 'ver van mijn bed show'.
Ik kan mij voorstellen dat mensen die in een relatief rustige 'stads'wijk wonen, een totaal ander beeld hebben dan degene die midden in de stad wonen. End of discussion.

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 08:29 PM   #30
indy
IF-Lid

Default Re:Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Quote:
Arie v.d. Zwan heeft, in de betreffende uitzending, uit den treure e.e.a. met plausibele modellen uiteengezet dat het wél een realistisch beeld is te stimuleren meer kinderen te krijgen; hij heeft dit zeer helder gepromoot.
Ik ben benieuwd hoe deze modellen werken, kan je ze uitleggen?

Quote:
Oorlog om kennis? Door nóg meer ongeschoolde buitenlanders toe te laten zal het probleem van de ontbrekende kennis beslist niet opgelost worden. Als NL uberhaupt, op dit terrein, een stimuleringsbeleid moet gaan voeren is het wel zaak dat het een uiterst selectieve maar ook strenge selectie moet doorvoeren.
Mee eens

Quote:
Dat er NL-bedrijven zijn die, puur om economische redenen, het land verlaten is juist een reden de grenzen dicht te gooien voor nog meer buitenlanders.
Klinkt niet echt logisch, dat NL-bedrijven het land verlaten, geeft aan dat NL niet kan concureren ten op zichte van andere landen, arbeid is daar goedkoper gerelativeerd aan het kennisniveau. Dat betekent alleen dat er veel vraag is voor hoog opgeleiden die goedkoop zijn. Als NL die bedrijfen hier wil houden, moeten ze die migranten juist hier binnen laten.

Quote:
Zondebok? Ikzelf denk niet dat een land, op gezette tijden, een zondebok zoekt/zal aanwijzen. Het is louter een realistische reactie op het mondiale economische toneel wat heet: 'vraag en aanbod'.
Ik denk dat asielzoekers de nieuwe mensen zijn om te haten, naast de traditie van marokanen, daarvoor waren het de turken, molukkers en de antilianen en surinamers (niet perse in die volgorde), en ik geloof dat het in de geschiedenis hetzelfde met de joden is gebeurt. De meeste attitudes in deze richting zijn kortzichtig. Vraag en aanbod zal altijd blijven, als er een vraag is in de markt zal er met aanbod gereageerd worden, vaak vergeten mensen dat je ook een aanbod kan creeeren waardoor er een vraag ontstaat. Dat laatste is een inherent mechanisme van vraag en aanbod, waar mensen niet snel voor uit zullen komen, omdat dit blijk geeft aan een gemis van kennis, dus mensen denken vaak alles te weten, maar eigenlijk hiermee tegelijkertijd aangeven dat ze niet weten wat ze niet weten en moeten vragen waarbij grote egos in het geding komen. Ik geloof daarom niet in een utopie, because a lot of people are just ignorant, net zoals nu dat individualisme met egoisme wordt verward of mondigheid met grote mond. Het sociaal/ec/politieke systeem zit nou zo in mekaar dat mensen een voordeel kunnen halen ten nadele van iemand anders om beter te worden, nu iemand anders en morgen kan jij het zijn, vanwege datzelfde vraag en aanbod mechanisme die dus gebasseerd is op competitie en concurentie. Je hebt het over een utopie, namelijk een wereld zonder zondebokken, is dat zoiets als wit geklede mensen die bloemen aan elkaar uitdelen? Niet echt realistisch.

Reply With Quote
Reply

Tags
dichtgooien, grenzen, haar, moet, nederland
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:18 PM.
Vertalen:

Tags