Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-11-2004, 07:26 PM   #1
maggan
IF-Crazy

Default Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

............voor buitenlanders? Men zegt dat er meer dan genoeg buitenlanders Nederland zijn binnengekomen. Gelet op hun 'voorplantingsstrategie' is het niet nodig nóg meer buitenlanders binnen te laten. Over 20 á 30 jaar zijn ''ze'' verviervoudigd.

Arie van der Zwan (econoom) is een voorstander van dit plan.
Hij bekijkt het door economische brilglazen.

Met het toelaten van nóg meer buitenlanders wordt een grote(re) aanslag gepleegd op ''onze'' verzorgingsstaat omdat ''zij'' een beroep zullen doen op een uitkering.

Dit heeft tot gevolg dat werkenden nóg meer premies en belastingen moeten afdragen om ''die'' kosten/uitgaven te kunnen dekken.

Is dit een reeel beeld?
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 01-11-2004, 07:39 PM   #2
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by maggan
............voor buitenlanders? Men zegt dat er meer dan genoeg buitenlanders Nederland zijn binnengekomen. Gelet op hun 'voorplantingsstrategie' is het niet nodig nóg meer buitenlanders binnen te laten. Over 20 á 30 jaar zijn ''ze'' verviervoudigd.

Arie van der Zwan (econoom) is een voorstander van dit plan.
Hij bekijkt het door economische brilglazen.

Met het toelaten van nóg meer buitenlanders wordt een grote(re) aanslag gepleegd op ''onze'' verzorgingsstaat omdat ''zij'' een beroep zullen doen op een uitkering.

Dit heeft tot gevolg dat werkenden nóg meer premies en belastingen moeten afdragen om ''die'' kosten/uitgaven te kunnen dekken.

Is dit een reeel beeld?
Heb je een bron? (als beginnend econoom ben ik natuurlijk erg geinteresseerd wat mijn collega nog meer te vertellen heeft ;D)
Allereerst is het niet zo dat alle buitenlanders die in Nederland komen wonen een beroep doen op de uitkering. Daarnaast is het zo dat elke buitenlander, zodra hij een NL-s paspoort heeft, recht heeft op een uitkering, net zo goed als de blanke hollander.

Verder is het zo, dat onze generatie over een tiental jaren krom zal moeten liggen om de AOW van de babyboomers te betalen, dankzij de vergrijzing. Uit dit oogpunt zou je buitenlanders misschien juist wel moeten verwelkomen, omdat ze hier komen werken, en dan dus automatisch premies gaan afdragen.

Het argument tegen het binnenlaten van buitenlanders om hun voortplantingsstrategie is mijns inziens niet erg steekhoudend. Er wordt gedaan alsof nieuwkomers in nederland als een stelletje konijnen thuis de hele dag zit te fokken!! Dit is niet zo, er zijn meer dan genoeg mensen die hard werken, belasting betalen, en zich houden aan de normen en waarden van deze maatschappij.

Nederland is vrij vol, maar er kan nog veel meer bij!! Dit neemt echter niet weg dat ik vind dat ook andere welvarende landen hun steentje bij moeten dragen in de opvang van asielzoekers e.d.

Reply With Quote
Old 01-11-2004, 07:52 PM   #3
Aditya
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by AN
Er wordt gedaan alsof nieuwkomers in nederland als een stelletje konijnen thuis de hele dag zit te fokken!! Dit is niet zo, er zijn meer dan genoeg mensen die hard werken, belasting betalen, en zich houden aan de normen en waarden van deze maatschappij.
Bekijk jij de zaken als een econoom zijnde wel van de reële kant of altijd van de optimistische kant? Ik denk dat in tijden als deze er geen plaats meer is voor optimisme.

Ja erzijn mensen die conform de normen en waarden van deze maatschappij leven, die zullen bijvoorbeeld twee kinderen hebben. Aan de andere kant zijn er gezinnen, en dan heb ik het over een andere uiterste, die hebben 10 kinderen! Dat is abnormaal en degenen die hard werken zijn daar de dupe van. Als je het bekijkt dat alle gezinnen 2 kinderen heeft, standaard, dan zou ik je er gelijk in geven, maar het echte leven is niet volgens de standaard normen, als econoom zijnde zou je moeten weten dat die er toch ver buiten vallen.

Reply With Quote
Old 01-11-2004, 08:00 PM   #4
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Aditya
Bekijk jij de zaken als een econoom zijnde wel van de reële kant of altijd van de optimistische kant? Ik denk dat in tijden als deze er geen plaats meer is voor optimisme.

Ja erzijn mensen die conform de normen en waarden van deze maatschappij leven, die zullen bijvoorbeeld twee kinderen hebben. Aan de andere kant zijn er gezinnen, en dan heb ik het over een andere uiterste, die hebben 10 kinderen! Dat is abnormaal en degenen die hard werken zijn daar de dupe van. Als je het bekijkt dat alle gezinnen 2 kinderen heeft, standaard, dan zou ik je er gelijk in geven, maar het echte leven is niet volgens de standaard normen, als econoom zijnde zou je moeten weten dat die er toch ver buiten vallen.
De economische kant hoeft niet altijd pessimistisch te zijn ;D
Waarom zou er in deze tijden geen plaats meer moeten zijn voor optimisme? Mensen doen net alsof het einde van de wereld eraan komt....er zijn wel vaker economisch zware tijden geweest, dat hoort bij de conjunctuur. De afgelopen jaren waren zeer vet, dus nu moeten we doorbijten.

Ik ken helaas geen getallen van het aantal gezinnen in NL dat 10 kinderen heeft, ik kan dus niet zeggen of dat aantal opweegt tegen het aantal gezinnen met 2 kinderen.
Maar vind je dat dat aantal gezinnen dat zoveel kinderen heeft, een reden moet zijn om de grenzen dicht te gooien? En what about die andere mensen, die geen 10 kinderen willen, maar die graag hun leven een betere wending willen geven, en bij willen dragen aan de nederlandse maatschappij?

Reply With Quote
Old 01-11-2004, 08:28 PM   #5
Aditya
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by AN
Maar vind je dat dat aantal gezinnen dat zoveel kinderen heeft, een reden moet zijn om de grenzen dicht te gooien? En what about die andere mensen, die geen 10 kinderen willen, maar die graag hun leven een betere wending willen geven, en bij willen dragen aan de nederlandse maatschappij?
Mijn eigen mening hierin is, de mensen een halt toe te roepen die Nederland geen constructieve karakter kunnen geven. Dan heb ik het meer over de Turken en Marokanen die bijna geen woord Nederlands weten te spreken. Inburgelingscursus? Nee, oprotten gewoon! Die mensen vetikken de taal zich eigen te maken. Als ik zo iemand tegenkom, die kan niet eens een normaal zin verstaanbaar maken, dat is te triest voor woorden.

Let wel; die mensen hebben een betere toekomst hier, maar aan de andere kant gaan de huidige Nederlanders erdoor achteruit.

Kijk bijvoorbeeld naar de blanke Nederlander; vroeger waren er alleen maar Naderlanders, het ging goed met het land. Kijk nu eens, zoveel moskeeën zijn er gebouwd, als je door Den Haag loopt lijkt het alsof de Marokanen en Turken daar de overhand nemen, tezamen met het verloedering van de keurige Nederlandse taal. Die heeft er ook aan te kampen. Kijk bijvoorbeeld de zogenaamde chattaal, turbotaal, dat is nergens voor nodig.

Sorry dat het dat aanhaal, er wordt ook beweerd dat dergelijk turbotaal niet wordt meegenomen in verdere correspondentie, maar waarom zou je schrijftaal dan een soortement van schizofrenie moeten hebben? Dit is nog maar één dwarsstraat van de verloedering. Het is eenmaal zo en misschien blijft het zo, Nederland heeft er toen niets aan gedaan, de grenzen waren al open, maar als we nog het beetje willen redden wat er te redden valt aangezien het al zo slechte gaat met Nederland, waarom zouden we dan de helpende hand aan hun willen reiken terwijl we die zelf nodig hebben?

Reply With Quote
Old 01-12-2004, 12:29 PM   #6
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
Heb je een bron?
Ja, gisteren in 'buitenhof'. Hoogleraar (migratie) Entzinger was zijn tegenpool.

Reply With Quote
Old 01-12-2004, 02:50 PM   #7
indy
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Deleted
[color=Purple]
Kijk bijvoorbeeld naar de blanke Nederlander; vroeger waren er alleen maar Naderlanders, het ging goed met het land. Kijk nu eens, zoveel moskeeën zijn er gebouwd, als je door Den Haag loopt lijkt het alsof de Marokanen en Turken daar de overhand nemen, tezamen met het verloedering van de keurige Nederlandse taal. Die heeft er ook aan te kampen. Kijk bijvoorbeeld de zogenaamde chattaal, turbotaal, dat is nergens voor nodig.
Je komt vrij paranoia over,heb jij problemen met Marokanen en turken? het komt in iedergeval wel zo over. Waarom heb je zo nauw beperkt op deze groep, alsof er verder geen andere rassen in dit land zijn? Sommige zijn onzichtbaar vanwegen hun huidskleur (blank), en die spreken net zo min NL, of meer ironisch, Indiers/hindus die hier komen en ook niet goed de NL taal beheersen, dan vraag ik me af waarom je deze groepen dan niet als voorbeeld noemt? Of passen deze niet in het rijtje mensen om te stigmatiseren? Ik geloof best dat het voor JOU zo kan zijn, maar ik denk ook dat het gedeeltelijk een excuus is en een kans om kritiek te leveren tegen een groep die tegenwoordig toch laag in populariteit scoren.

Verder vindt ik het best mooi om een moskee in de stad te zien in zijn omgeving van platte nederlandse architectuur, traditionele indiase architectuur heeft er veel van weg, er zouden er meer moeten komen.

Dem lingo issa ok, me a-issa think u is hippo-critical! but me a say to dem - u know Indy, me-a not cover-up for any of dem stylin' INIT! Me-a gwanna say as it is! RIppit dem man wanna cover-me-up- in dem sarf lundun stylin'!!! Peoples like dem is stuk in da 1950s time warps, innit!!! Hahahaheheherteehee1!!! u issa mekin me larf!!!!!

Reply With Quote
Old 01-12-2004, 05:27 PM   #8
imported_AN
IF-Crazy

Default Re:Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Ik agree met de meneer hierboven!

Reply With Quote
Old 01-12-2004, 05:40 PM   #9
maggan
IF-Crazy

Steeds meer mensen blijven partnerloos en steeds meer vrouwen stellen kinderen krijgen uit. Dit kan leiden tot bedreiging van de arbeidsmarkt. Er moet t.z.t. uit de lengte danwel uit de breedte personeel op de arbeidsmarkt komen want de grijze massa neemt alleen maar toe.

Mijn stelling is dat men in Nederland, willen ze de poorten tóch dichtgooien, een consistent gezinsbeleid ontwikkelen en effectueren waarbij de vrouw minimaal 3 kinderen ter wereld moet brengen.

Dus lady's (maar ook mannen) er is werk aan de winkel

Reply With Quote
Old 01-12-2004, 07:30 PM   #10
indy
IF-Lid

Default Re:Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Quote:
Originally Posted by AN
Ik agree met de meneer hierboven!
Respek dem dek i hears ya loud an clear rude gyal!!.. u know wat me-a meen cos me-a-issa tinkin wat gwa on and me a-issa meltin’ dem ice blok!... booyakahshah....indy move and dive me a tell wat me a c!!!

Reply With Quote
Reply

Tags
dichtgooien, grenzen, haar, moet, nederland
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:21 AM.
Vertalen:

Tags