Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Sport

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-19-2005, 11:37 AM   #1
imported_AN
IF-Crazy

Default Australian Open

Zijn er tennisliefhebbers in de zaal?

Ik wel, ik baal ervan dat de NOS de rechten heeft, en haast niks uitzendt. Aso hoor.
Alle Nederlanders zijn er haast uit, alleen Krajicek is er nog...GO Micha!

Oh enne:

Primeur voor Indiaase Mirza
MELBOURNE - Sania Mirza heeft bij de Australian Open als eerste tennisster uit India de derde ronde van een grandslamtoernooi bereikt. De speelster, die toegang kreeg met een wildcard, bereikte de primeur met een overtuigende zege op de Hongaarse Petra Mandula, 6-2 en 6-1.

De 18-jarige Mirza moet het in de derde ronde opnemen tegen de Amerikaanse Serena Williams, die Dally Randriantefy uit Madagaskar met 6-3 en 6-0 versloeg.

Reply With Quote
Sponsors
Old 01-19-2005, 12:54 PM   #2
HSFN admin 2
IF-Lid

Send a message via MSN to HSFN admin 2
Default Re: Australian Open

Quote:
Originally Posted by AN is leaving!!
De 18-jarige Mirza moet het in de derde ronde opnemen tegen de Amerikaanse Serena Williams, die Dally Randriantefy uit Madagaskar met 6-3 en 6-0 versloeg.
Oeps...
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-20-2005, 09:28 PM   #3
imported_robin

Send a message via MSN to imported_robin Send a message via Yahoo to imported_robin

Quote:
Originally Posted by AN is leaving!!
Zijn er tennisliefhebbers in de zaal?

Ik wel, ik baal ervan dat de NOS de rechten heeft, en haast niks uitzendt. Aso hoor.
Alle Nederlanders zijn er haast uit, alleen Krajicek is er nog...GO Micha!

Oh enne:

Primeur voor Indiaase Mirza
MELBOURNE - Sania Mirza heeft bij de Australian Open als eerste tennisster uit India de derde ronde van een grandslamtoernooi bereikt. De speelster, die toegang kreeg met een wildcard, bereikte de primeur met een overtuigende zege op de Hongaarse Petra Mandula, 6-2 en 6-1.

ja, ik ben een tennisliefhebber :D. Maar sinds mijn grote idool Pete Sampras gestopt is, :( maakt het voor mij niets meer uit wie de Australian Open wint.
Alle NL. deelnemers zijn inmiddels al uitgeschakeld. Maar als ik mijn geld moet inzetten, dan geef ik de Amerikaan Andy Roddick een goede kans om de Australian Open te winnen.
En bij de vrouwen, ja 1 van de Williams natuurlijk.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-22-2005, 08:41 AM   #4
Peertje
IF-Lid

Send a message via MSN to Peertje

Ik vind tennis zelf een hele leuke sport, lekker knallen met die tennisballen! Heb het vroeger ook gedaan.

Maar kijken vind ik niet zo leuk, tenzij het een hele belangrijke wedstrijd is. Het is bij mij zo dat als ik een keer een wedstrijd heb gezien dat ik de neiging krijg om heel het tournooi te volgen.

Maar An, hou me op de hoogte!

Reply With Quote
Old 01-26-2005, 04:29 PM   #5
imported_AN
IF-Crazy

Zoooooooo die wedstrijd van vanmorgen kickte echt ass, zo spannend man!!

Hewitt wint zinderende kwartfinale

MELBOURNE - Lleyton Hewitt heeft het fanatieke publiek gegeven wat het wilde, een Australische tennisser in de halve finale van de Australian Open. Hij won woensdag in Melbourne de kwartfinale van David Nalbandian.

In een slopende en bijzonder spannende vijfsetter die ruim vier uur duurde, wees de als derde geplaatste Hewitt zijn Argentijnse tegenstander terug met 6-3 6-2 1-6 3-6 en 10-8.

Door zijn zege staat Hewitt in de halve finale tegenover Andy Roddick. De als tweede geplaatste Amerikaan bereikte de halve eindstrijd ten koste van de Rus Davidenko, die wegens ademhalingsproblemen moest opgeven.

De andere halve finale biedt het podium aan de als eerste geplaatste Zwitser Roger Federer en Marat Safin uit Rusland, die als vierde staat genoteerd.

Reply With Quote
Old 01-26-2005, 04:32 PM   #6
imported_AN
IF-Crazy

Roger Federer SUI (1) 6 6 6

Andre Agassi USA ( 3 4 4

Marat Safin RUS (4) 6 6 6
vs.
Dominik Hrbaty SVK (20) 2 4 2

David Nalbandian ARG (9) 3 2 6 6 8
vs.
Lleyton Hewitt AUS (3) 6 6 1 3 10

Nikolay Davydenko RUS (26) 3 5 1
vs.
Andy Roddick USA (2) 6 7 4 opgave

Reply With Quote
Old 01-26-2005, 04:33 PM   #7
imported_AN
IF-Crazy

Halve finales:

Roger Federer SUI (1)
vs.
Marat Safin RUS (4)

Lleyton Hewitt AUS (3)
vs.
Andy Roddick USA (2)

worden gespeeld morgen en overmorgen

Ik vind het echt jammer dat het snachts is, en niemand zendt het uit, ik zou het wel willen zien....ik zie nu alleen belgie, die zendt alleen de uitlopers uit, tussen 10 en 12/13 uur

Reply With Quote
Old 01-26-2005, 04:34 PM   #8
imported_AN
IF-Crazy

Halve finales vrouwen:

Lindsay Davenport USA (1)
vs.
Nathalie Dechy FRA (19)

Maria Sharapova RUS (4)
vs.
Serena Williams USA (7)

Reply With Quote
Old 01-27-2005, 11:13 AM   #9
imported_AN
IF-Crazy

Vrouwenfinale wordt Amerikaans onderonsje

MELBOURNE - Serena Williams ontpopt zich op de Australian Open als een Houdini, die precies op tijd de ketens afwerpt. Net als twee jaar geleden in haar halve finale tegen Kim Clijsters vocht de Amerikaanse tennisster zich donderdag in Melbourne terug uit welhaast verloren positie.

Haar Russische opponente Maria Sjarapova kreeg in de beslissende derde set liefst drie keer de kans om de wedstrijd uit te spelen. Telkens slaagde Williams erin het matchpoint weg te werken.

De 23-jarige Amerikaanse, als zevende geplaatst, treft zaterdag in de finale haar landgenote Lindsay Davenport. De nummer een van de wereld maakte een einde aan het sprookje van Nathalie Dechy, de 25-jarige Franšaise die voor het eerst in haar loopbaan was doorgedrongen tot de laatste vier van een grandslamtoernooi. Davenport won, met moeite, in drie sets: 2-6 7-6 6-4.

Williams won in 2003 de Australian Open, nadat ze in de halve eindstrijd twee wedstrijdpunten van Clijsters had overleefd. Twee jaar later herhaalde ze dat kunststukje: "Ik kan gewoon niet geloven dat ik in de finale sta", zei de Amerikaanse glamourgirl. "Dit moet mijn geluksbaan zijn." Williams nam bovendien wraak voor haar nederlaag tegen Sjarapova in de finale van Wimbledon vorig jaar. "Maria is een vechtjas, maar dat ben ik ook. Eentje van topklasse op de tennisbaan."

De zege kwam zoals gezegd allerminst eenvoudig tot stand. Williams begon slapjes aan het duel en verloor de eerste set kansloos met 6-2. In de tweede set bleef de 17-jarige Sjarapova, als vierde geplaatst, de toon zetten en kreeg ze bij een 5-4 stand de kans om de wedstrijd uit te spelen. Pas toen herpakte de voormalige nummer een van de wereld zich en ontspon zich een verbeten en spannend tennisgevecht. Williams brak door de servicebeurt van Sjarapova en won vervolgens het tweede bedrijf met 7-5.

De teenager uit SiberiŰ leek niet van haar stuk en bleef ook in de derde set krachtig slaan, hoewel ze haar uithalen steeds luider ging begeleiden. Het leidde tot drie comfortabele wedstrijdpunten in de tiende game, die Williams onnavolgbaar wegwerkte. Sjarapova was daarna mentaal aangeslagen en legde het uiteindelijk af in de veertiende game: 8-6.

De statistieken gaven een vrijwel gelijkwaardig duel te zien. Williams maakte 115 punten en sloeg 33 'winners' en 53 afzwaaiers. Sjarapova kwam tot 110 punten, 21 'winners' en 51 onnodige fouten.

Dechy speelde opnieuw een sterke partij. De tennisster, die wordt gecoacht door de Nederlander Sven Groeneveld, won de eerste set met 6-2 en ging ook in de tweede set gelijk op met Davenport.

In de tiebreak werd de spanning Dechy kennelijk te veel en gaf ze een 4-1 voorsprong uit handen. Ze verloor daarna de set met 7-5. Davenport, die met een bandage om haar linkerheup speelde, maakte in het derde bedrijf het karwei professioneel af.

Reply With Quote
Old 01-27-2005, 12:27 PM   #10
imported_AN
IF-Crazy

Yes!!!!
Safin verslaat Federer in 5 sets!!
Echt een onwijs spannende wedstrijd dude!!

Reply With Quote
Reply

Tags
australian, open

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 03:59 AM.
Vertalen:

Tags