Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2009, 11:06 PM   #11
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
"Vissie: Liever een flapuit en je zelf uiten dan stil en alles opkroppen"

Ik ben het niet helemaal met jullie eens. Tuurlijk moet je niet alles opkroppen! En je eerlijk uiten zonder iemand te kwetsen is altijd goed. Maar dat vind ik iets anders dan in een opwelling iets eruit flappen, nadat je je voorgenomen had om te zwijgen... toch? Dat klinkt voor mij meer alsof Charmkilla er zelf ook door overvallen werd.

En je hebt gelijk v.w.b. dat andere: met deze twee kun je geen contact houden. Wees maar blij dat je niet tussen hen moest kiezen: dat zou ook een onfrisse situatie opleveren...

Geniet maar van de rust. Nogmaals: een heftig begin van 2009 voor jou
corigeer mij als ik mij vergis Charmkilla,

Als je ergens mee zit moet het eruit, dan wel door erover te praten dan wel door de betrokken mensen op de feiten wijzen of wat.
Ik denk zelf dat het juist goed is jezelf te uiten tegen de mensen die iets gedaan heeft of iemand te behoeden op iets dat de ander pijn kan doen, want het kan aan je knagen. Van het zal nog eens gebeuren wat die jongen gedaan heeft, maar dan zal die 'vriendin' der met der neus in de feiten vallen, dan kan het zijn dat het kan knagen in de zin van: ik had het kunnen voorzijn voor der als ik wat had gezegd. Het kan zijn dat Charmkilla van haar zelf schrok, maar dat gaat wel over.

valse start kan je nog altijd ombouwen tot positiviteit, nog 364 dagen ofzo.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-04-2009, 04:27 PM   #12
CharmKilla
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
corigeer mij als ik mij vergis Charmkilla,

Als je ergens mee zit moet het eruit, dan wel door erover te praten dan wel door de betrokken mensen op de feiten wijzen of wat.
Ik denk zelf dat het juist goed is jezelf te uiten tegen de mensen die iets gedaan heeft of iemand te behoeden op iets dat de ander pijn kan doen, want het kan aan je knagen. Van het zal nog eens gebeuren wat die jongen gedaan heeft, maar dan zal die 'vriendin' der met der neus in de feiten vallen, dan kan het zijn dat het kan knagen in de zin van: ik had het kunnen voorzijn voor der als ik wat had gezegd. Het kan zijn dat Charmkilla van haar zelf schrok, maar dat gaat wel over.

valse start kan je nog altijd ombouwen tot positiviteit, nog 364 dagen ofzo.
Haha, dank je wat een geruststelling. Nog 364 dagen ofzo...
Ik ben idd impulsief, maar wel daadkrachtig. Als ik handel, handel ik altijd eerst in het belang van de ander. Het maakt niet uit hoe goed ik het ook bedoel, ik kom er altijd bekaaid van af.
Ik schrik niet snel van mezelf, anderen schrikken eerder van mij. Maar ik leer het steeds meer van buiten af te bekijken. Ze keuren me immers niet af op de persoon die ik ben, maar op mijn handelingen. Mijn gedragingen en handelingen worden "getoetst" door een ander, die er een bepaalde mening aan geeft. Ik kan er zelf voor kiezen, die mening te delen en mezelf ongelukkig te maken of het naast me neer te leggen en er verder geen voeding aan te geven. Immers, er verandert niets in mij als persoon, ik ben nog steeds dezelfde Charmkilla; iemand heeft slechts een oordeel over mij. Het is de kunst, je grenzen af te bakenen tot hoever je iemand je gevoelswereld inlaat. En ik denk dat het tijd wordt om een grote bodyguard bij de ingang van mijn gevoelswereld te zetten. Ik laat ze er te makkelijk in.
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 08:46 PM   #13
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by CharmKilla View Post
Haha, dank je wat een geruststelling. Nog 364 dagen ofzo...
Ik ben idd impulsief, maar wel daadkrachtig. Als ik handel, handel ik altijd eerst in het belang van de ander. Het maakt niet uit hoe goed ik het ook bedoel, ik kom er altijd bekaaid van af.
tja, verspil je tijd niet, maak iets moois van het leven, hoe kan je zelf invullen. dit jaar telt nog 364 dagen, het begin is niet helemaal lekker gelopen, maar dat kan je snel veranderen.

dat wat je zegt eerst naar de ander te kijken dan naar jezelf, dat is iets dat je beste kan loslaten, dat heb ik ook altijd gedaan. Het heeft mij niet veel gebracht dan dat ik er ook bekaaid af. Ik was dan de gene die het fout deed, hoe goed ik het ook bedoelde voor de ander.

eerste persoon ben je voor jezelf, maak eerst jezelf gelukkig, dan kan je ook de anderen gelukkig maken.

als je zelf goed in je vel zit, zelf goed happy bent, dan kan je de omgeving ook gelukkiger maken.

Quote:
Ik schrik niet snel van mezelf, anderen schrikken eerder van mij. Maar ik leer het steeds meer van buiten af te bekijken. Ze keuren me immers niet af op de persoon die ik ben, maar op mijn handelingen. Mijn gedragingen en handelingen worden "getoetst" door een ander, die er een bepaalde mening aan geeft. Ik kan er zelf voor kiezen, die mening te delen en mezelf ongelukkig te maken of het naast me neer te leggen en er verder geen voeding aan te geven. Immers, er verandert niets in mij als persoon, ik ben nog steeds dezelfde Charmkilla; iemand heeft slechts een oordeel over mij. Het is de kunst, je grenzen af te bakenen tot hoever je iemand je gevoelswereld inlaat. En ik denk dat het tijd wordt om een grote bodyguard bij de ingang van mijn gevoelswereld te zetten. Ik laat ze er te makkelijk in.
Mensen schrikken omdat jij niet bent dat jij bent. Ofwel, ze hebben een verwachting van jou. Jij voldoet niet aan hun verwachting en daardoor word je weer beoordeeld. Zoals je zelf al zegt over handelen. Iedereen heeft een eigen manier van doen, maar lang niet iedereen werkt op hetzelfde manier.

Je hebt het recht om voor jezelf op te komen, je hart of op slot zetten is zonde, zorg dat je eerst akkoord gaat met jezelf en laat een ander je nie verbouwen tot iets dat je niet bent. Gevoelens hebben is menselijk, aan jou de keus of je iets doet met die gevoelens, of je verder kijkt dan die gevoelens of dat je kijkt of je dat op een manier afwimpelt.

Reply With Quote
Old 01-05-2009, 07:14 AM   #14
CharmKilla
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
tja, verspil je tijd niet, maak iets moois van het leven, hoe kan je zelf invullen. dit jaar telt nog 364 dagen, het begin is niet helemaal lekker gelopen, maar dat kan je snel veranderen.

dat wat je zegt eerst naar de ander te kijken dan naar jezelf, dat is iets dat je beste kan loslaten, dat heb ik ook altijd gedaan. Het heeft mij niet veel gebracht dan dat ik er ook bekaaid af. Ik was dan de gene die het fout deed, hoe goed ik het ook bedoelde voor de ander.

eerste persoon ben je voor jezelf, maak eerst jezelf gelukkig, dan kan je ook de anderen gelukkig maken.

als je zelf goed in je vel zit, zelf goed happy bent, dan kan je de omgeving ook gelukkiger maken.

Mensen schrikken omdat jij niet bent dat jij bent. Ofwel, ze hebben een verwachting van jou. Jij voldoet niet aan hun verwachting en daardoor word je weer beoordeeld. Zoals je zelf al zegt over handelen. Iedereen heeft een eigen manier van doen, maar lang niet iedereen werkt op hetzelfde manier.

Je hebt het recht om voor jezelf op te komen, je hart of op slot zetten is zonde, zorg dat je eerst akkoord gaat met jezelf en laat een ander je nie verbouwen tot iets dat je niet bent. Gevoelens hebben is menselijk, aan jou de keus of je iets doet met die gevoelens, of je verder kijkt dan die gevoelens of dat je kijkt of je dat op een manier afwimpelt.
Ik denk dat het toch het hart op slot doen wordt. Dat steeds weer openstellen voor mensen en dan tot de ontdekking komen dat ze het niet waard zijn, is elke keer een dikke teleurstelling. Word er zo moe van. Ik heb het idee dat er bijna geen mensen zijn die de moeite waard zijn, of ze zitten zo zwaar verstopt dat ik ze niet kan vinden. Het zal het laatste wel zijn.
Ik ben iemand die niet houdt van veranderingen en meer gaat voor het constante. Daarom hecht ik helaas snel aan iemand waar ik dan goed mee kan opschieten.

Ik ben begonnen met een nieuwe levenswijze. Het meer terugtrekken van de aardse wereld, door mediteren en mijn gevoelens onder bedwang houden. Hier gebruik ik de Gita voor. En mijn geloof in God. Tis een openbaring als je dingen gaat bekijken vanaf de zijlijn. Ze zijn dan een stuk minder erg. Met andere woorden ik ben bezig met onthechten van de aarde. Heftig, maar zeer interessant. Want ik ben nu op ontdekkingsreis naar mezelf. En ik sta verbaasd van de dingen die ik ontdek in mijn eigen stilte.
  Reply With Quote
Old 01-05-2009, 07:22 AM   #15
Sharda1
Guest

Quote:
Ik denk dat het toch het hart op slot doen wordt. Dat steeds weer openstellen voor mensen en dan tot de ontdekking komen dat ze het niet waard zijn, is elke keer een dikke teleurstelling. Word er zo moe van. Ik heb het idee dat er bijna geen mensen zijn die de moeite waard zijn, of ze zitten zo zwaar verstopt dat ik ze niet kan vinden. Het zal het laatste wel zijn.
Ik ben iemand die niet houdt van veranderingen en meer gaat voor het constante. Daarom hecht ik helaas snel aan iemand waar ik dan goed mee kan opschieten.

Ik ben begonnen met een nieuwe levenswijze. Het meer terugtrekken van de aardse wereld, door mediteren en mijn gevoelens onder bedwang houden. Hier gebruik ik de Gita voor. En mijn geloof in God. Tis een openbaring als je dingen gaat bekijken vanaf de zijlijn. Ze zijn dan een stuk minder erg. Met andere woorden ik ben bezig met onthechten van de aarde. Heftig, maar zeer interessant. Want ik ben nu op ontdekkingsreis naar mezelf. En ik sta verbaasd van de dingen die ik ontdek in mijn eigen stilte.

Misschien wil je té graag... Die mensen zijn er wel, maar je moet goed zoeken. En als je er eentje vindt, hoop ik dat je deur nog open kan...
Er is een liedje over even zoeken
  Reply With Quote
Old 01-05-2009, 07:30 AM   #16
Sharda1
Guest

Mediteren is altijd goed.
En het liedje zou ik niet volgen, vooral niet die icy frigidaire. Er zijn hartverscheurende versies van door Bing Crosbe, Nat King Cole (het is al een oud lied)

I have given you my true love,
But you love a new love.
What am I supposed to do now
With you now, you're through?
You'll be on your merry way
And there's only this to say:

I'm through with love
I'll never fall again.
Said adieu to love
Don't ever call again.
For I must have you or no one
Because I'm through with love.

I've locked my heart
I'll keep my feelings there.
I have stocked my heart
With an icy frigidaire.
For I mean to care for no one

Why did you lead me
to think you could care?
You didn't need me
for you had your share
of slaves around you
to hound you and swear
with deep emotion, devotion to you.

Goodbye to spring and all it meant to me
It could never bring the things that used to be.
So I am through with love.
  Reply With Quote
Old 01-05-2009, 04:14 PM   #17
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
kan het zijn dat jij verwachtingen hebt in een man die de man niet kan opbrengen/heeft (waar jij dan de aandacht voor hebt)?
en een teleurstelling dat is idd iets uitputtend, vooral als het achter elkaar voort komt. Ze zijn er wel die mensen die het waard zijn, maar door de bomen zie je het bos niet meer (lijkt mij)... adem rustig in en uit en doe wat jou het prettigst lijkt.

enige constante is verandering, niks zal het zelfde blijven, je omgeving veranderd jij veranderd, alles veranderd, dus als je ies op één niveau wilt houden dan heb je een heel karwij, het is misschien wel (gevoelsmatig) veilig, maar het brengt je teleurstellingen. (ik kan het weten, ben ook iemand die liever iets in constante heeft dan veranderingen, maar ik heb mij erbij neergelegd en geacepteerd dat alles toch veranderd hoe hard ik ook ervoor werk).
Aan personen hechten deed/doe ik ook nog weleens, dat kan pijnlijk zijn, gezien alles tijdelijk is...

Quote:
je levenswijze hervormen is goed, terugtrekken is niet in directe zin goed, het aardse wereld is een materialistisch wereld, daar zet jij je meer tegenaf denk ik. het op jezelf zijn is heel belangrijk, echter jezelf aan de kant parkeren en kijken wat anderen doen, dat is wel gevaarlijk, omdat je je eigen behoeftes opzijdrukt (lijkt mij). dat kan een keer hard pijn doen. maar jezelf zoeken en dingen ontdekken is altijd goed...

Reply With Quote
Old 01-05-2009, 05:44 PM   #18
CharmKilla
Guest

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
Mediteren is altijd goed.
En het liedje zou ik niet volgen, vooral niet die icy frigidaire. Er zijn hartverscheurende versies van door Bing Crosbe, Nat King Cole (het is al een oud lied)

I have given you my true love,
But you love a new love.
What am I supposed to do now
With you now, you're through?
You'll be on your merry way
And there's only this to say:

I'm through with love
I'll never fall again.
Said adieu to love
Don't ever call again.

I've locked my heart
I'll keep my feelings there.
I have stocked my heart
With an icy frigidaire.
For I mean to care for no one

Why did you lead me
to think you could care?
You didn't need me
for you had your share
of slaves around you
to hound you and swear
with deep emotion, devotion to you.

Goodbye to spring and all it meant to me
It could never bring the things that used to be.
So I am through with love.
Yep thanks, Sharda. Dat zijn precies de woorden die ik wilde zeggen. So I am really through with love. Maar was het liedje nou bedoelt om me op te peppen of juist aan het huilen te maken...snik...
  Reply With Quote
Old 01-05-2009, 05:48 PM   #19
CharmKilla
Guest

@Vissie-J

Mijzelf op de zijlijn parkeren is niet bedoeld in de negatieve zin; ik doe mezelf niets tekort. Ik ben slechts realistisch. Ik verwacht inderdaad veel van een man; ik denk dat dat wel onrealistisch is. Vind maar een man die van je blijft houden als je straks oud, arm, lelijk of gehandicapt bent en die zijn ogen alleen streelt aan de warmte van jouw verschijning. Ik kan het geven, dat weet ik. Maar een man die daartoe in staat is, die mij daarin zou kunnen matchen, zal ik nooit tegenkomen. Ik sluit de mogelijkheid zelf uit. Misschien omdat ik weet dat zo iemand alleen een saaie man kan zijn, terwijl ik diep in mijn hart toch iets spannends wil en ja, die zijn altijd hardstikke fout. Ik krijg er steeds meer vrede mee. En ik denk niet dat ik iets mis, als ik geen vent heb. Echt niet.
  Reply With Quote
Old 01-05-2009, 06:00 PM   #20
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
@Vissie-J

Mijzelf op de zijlijn parkeren is niet bedoeld in de negatieve zin; ik doe mezelf niets tekort. Ik ben slechts realistisch. Ik verwacht inderdaad veel van een man; ik denk dat dat wel onrealistisch is. Vind maar een man die van je blijft houden als je straks oud, arm, lelijk of gehandicapt bent en die zijn ogen alleen streelt aan de warmte van jouw verschijning. Ik kan het geven, dat weet ik. Maar een man die daartoe in staat is, die mij daarin zou kunnen matchen, zal ik nooit tegenkomen. Ik sluit de mogelijkheid zelf uit. Misschien omdat ik weet dat zo iemand alleen een saaie man kan zijn, terwijl ik diep in mijn hart toch iets spannends wil en ja, die zijn altijd hardstikke fout. Ik krijg er steeds meer vrede mee. En ik denk niet dat ik iets mis, als ik geen vent heb. Echt niet.
De reaal zijn is goed... verwachtingen mag je hebben, houd er rekening mee dat wat je verwacht niet allemaal kan krijgen, (dat je beseft dat het onrealistisch is ben ik blij om)...
voor mij zou het zijn vind een vrouw die blijft van je houden als ik straks oud, arm, lelijk of gehandicap ben. die mensen zijn er (dan wel mannelijk als vrouwelijk) rijkdom is niet alleen geld, oud worden gaat met de tijd en zoals ik al zei enige constante is verandering, je lichaam veanderd ook en daar went de omgeving ook aan. Lelijk is niemand, alleen iemands defenitie maakt men lelijk of mooi. immers smaken verschillen.

gehandicapt tja, relatie moet niet gebaseerd zijn om ieder voor zichzelf, maar gezamenlijk iets opbouwen, als er een van de twee in de loop der tijd gehandicapt raakt en de ander vlucht, dan is die gene die vlucht fout, onvoorwaardelijke liefde is niet alleen als beide in orde zijn, maar ook als de een iets is overkomen en beperkt wordt in de rest van het leven.

Er moet wel iemand in je leven (lees omgeving) zijn/komen die je dat kan geven wat je zegt over dat ene gevoel, dat ene blik enz. maar hoe kan zo iemand saai zijn, laat die gene op zijn minst de andere kant van het leven zien als die het 'saaie' alleen heeft gezien.

ik heb altijd zoiets gehad in een wereld als deze zijn het weinige rotte appels die het bederven voor de goede gezonde appels. Men is vaak bezig met het negatieve te benaderen (het nieuws o.a.).

Reply With Quote
Reply

Tags
deed, fout, hemelsnaam, wat

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:07 PM.
Vertalen:

Tags