Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-09-2008, 10:16 AM   #11
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
Tja, niet iedereen wil zijn/haar gevoelens onder ogen zien... Dat kan heel pijnlijk zijn en dan worden gevoelens nogal eens weggestopt, onbewust of bewust. Alas je het je wl bewust bent moet je er eerlijk over zijn naar een volgende partner toe. Maar dan kunnen er weer andere dingen spelen: Angst (o jee als ik dit eerlijk zeg wil hij/zij me mischien niet meer en blijf ik alleen!) of schaamte of wil om alles achter je te laten of... er is vast nog wel meer te bedenken

eerlijkheid duurt het langst heb ik altijd geleerd... dat wat jij hier typt kan ik mij ook wel iets bij voorstellen. angst, masker opzetten en weet ik het, om de ware niet onder ogen te zien van wat er werkelijk gebeurd en gebeurd is.

achter je laten kan, echter, dan moet je het oprecht achter je laten, daar bedoel ik mee, verleden is geweest en concentreer je op het heden en toekomst. dat ook inhoud dat je akkoord gaat met je verleden. dat vervolgens ook inhoud dat je de schakel dat leven heet, opnieuw probeert te vormen met de nodige lessen die je hebt gehad uit het verleden. leven is net een ketting, elke schakel is een stukje ervaring die je altijd bij je zal blijven.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-09-2008, 11:35 AM   #12
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
achter je laten kan, echter, dan moet je het oprecht achter je laten, daar bedoel ik mee, verleden is geweest en concentreer je op het heden en toekomst. dat ook inhoud dat je akkoord gaat met je verleden. dat vervolgens ook inhoud dat je de schakel dat leven heet, opnieuw probeert te vormen met de nodige lessen die je hebt gehad uit het verleden. leven is net een ketting, elke schakel is een stukje ervaring die je altijd bij je zal blijven.
absoluut, maar er is een soort overgangs- of schemergebied waarin je weet dat je het achter je moet laten maar het nog niet kan (ik spreek uit eigen ervaring, je weet wel wat ik bedoel, denk ik). Heel, heel pijnlijk. Maar ook dt zou je eerlijk kunnen zeggen: zowel dat je in een overgangsfase zit als dat je verdriet hebt: dan kan die ander daar wel rekening mee houden als ie op vrijersvoeten is... In de regel zou ik altijd zeggen: nooit aan een nieuwe relatie beginnen of de ander die indruk geven.

Dat zeg je mooi
  Reply With Quote
Old 12-09-2008, 12:43 PM   #13
Sharda1
Guest

Quote:
eerlijkheid duurt het langst heb ik altijd geleerd... dat wat jij hier typt kan ik mij ook wel iets bij voorstellen. angst, masker opzetten en weet ik het, om de ware niet onder ogen te zien van wat er werkelijk gebeurd en gebeurd is.
Ik zit een beetje te denken over wat miss India zei: stel je hebt nog gevoelens voor je ex.

En dan kom je iemand tegen (al dan niet gearrangeerd) van wie je denkt: leuke man! Als ik die bagage van mijn ex niet had...

Maar die bagage heb je dus wl (hoewel dat wel slijt, hoor). Dan heb je dus te maken met de gevoelens waarover we het hadden: angst weer gekwetst te worden, schaamte, kwaadheid weet ik veel. Dat is al moeilijk genoeg.
Maar dan zit je ook nog met de timing: wanneer zeg je zoiets? Hallo ik ben Sharda, babbel de babbel het klikt en o ja ik ben nog niet over mijn ex-vriend heen? Of het wordt menens - meneer meent het goed en hoort dan pas dat jij er eigenlijk nog niet aan toe bent.

Ik bedoel meer: het is complexer dan gewoon eerlijk zeggen. Eerlijkheid is een must naar ook je tijd nemen en kleine stapjes blijven zetten
  Reply With Quote
Old 12-09-2008, 08:30 PM   #14
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
absoluut, maar er is een soort overgangs- of schemergebied waarin je weet dat je het achter je moet laten maar het nog niet kan (ik spreek uit eigen ervaring, je weet wel wat ik bedoel, denk ik). Heel, heel pijnlijk. Maar ook dt zou je eerlijk kunnen zeggen: zowel dat je in een overgangsfase zit als dat je verdriet hebt: dan kan die ander daar wel rekening mee houden als ie op vrijersvoeten is... In de regel zou ik altijd zeggen: nooit aan een nieuwe relatie beginnen of de ander die indruk geven.

Dat zeg je mooi

oke dat besef hebben van verder te moeten maar niet kunnen bedoel je, daar kunnen meerderen over zeggen. pijnlijk is het idd. Geef je gelijk dat dat je dan niet zomaar een relatie moet beginnen, maar echter denk ik wel dat juist iets nieuws beginnen je focus kan doen veranderen. door aan de kant te blijven met wachten op iemand die je helpt je laklaag te herstellen kan je best zelf een garage vinden die je het laklaag wilt herstellen...
soms moet je voor het onbekende kiezen, soms voor iets dat goed aanvoelt ook al heb je nog niet direct afstand van het verleden kunnen doen.

(hopelijk beetje duidelijk)

Reply With Quote
Old 12-09-2008, 08:36 PM   #15
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Ik zit een beetje te denken over wat miss India zei: stel je hebt nog gevoelens voor je ex.

En dan kom je iemand tegen (al dan niet gearrangeerd) van wie je denkt: leuke man! Als ik die bagage van mijn ex niet had...

Maar die bagage heb je dus wl (hoewel dat wel slijt, hoor). Dan heb je dus te maken met de gevoelens waarover we het hadden: angst weer gekwetst te worden, schaamte, kwaadheid weet ik veel. Dat is al moeilijk genoeg.
Maar dan zit je ook nog met de timing: wanneer zeg je zoiets? Hallo ik ben Sharda, babbel de babbel het klikt en o ja ik ben nog niet over mijn ex-vriend heen? Of het wordt menens - meneer meent het goed en hoort dan pas dat jij er eigenlijk nog niet aan toe bent.

Ik bedoel meer: het is complexer dan gewoon eerlijk zeggen. Eerlijkheid is een must naar ook je tijd nemen en kleine stapjes blijven zetten
Je hebt met iemand te verrekenen vanaf het moment dat je iemand kent, ofwel niemand heeft met je exen te maken. Het mag vertrouwen wekkend zijn om erover te praten, maar dat doe je niet op de eerste gezicht. Aan jou de keuze dus ga je vertellen dat je nog iets voelt voor een ander, of zet je de stap een nieuwe weg in te slaan en dus te zeggen dat die gene die voor je staat je verleden kan doen herschrijven.
Je hoeft dan niet direct over je ex heen te zijn, de vraag is of je jezelf vrij kan pleiten en eerlijk tegen jezelf kan zijn...

over de gevoelens: angst, kwetbaarheid enz, heb je risico te lopen, heb je de stappen al ondernomen om je daarover heen te zetten en dus zeg je dat je opnieuw de risico's wilt lopen.

alles in kleine stappjes blijft werken, anders leg je 1 te veel bloot van jezelf en kan afschrikkend zijn voor de ander.

Reply With Quote
Old 12-10-2008, 05:58 AM   #16
Sharda1
Guest

Quote:
oke dat besef hebben van verder te moeten maar niet kunnen bedoel je, daar kunnen meerderen over zeggen. pijnlijk is het idd. Geef je gelijk dat dat je dan niet zomaar een relatie moet beginnen, maar echter denk ik wel dat juist iets nieuws beginnen je focus kan doen veranderen. door aan de kant te blijven met wachten op iemand die je helpt je laklaag te herstellen kan je best zelf een garage vinden die je het laklaag wilt herstellen...
soms moet je voor het onbekende kiezen, soms voor iets dat goed aanvoelt ook al heb je nog niet direct afstand van het verleden kunnen doen.

(hopelijk beetje duidelijk)
Eerst uitdeuken
Voor mij was de garage: op chakra-yoga gaan

Ja ik begrijp je wel, maar ik moest het wel 2x lezen
  Reply With Quote
Old 12-10-2008, 12:41 PM   #17
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Eerst uitdeuken
Voor mij was de garage: op chakra-yoga gaan

Ja ik begrijp je wel, maar ik moest het wel 2x lezen

leven doe je samen met anderen,
dus waarom jezelf van die anderen afzonderen, waarom een ander niet laten helpen je uit te deuken...

tja... op welke weg kan je een garage vinden.

ik ben goed in diverse talen praten om iets duidelijk te maken,
wat ik in normaal ABN even niet kan uitleggen probeer ik in m'n andere NLtaal :P.

Reply With Quote
Old 12-10-2008, 12:52 PM   #18
Sharda1
Guest

Quote:
leven doe je samen met anderen,
dus waarom jezelf van die anderen afzonderen, waarom een ander niet laten helpen je uit te deuken...

tja... op welke weg kan je een garage vinden.

ik ben goed in diverse talen praten om iets duidelijk te maken,
wat ik in normaal ABN even niet kan uitleggen probeer ik in m'n andere NLtaal :P.

De weg is voor iedereen anders.

Jij spreekt blub
  Reply With Quote
Old 12-10-2008, 04:08 PM   #19
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
De weg is voor iedereen anders.

Jij spreekt blub

yep, ieder maakt een ander keus...

en jij doet kwek :P

Reply With Quote
Old 12-11-2008, 10:54 PM   #20
Miss India
IF-Beginner

Quote:
yep, ieder maakt een ander keus...

en jij doet kwek :P

en die keuzes die je maakt kunnen verschillende kanten op, ik heb dit namelijk bij een hele goede vriend van mij gezien, die had toen gekozen voor zijn nieuwe partner, maar had jammer genoeg zijn verleden niet afgsloten of kon dat niet zoiets..maar trouwde dus met de nieuwe partner en in de tussentijd had hij altijd zijn gevoelens weggestopt is er nooit voor uitgekomen en zat hij met zich zelf in de knoop....na verloop van tijd realiseerde hij zich dat hij de grootste fout van zijn leven had gemaakt, door aan iets nieuws te beginnen zonder het oude af te sluiten en zijn gevoelens te facen...hij had namelijk gedacht dat alles toch zou veranderen en d8 I will go with the flow....in de tussentijd bleef hij z'n ex zien....na een jaar heeft hij zijn huwelijk beeindigd en is een leven gaan leiden met zijn ex.....dan denk ik bij mezelf; als je op dat moment een andere keuze had gemaakt dan hoefde je niet door zoveel ellende, je hebt jezelf, je ex en je huidige partner onnodig heartache bezorgd, allleen vanwege het feit dat je je gevoelens niet hebt kunnen delen en het hebt onderdrukt....

Reply With Quote
Reply

Tags
van, verstandshuwelijk, voordelen

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:15 PM.
Vertalen:

Tags