Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-04-2008, 02:39 PM   #1
persbericht
Guest

Default Voordelen van verstandshuwelijk

Ben jij uitgehuwelijkt? En wil je vertellen over jouw gelukkige huwelijk? Of ken je iemand die gelukkig is getrouwd, waarbij het huwelijk op rationele basis tot stand kwam, bijvoorbeeld door uithuwelijking?

Een gearrangeerd huwelijk - of een huwelijk op basis van rationele overwegingen - heeft zo zijn voordelen ten opzichte van een huwelijk om emotionele redenen. Voor een bekend tijdschrift ben ik bezig met een artikel hierover.

Wie is getrouwd op rationele basis - bijvoorbeeld omdat jullie ouders jullie bij elkaar hebben gebracht - en zou daar meer over willen vertellen? Voor vrijblijvend meer informatie stuur een e-mail naar Lilian Roos, persbericht.onderzoek@gmail.com

Last edited by persbericht; 12-04-2008 at 02:43 PM.
  Reply With Quote
Sponsors
Old 12-05-2008, 11:16 AM   #2
maureen709
Guest

HEt is onmogelijk dat mensen die uitgehuwelijkt worden gelukkig zijn. KOM OP ZEG !!!
Het is overigens dom dat het nog gebeurd. We leven in 2008 en zijn toch niet meer de domme koelies van vroeger. We kunnen zelf keuzes maken en laten we dat dan vooral ook doen. Mijn kinderen worden NIET uitgehuwelijk !!!
  Reply With Quote
Old 12-06-2008, 01:24 PM   #3
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by maureen709 View Post
HEt is onmogelijk dat mensen die uitgehuwelijkt worden gelukkig zijn. KOM OP ZEG !!!
Het is overigens dom dat het nog gebeurd. We leven in 2008 en zijn toch niet meer de domme koelies van vroeger. We kunnen zelf keuzes maken en laten we dat dan vooral ook doen. Mijn kinderen worden NIET uitgehuwelijk !!!

Laten we even duidelijk stellen dat het JOU mening is, en dat jou mening niet door iedereen gedragen wordt.

of iemand gelukkiger is door het uithuwelijken of niet ga ik niet over, voor de een kan dat wel gelden voor de ander weer niet.

Waarom zou het dom zijn, als je er niet lekker bij voelt dan moet je het zeker niet doen. Hoe jij vervolgens je kinderen opvoed laat ik aan jou en je partner over.

De ene persoon leeft volgens de oude methode de ander weer niet... laten we het daarop houden...
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-06-2008, 01:30 PM   #4
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
Laten we even duidelijk stellen dat het JOU mening is, en dat jou mening niet door iedereen gedragen wordt.

of iemand gelukkiger is door het uithuwelijken of niet ga ik niet over, voor de een kan dat wel gelden voor de ander weer niet.

Waarom zou het dom zijn, als je er niet lekker bij voelt dan moet je het zeker niet doen. Hoe jij vervolgens je kinderen opvoed laat ik aan jou en je partner over.

De ene persoon leeft volgens de oude methode de ander weer niet... laten we het daarop houden...
hey Vissie,

We zijn gelijktijdig online...

Ik ben het met je eens: waarom zou het NIET kunnen lukken? Als het goed voelt met een partner die je ouders hebben uitgekozen en je krijgt de tijd om elkaar te leren kennen in je eigen tempo en zonder dat beide families op tilt slaan ... Als er maar geen dwang achterzit.
  Reply With Quote
Old 12-08-2008, 03:40 AM   #5
Miss India
IF-Beginner

het zal alleen werken wanneer beiden 100% voor elkaar gaan, wanneer de 1 wordt gedwongen om te trouwen en die persoon heeft gevoelens voor zijn/haar ex en voelt eigenlijk niks voor de huidige persoon, nou dan weet ik wel 200% zeker dat het geen gelukkig huwelijk wordt....want je doet iets tegen je zin, alleen om je omgeving te pleasen...wat heel fout is...

maar als het wordt gearrangeerd zonder dwang, en het klikt dan denk ik wel dat zo'n huwelijk kan slagen...

Reply With Quote
Old 12-08-2008, 11:00 AM   #6
Sharda1
Guest

Maar zelfs zonder dwang lijkt mij wel een nadeel dat je elkaar niet onbevangen kunt leren kennen. Je wt allebei dat de ouders dit graag willen en dat jij en die eventuele toekomstige partner allebei in zijn/haar achterhoofd hebben: zou dit iets voor mij zijn? Dat legt een druk op de eerste kennismaking. Alles staat in het teken van etc.

Het lijkt mij veel fijner om gewoon iemand te leren kennen, wat praten, kijken wat iemands interesses zijn en of het klikt kalm an nergens haast mee en daarn pas te gaan denken: zou dit iets voor mij zijn?
  Reply With Quote
Old 12-08-2008, 11:21 PM   #7
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
hey Vissie,

We zijn gelijktijdig online...

Ik ben het met je eens: waarom zou het NIET kunnen lukken? Als het goed voelt met een partner die je ouders hebben uitgekozen en je krijgt de tijd om elkaar te leren kennen in je eigen tempo en zonder dat beide families op tilt slaan ... Als er maar geen dwang achterzit.

idd, wij snappen elkaar

Reply With Quote
Old 12-08-2008, 11:23 PM   #8
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Miss India View Post
het zal alleen werken wanneer beiden 100% voor elkaar gaan, wanneer de 1 wordt gedwongen om te trouwen en die persoon heeft gevoelens voor zijn/haar ex en voelt eigenlijk niks voor de huidige persoon, nou dan weet ik wel 200% zeker dat het geen gelukkig huwelijk wordt....want je doet iets tegen je zin, alleen om je omgeving te pleasen...wat heel fout is...

maar als het wordt gearrangeerd zonder dwang, en het klikt dan denk ik wel dat zo'n huwelijk kan slagen...

als een persoon nog leeft vanuit het verleden (kijkend naar de ex waar nog gevoelens voor zijn) dan wordt een huwelijk idd moeilijk, mijn vraag is dan hoe oprecht is het huwelijk dan, en waarom is die persoon niet eerlijk geweest?

Reply With Quote
Old 12-08-2008, 11:30 PM   #9
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
Maar zelfs zonder dwang lijkt mij wel een nadeel dat je elkaar niet onbevangen kunt leren kennen. Je wt allebei dat de ouders dit graag willen en dat jij en die eventuele toekomstige partner allebei in zijn/haar achterhoofd hebben: zou dit iets voor mij zijn? Dat legt een druk op de eerste kennismaking. Alles staat in het teken van etc.

Het lijkt mij veel fijner om gewoon iemand te leren kennen, wat praten, kijken wat iemands interesses zijn en of het klikt kalm an nergens haast mee en daarn pas te gaan denken: zou dit iets voor mij zijn?

vriendschap is basis voor elke relatie
daar kan alles van beginnen, maar de vraag is, waar legt ieder de grens...

Reply With Quote
Old 12-09-2008, 06:26 AM   #10
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
als een persoon nog leeft vanuit het verleden (kijkend naar de ex waar nog gevoelens voor zijn) dan wordt een huwelijk idd moeilijk, mijn vraag is dan hoe oprecht is het huwelijk dan, en waarom is die persoon niet eerlijk geweest?
Tja, niet iedereen wil zijn/haar gevoelens onder ogen zien... Dat kan heel pijnlijk zijn en dan worden gevoelens nogal eens weggestopt, onbewust of bewust. Alas je het je wl bewust bent moet je er eerlijk over zijn naar een volgende partner toe. Maar dan kunnen er weer andere dingen spelen: Angst (o jee als ik dit eerlijk zeg wil hij/zij me mischien niet meer en blijf ik alleen!) of schaamte of wil om alles achter je te laten of... er is vast nog wel meer te bedenken
  Reply With Quote
Reply

Tags
van, verstandshuwelijk, voordelen

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:03 PM.
Vertalen:

Tags