Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-10-2008, 10:28 PM   #11
NL_Ravi
Guest

Sorry, sorry, sorry dat ik zo lang niet gereageerd heb. En hartverwarmend dat jullie nog steeds meeleven (of is het sensatiezucht )

Misschien wordt het echt eens tijd om aan een filmscript te gaan werken... het wordt dan wel een Kollywoodfilm, van de Tamil filmindustrie. De nicknames die ik gebruik - Ravi en Sujatha - komen ook uit een Tamil film: Jeyam - Victory of Love! Ons verhaal lijkt overigens meer op dat van Bharati...

Hoe gaat het nu? We dromen nog steeds, maar die droom leek al meerdere keren in rook op te gaan.

Nadat ik ongeveer een maand terug was in Nederland liepen de telefoongesprekken telkens uit op de moeilijkheden die we zouden tegenkomen. Er kwam geen enkel vertrouwen van haar kant en ik raakte gedemotiveerd. Dat leidde er zelfs toe dat ik me hier letterlijk in een relatie gestort heb. Niet goed te praten, maar het leek mij toen het juiste. Dit is uiteindelijk heel pijnlijk geworden, dus achteraf is het me heel duidelijk dat het niet juist was.

In februari ging ik weer voor een maand naar India. In principe niet voor Sujatha. Ik dacht zelfs dat ik haar helemaal niet zou zien (het verhaal kan nog veel uitgebreider!!!). Maar we zagen elkaar gelijk de eerste dag. En net als in november waren we weer collega's van elkaar. De vlam brandde nog steeds (niet zoals in Devdas, maar van binnen). Het contact ging heel erg op en neer: afwisselend afstand houden en toenadering zoeken, afwijzing en acceptatie. Alles gebeurde echter vanwege onze gevoelens voor elkaar, sterke gevoelens.

Weer terug in Nederland hielden we contact. Toch verzocht Sujatha mij op een gegeven moment om haar, om onze droom los te laten. Ze verzocht me om van gedachten te veranderen. Dit nog steeds omdat haar familie het niet zou accepteren en zij (wij) alleen maar problemen tegen zouden komen. Voor haar heb ik het losgelaten, of tenminste, ik heb haar gezegd het los te laten.
  Reply With Quote
Old 08-10-2008, 10:29 PM   #12
NL_Ravi
Guest

Begin juli belde Sujatha mij plotseling. Ze had haar ouders gesproken en verteld dat ze niet uitgehuwelijkt wil worden, maar met mij een toekomst wil. Onze droom.

De moelijkheden blijven. Ik zal haar ouders - en nog belangrijker haar vaders oudste broer - moeten zien te overtuigen dat ik Sujatha een veilige, goede toekomst kan bieden in Tamil Nadu. Dat is ook wat ik wil...

In oktober vertrek ik voor een half jaar naar Tamil Nadu. Daar zullen we weer collega's zijn (bij een ontwikkelingsorganisatie). Als collega's kunnen we elkaar dan ook beter leren kennen en ik zal met een paar vrienden/kennissen daar naar haar ouderlijk huis gaan om onze droom werkelijkheid te laten worden. Dan zal het ook belangrijk zijn om een betaalde baan ter plekke te vinden om haar familie te laten zien dat ik voor Sujatha kan zorgen en natuurlijk sowieso om daar een toekomst op te kunnen bouwen.

Wordt vervolgd...
  Reply With Quote
Old 08-11-2008, 08:46 PM   #13
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

hmmm ernstige tijden,
Status: Offline

Reply With Quote
Old 09-06-2008, 03:41 AM   #14
-Romeo-
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by NL_Ravi View Post
Beste forumlezers,

Ik ben een Nederlander (pseudoniem Ravi), verliefd op een Indiase (pseudoniem Sujatha). Sujatha is ook verliefd op mij. We kennen elkaar eigenlijk amper, maar hebben hier te maken met een superromantisch 'liefde op het eerste gezicht' verhaal...

Ik ben atheist, maar sta wel overal voor open. Ik zou me ook kunnen vestigen in India. Sujatha komt uit een zeer traditioneel hindoeistisch milieu, is wel hoog opgeleid en woont in India.

Ik zeg: "liefde kan alles overwinnen". Zij zegt: "mijn familie zal 'ons' nooit accepteren."

Weet iemand hoe groot de problemen zijn die ik kan veroorzaken? Haar in de problemen brengen is natuurlijk het laatste dat ik wil. Qua gevoelens zitten we al in de problemen, maar een gebroken hart zal ook weer helen.

Het dilemma is dus of ik als ik echt van haar hou helemaal voor haar moet gaan of haar juist los zou moeten laten...

Dit is wel een heel erg 'vraag om raad' stukje geworden, maar wie weet kan er ook nog een leuke discussie uit voortvloeien...

Groet,
Ravi

Nou dat zal ik je zeggen friso. Ravi is te hindustaans en je bent toch wit. Friso is wel een gepaste naam voor je. Nu je toch weet dat haar fam. je nooit zal accepteren moet je gewoon net voordat je haar kust zingend zeggen;"Kaho na pyaar hai". En dat zinnetje herhaal je, tenzij je het liedje kent natuurlijk en ren je in de rondte met je armen gespreid en kijkt vrolijk om je heen. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geholpen friso.

Reply With Quote
Old 12-08-2008, 03:26 AM   #15
Miss India
IF-Beginner

dit zijn idd lastige tijden, waarin keuzes gemaakt moeten worden, in jouw situatie begrijp ik het wel, omdat je van een andere afkomst bent, maar ik heb ook soortgelijks meegemaakt, maar het gekke is dat we van dezelfde afkomst zijn, alleen verschillen we in sociale klasse....wat ik weet is dat het van 2 kanten komt, willen beiden het dan kan niemand jullie tegenhouden, familie is belangrijk, i agree, maar wanneer familie een belemmering wordt in je geluk dan vind ik familie heel erg selfish op dit gebied...ouders die hun kinderen gelukkig willen zien, gunnen hun dat geluk ook, kijk een geslaagd huwelijk is geen garantie voor de toekomst, problemen zul je zeker ervaren met of zonder de zegen van haar ouders...ik geloof altijd dat liefde overwint uiteindelijk, wat men ook doet om 2 mensen uit elkaar te halen!

Reply With Quote
Old 12-08-2008, 11:01 PM   #16
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Miss India View Post
dit zijn idd lastige tijden, waarin keuzes gemaakt moeten worden, in jouw situatie begrijp ik het wel, omdat je van een andere afkomst bent, maar ik heb ook soortgelijks meegemaakt, maar het gekke is dat we van dezelfde afkomst zijn, alleen verschillen we in sociale klasse....wat ik weet is dat het van 2 kanten komt, willen beiden het dan kan niemand jullie tegenhouden, familie is belangrijk, i agree, maar wanneer familie een belemmering wordt in je geluk dan vind ik familie heel erg selfish op dit gebied...ouders die hun kinderen gelukkig willen zien, gunnen hun dat geluk ook, kijk een geslaagd huwelijk is geen garantie voor de toekomst, problemen zul je zeker ervaren met of zonder de zegen van haar ouders...ik geloof altijd dat liefde overwint uiteindelijk, wat men ook doet om 2 mensen uit elkaar te halen!

over het algemeen heb je gelijk...
liefde zou alles moeten overwinnen, maar lang is het niet altijd zo.

Fam is belangrijk, echter kan niet altijd je geluk bepalen.

Je fam of wie dan ook kan niet bepalen of je een geslaagd huwelijk tegemoet zal komen. dat ligt aan de personen die in elkaar geloven en in elkaar willen investeren en dus verdiepen.
relatie moet van 2 kanten komen, niemand onder druk, gevoel van liefde is een ding, maar of dat gevoel ook zal blijven is een risico die je hebt te lopen.

ik heb wel altijd zoiets gehad van als het echte liefde is, dan komt het hoe dan ook altijd goed. echte liefde komt maar 1 keer voor zover ik dat moet geloven. maar wat is dan die echte liefde ?

Reply With Quote
Old 12-11-2008, 11:01 PM   #17
Miss India
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
over het algemeen heb je gelijk...
liefde zou alles moeten overwinnen, maar lang is het niet altijd zo.

Fam is belangrijk, echter kan niet altijd je geluk bepalen.

Je fam of wie dan ook kan niet bepalen of je een geslaagd huwelijk tegemoet zal komen. dat ligt aan de personen die in elkaar geloven en in elkaar willen investeren en dus verdiepen.
relatie moet van 2 kanten komen, niemand onder druk, gevoel van liefde is een ding, maar of dat gevoel ook zal blijven is een risico die je hebt te lopen.

ik heb wel altijd zoiets gehad van als het echte liefde is, dan komt het hoe dan ook altijd goed. echte liefde komt maar 1 keer voor zover ik dat moet geloven. maar wat is dan die echte liefde ?

dat onvoorwaardelijke.....dat oneindige....die alle beproevingen kan doorstaan, wat misschien moeilijk is te beseffen in deze tijd, maar die nog steeds bestaat, waarin beiden willen vechten voor elkaar, door blokkades te overwinnen, die pure liefde, dat is voor mij echte liefde.....en wanneer je ziet dat 1 van de 2 opgeeft, dan is dat nooit echte liefde geweest, want dan heeft 1vd 2 nooit genoeg gehouden van de ander......dat soort liefde komt slechts 1x in iemands leven (als je geluk hebt)

Reply With Quote
Old 12-11-2008, 11:52 PM   #18
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
dat onvoorwaardelijke.....dat oneindige....die alle beproevingen kan doorstaan, wat misschien moeilijk is te beseffen in deze tijd, maar die nog steeds bestaat, waarin beiden willen vechten voor elkaar, door blokkades te overwinnen, die pure liefde, dat is voor mij echte liefde.....en wanneer je ziet dat 1 van de 2 opgeeft, dan is dat nooit echte liefde geweest, want dan heeft 1vd 2 nooit genoeg gehouden van de ander......dat soort liefde komt slechts 1x in iemands leven (als je geluk hebt)

het hoeft dus niet zo te zijn dat je die echte liefde tegen komt?

Reply With Quote
Old 12-12-2008, 07:30 AM   #19
Sharda1
Guest

Quote:
dat soort liefde komt slechts 1x in iemands leven (als je geluk hebt)
poe. Ik denk dat je best 2x een grote liefde kan hebben... Waarsch.kom je de ene dan vroeg in je leven tegen en de andere laat en die 2de grote liefde is dan anders, omdat je zelf ouder bent, omdat je niet meer met die 2de kinderen zal krijgen en 40 jaar samen bent... anders, maar niet persé slechter.
En, Vissie, sommige mensen komen idd nooitn hun griote liefde tegen: die blijven dan wachtend alleen of ze trouwen met iemand die gewoon aardig is.
  Reply With Quote
Old 12-12-2008, 03:48 PM   #20
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
poe. Ik denk dat je best 2x een grote liefde kan hebben... Waarsch.kom je de ene dan vroeg in je leven tegen en de andere laat en die 2de grote liefde is dan anders, omdat je zelf ouder bent, omdat je niet meer met die 2de kinderen zal krijgen en 40 jaar samen bent... anders, maar niet persé slechter.
En, Vissie, sommige mensen komen idd nooitn hun griote liefde tegen: die blijven dan wachtend alleen of ze trouwen met iemand die gewoon aardig is.

hmmm, kom ik nog even op terug

Reply With Quote
Reply

Tags
indiase, nederlander, relatie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 09:47 PM.
Vertalen:

Tags