Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-18-2007, 09:13 PM   #1
NL_Ravi
Guest

Question Relatie Indiase en Nederlander

Beste forumlezers,

Ik ben een Nederlander (pseudoniem Ravi), verliefd op een Indiase (pseudoniem Sujatha). Sujatha is ook verliefd op mij. We kennen elkaar eigenlijk amper, maar hebben hier te maken met een superromantisch 'liefde op het eerste gezicht' verhaal...

Ik ben atheist, maar sta wel overal voor open. Ik zou me ook kunnen vestigen in India. Sujatha komt uit een zeer traditioneel hindoeistisch milieu, is wel hoog opgeleid en woont in India.

Ik zeg: "liefde kan alles overwinnen". Zij zegt: "mijn familie zal 'ons' nooit accepteren."

Weet iemand hoe groot de problemen zijn die ik kan veroorzaken? Haar in de problemen brengen is natuurlijk het laatste dat ik wil. Qua gevoelens zitten we al in de problemen, maar een gebroken hart zal ook weer helen.

Het dilemma is dus of ik als ik echt van haar hou helemaal voor haar moet gaan of haar juist los zou moeten laten...

Dit is wel een heel erg 'vraag om raad' stukje geworden, maar wie weet kan er ook nog een leuke discussie uit voortvloeien...

Groet,
Ravi
  Reply With Quote
Sponsors
Old 12-19-2007, 12:02 AM   #2
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by NL_Ravi View Post
Beste forumlezers,

Ik ben een Nederlander (pseudoniem Ravi), verliefd op een Indiase (pseudoniem Sujatha). Sujatha is ook verliefd op mij. We kennen elkaar eigenlijk amper, maar hebben hier te maken met een superromantisch 'liefde op het eerste gezicht' verhaal...

Ik ben atheist, maar sta wel overal voor open. Ik zou me ook kunnen vestigen in India. Sujatha komt uit een zeer traditioneel hindoeistisch milieu, is wel hoog opgeleid en woont in India.

Ik zeg: "liefde kan alles overwinnen". Zij zegt: "mijn familie zal 'ons' nooit accepteren."

Weet iemand hoe groot de problemen zijn die ik kan veroorzaken? Haar in de problemen brengen is natuurlijk het laatste dat ik wil. Qua gevoelens zitten we al in de problemen, maar een gebroken hart zal ook weer helen.

Het dilemma is dus of ik als ik echt van haar hou helemaal voor haar moet gaan of haar juist los zou moeten laten...

Dit is wel een heel erg 'vraag om raad' stukje geworden, maar wie weet kan er ook nog een leuke discussie uit voortvloeien...

Groet,
Ravi

hoi Ravi,

de vraag is wat wil jij en wat wilt zij...
wilt zij voor jou en jullie verliefdheid gaan of wilt ze voor der familie gaan.

haar ouders/fam kunnen op haar boos worden, maar wat hun denken is niet altijd waar... fam heeft iedereen nodig, maar lang niet altijd is familie alles...

ga eens goed met haar aan tafel en ga eens goed met haar in overleg...
laat haar, haar verhaal doen en jij jou verhaal...
dat het een 'liefde op het eerste gezicht' verhaal is, dat is geen garantie dat het altijd goed zal gaan, leer elkaar eerst kennen...
leer haar doen en laten kennen en laat zij jou doen en laten kennen...
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-19-2007, 07:35 AM   #3
Mira
IF-Beginner

Default Relatie Indiase en Nederlander

dag Ravi

Is Sujatha nog erg jong? Zo komt ze op mij over uit je verhaal. Dan is het wel heel moeilijk voor haar om problemen met haar familie te riskeren.

Als jullie elkaar amper kennen, loop je niet zo gauw een gebroken hart op hoor ;-)
Kunnen jullie elkaar niet rustig wat beter leren kennen op veilig terrein (gemeenschappelijke vrienden, gedeelde hobby)? Loop niet te hard van stapel. Die beroemde bliksem-inslag liefde-op-het-eerste gezicht (waar ik persoonlijk niet in geloof) is een erg smalle basis om jullie beiden -en dan denk ik vooral aan haar- in eventuele problemen te brengen.
Easy does it!

Hoop dat je hier wat aan hebt
Mira

Reply With Quote
Old 12-19-2007, 02:34 PM   #4
Abhimanyu117
IF-Lid

Ik ga mee met Mira dat leeftijd in deze wel belangrijk is. Hoewel dit ook weer relatief is..

Als ze wat ouder is, zal ze zichzelf beter kennen en zo ook een betere inschatting van haar 'kracht' kunnen maken. Als ze voor de liefde kiest, staat ze er, denk ik, ook echt achter no matter what..

Is ze jonger, dan lijkt het (liefde op het eerste gezicht meegenomen) een meer impulsieve keuze, waarin ik (als ik jou was) eerder geneigd zou zijn, haar te laten gaan.

Een goed gesprek met de ouders, kan natuurlijk nooit kwaad.

Reply With Quote
Old 12-19-2007, 08:44 PM   #5
NL_Ravi
Guest

Ik sta versteld van jullie snelle reacties!!! Heel erg bedankt :)

Sujatha is 23, ik ben 29. Haar ouders gaan haar volgend jaar aan de kop beginnen te zeuren dat ze moet trouwen (oneerbiedig gezegd). Zij wil dat helemaal niet.

Het 'easy does it' verhaal gaat niet helemaal op. Daar is de afstand heel erg groot voor :s. Gemeenschappelijke vrienden hebben we niet (wel gemeenschappelijke kennissen), wel een gedeelde interesse in sport, omgang met kinderen en films.

Ik ben van plan haar (en anderen in India) snel weer op te zoeken. Als de liefde dan nog steeds heel sterk blijkt te zijn zou ik zo met haar ouders willen praten. Waar ik echter bang voor ben is ik haar daarmee al te veel problemen bezorg. Zij geeft aan een relatie met mij problemen zou opleveren, maar toch hunkeren we naar elkaar. Wat ik me afvraag is hoe groot die problemen nou daadwerkelijk zijn en of die niet op te lossen zijn. Daarvoor ken ik de traditionele cultuur in India niet goed genoeg. Ik vraag het jullie omdat zij het contact uberhaupt geheim wil houden. Als de problemen echt te groot blijken te zijn ben ik bang dat ik haar (en mezelf) beter in bescherming kan nemen en met het contact stoppen. Of dat gebroken harten zou opleveren of een gebroken droom weet ik niet.

Mocht je overigens denken dat ik dit hele verhaal uit een Bollywoodfilm haal... nee, het gebeurt echt.
  Reply With Quote
Old 12-20-2007, 06:32 AM   #6
Mira
IF-Beginner

Default relatie indiase nederlander

Ik dacht dat ze hier in Nederland woonde...

Als ze ueberhaupt alles geheim wil houden, KUN jij toch helemaal niet met haar ouders gaan praten??

23 jaar, dat is geen klein meisje. Ze mag wel eens gaan nadenken wat ze wil, zeker als begin 2008 de druk om te trouwen op de ketel komt.
Kun jij niet een tijd in India gaan logeren/trekken/baan zoeken om te zien of jij er zou kunnen aarden? Kunnen jullie elkaar meteen wat vaker zien.

Ik ben wat ouder, dan weet je beter wat je wilt (door schade en schande wijzer geworden. Voor mijn grote liefde ging ik door roeien en ruiten hoor
;-) Maar ik heb er ook goed over nagedacht. Hoofd en hart.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

Reply With Quote
Old 12-21-2007, 02:45 PM   #7
admin
Root admin
IF-Beginner

Quote:
Ik sta versteld van jullie snelle reacties!!! Heel erg bedankt :)

Sujatha is 23, ik ben 29. Haar ouders gaan haar volgend jaar aan de kop beginnen te zeuren dat ze moet trouwen (oneerbiedig gezegd). Zij wil dat helemaal niet.

Het 'easy does it' verhaal gaat niet helemaal op. Daar is de afstand heel erg groot voor :s. Gemeenschappelijke vrienden hebben we niet (wel gemeenschappelijke kennissen), wel een gedeelde interesse in sport, omgang met kinderen en films.

Ik ben van plan haar (en anderen in India) snel weer op te zoeken. Als de liefde dan nog steeds heel sterk blijkt te zijn zou ik zo met haar ouders willen praten. Waar ik echter bang voor ben is ik haar daarmee al te veel problemen bezorg. Zij geeft aan een relatie met mij problemen zou opleveren, maar toch hunkeren we naar elkaar. Wat ik me afvraag is hoe groot die problemen nou daadwerkelijk zijn en of die niet op te lossen zijn. Daarvoor ken ik de traditionele cultuur in India niet goed genoeg. Ik vraag het jullie omdat zij het contact uberhaupt geheim wil houden. Als de problemen echt te groot blijken te zijn ben ik bang dat ik haar (en mezelf) beter in bescherming kan nemen en met het contact stoppen. Of dat gebroken harten zou opleveren of een gebroken droom weet ik niet.

Mocht je overigens denken dat ik dit hele verhaal uit een Bollywoodfilm haal... nee, het gebeurt echt.

Hmm, afstand is inderdaad groot. Misschien kun je begin 2008 naar India gaan, en daar (afhankelijk van de situatie) de knoop doorhakken.

Vergeet niet dat als jullie gaan trouwen (we sluiten niets uit) dat zij hoogstwaarschijnlijk naar Nederland zal moeten komen.

Dat zal naast de 'opoffering' heel veel van haar vragen (taal leren, cultuur begrijpen e.d.)

Reply With Quote
Old 12-29-2007, 09:51 PM   #8
zidane
IF-Addicted

Quote:
Beste forumlezers,

Groet,
Ravi
Liefde overwint alles!!!!!!

Reply With Quote
Old 01-11-2008, 01:56 PM   #9
Vinnie
Administrator
IF-Lid

Vinnie's Avatar

En hoe staat het ermee Ravi?

Reply With Quote
Old 08-09-2008, 10:13 PM   #10
Emma
Guest

Ik ben ook benieuwd hoe het er inmiddels voor staat...

Ravi! Hoe is het afgelopen? Woon je in India? Waarvoor heeft Sujatha gekozen?

p.s: overigens best een goed script voor een bollyfilm hihi
  Reply With Quote
Reply

Tags
indiase, nederlander, relatie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:05 PM.
Vertalen:

Tags