Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-29-2007, 08:13 PM   #11
Vinnie
Administrator
IF-Lid

Vinnie's Avatar

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
uhm, wat mis je (als ik vragen mag???)
de aandacht en geborgenheid, samen leuke dingentjes doen e.d.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-02-2008, 12:49 PM   #12
Mira
IF-Beginner

Default status en gelukkig

dag Aart,

Waarschijnlijk heeft Wikipedia gelijk en hebben verlegen mannen het moeilijker dan dito vrouwen...
Persoonlijk vind ik een verlegen man wel leuk (liever dan een met zichzelf ingenomen macho!) en ik durf dan ook best de eerste stap te zetten. Dan moet hij (jij) wel wat terugzeggen, natuurlijk :-) Kom je dat soort vrouwen nooit tegen?
Ik denk dat jij het niet van de eerste indruk moet hebben. Zorg dat vrouwen je wat langere tijd in een ongedwongen situatie tegenkomen. Dan kunnen ze aan je wennen en (hopelijk) door je love-shyness heen leren) kijken.

Mira

Reply With Quote
Old 01-02-2008, 06:43 PM   #13
Aart Tuynman
IF-Crazy

Mira, bedankt voor je reactie. Leuk dat je even op wikipedia bent gaan kijken.
Quote:
Originally Posted by Mira View Post
Waarschijnlijk heeft Wikipedia gelijk en hebben verlegen mannen het moeilijker dan dito vrouwen...
Gilmartin sloot de mogelijkheid dat het bij vrouwen en homosexuele mannen ook zou kunnen bestaan, ook niet uit, maar omdat die er minder moeilijkheden mee zouden ondervinden, beperkte hij zijn onderzoek tot heterosexuele mannen.
Quote:
Persoonlijk vind ik een verlegen man wel leuk (liever dan een met zichzelf ingenomen macho!) en ik durf dan ook best de eerste stap te zetten. Dan moet hij (jij) wel wat terugzeggen, natuurlijk :-) Kom je dat soort vrouwen nooit tegen?
Eigenlijk kom ik die bijna nooit tegen. Het is ondanks alle emancipatie nog steeds niet echt gebruikelijk dat een vrouw de eerste stap zet.
Quote:
Ik denk dat jij het niet van de eerste indruk moet hebben. Zorg dat vrouwen je wat langere tijd in een ongedwongen situatie tegenkomen. Dan kunnen ze aan je wennen en (hopelijk) door je love-shyness heen leren) kijken.
Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt, ik moet het niet van de eerste indruk hebben. Maar het nadeel is weer, dat als ik een vrouw langere tijd in een ongedwonge situatie tegenkom en de kans krijg daar een bepaalde verstandhouding mee op te bouwen, ik in de zogenaamde friend zone terechtkom. Dat wil zeggen dat ze me niet meer ziet als potentiele partner voor een liefdesrelatie, maar alleen als iemand om vriendschap mee te hebben.

Reply With Quote
Old 01-03-2008, 06:25 AM   #14
Mira
IF-Beginner

Default stutus en gelukkig

Mira, bedankt voor je reactie. Leuk dat je even op wikipedia bent gaan kijken.
Ik was benieuwd, kende de term niet...

Eigenlijk kom ik die bijna nooit tegen. Het is ondanks alle emancipatie nog steeds niet echt gebruikelijk dat een vrouw de eerste stap zet.
Klopt, de enkele keer dat ik de eerste stap zet schrikt een man meestal. In 2de instantie vindt ie het dan wel leuk

Dat wil zeggen dat ze me niet meer ziet als potentiele partner voor een liefdesrelatie, maar alleen als iemand om vriendschap mee te hebben
Oei, daar weet ik geen antwoord op. Ik dacht gisteren trouwens, toen ik mijn reactie doorlas: als het maar geen te hoog lieve Lita-gehalte heeft

Reply With Quote
Old 01-03-2008, 11:24 AM   #15
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Oei, daar weet ik geen antwoord op. Ik dacht gisteren trouwens, toen ik mijn reactie doorlas: als het maar geen te hoog lieve Lita-gehalte heeft
Dat "Lieve Lita"-gehalte valt enorm mee.

Reply With Quote
Old 01-03-2008, 05:59 PM   #16
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Aart Tuynman View Post
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit wat het is, maar ik weet al wel dat ik het heb.
Er staat een artikel over op wikipedia:
Love-shyness - Wikipedia

hmmmm, dus verlegen en terughoudend als het om dat ene intimieteit gaat....

wil je iets, dan moet je toch die angst zien te overwinnen...
gezien jij zegt ook verder te willen in je leven... moet je toch die angst zien te overwinnen...
weet dat het makkelijk gezegd is dan gedaan....
maar het kan wel...

Reply With Quote
Old 01-04-2008, 07:04 AM   #17
Mira
IF-Beginner

Default status en gelukkig

Ik was gisteren met 2 vriendinnen uit eten en die hebben -in tegenstelling tot mij- hetzelfde : uit pure angst (bindingsangst? angst voor afwijzing?) haken ze in een heel vroeg stadium af of er komt helemaal niets van de grond...
Voor mij is het moeilijk in te voelen, maar het enige lijkt mij: zet kleine stapjes, anders wordt het struikelen. Dan loop je steeds maar een héél klein risico, dat is toch wel te doen? Bouw een gesprekje op en als het goed gaat zeg je: heb je zin in een kop koffie/straatje om? En ondertussen gewoon blijven doorademen

Reply With Quote
Old 01-04-2008, 07:46 AM   #18
Abhimanyu117
IF-Lid

Dat is minder

Reply With Quote
Old 01-04-2008, 08:53 PM   #19
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Ik was gisteren met 2 vriendinnen uit eten en die hebben -in tegenstelling tot mij- hetzelfde : uit pure angst (bindingsangst? angst voor afwijzing?) haken ze in een heel vroeg stadium af of er komt helemaal niets van de grond...
Voor mij is het moeilijk in te voelen, maar het enige lijkt mij: zet kleine stapjes, anders wordt het struikelen. Dan loop je steeds maar een héél klein risico, dat is toch wel te doen? Bouw een gesprekje op en als het goed gaat zeg je: heb je zin in een kop koffie/straatje om? En ondertussen gewoon blijven doorademen

hmmmmm, wijze woorden...

alleen dat risico snap ik niet, een risico is een risico, of je krijgt een ja of je behoudt je nee.
het is de verwachtingen dat je jezelf oplegt die teleurstellend kunnen zijn...

Reply With Quote
Old 01-07-2008, 05:58 AM   #20
Mira
IF-Beginner

hmmmmm, wijze woorden...
Ja, goed hè, van mij...

alleen dat risico snap ik niet, een risico is een risico, of je krijgt een ja of je behoudt je nee.
Ik denk dat het iets is van: bij 'nee' bespaar je jezelf een mogelijke afwijzing. Maar ik ben het met je eens, hoor, en: het resultaat is in beide gevallen hezelfde: nop! Dan liever een blauwtje lopen dan een groentje blijven.

het is de verwachtingen dat je jezelf oplegt die teleurstellend kunnen
zijn
Zonder verwachtingen geen leven, oftewel no guts no glory

Reply With Quote
Reply

Tags
gelukkig, stutus

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 07:31 PM.
Vertalen:

Tags