Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-06-2005, 12:04 AM   #11
Angeleyez
IF-Lid

Namaste,

Ik kijk, denk, voel, maar ik ben niet ik dus ik kijk, denk en voel niet echt. Het is een illusie? Ik is niet Ik, Ik is eigenlijk niets, of iets anders?...Ik is alleen een ervaring die vervolgens niet eens helemaal waar is. Ik heeft een soort besef dat alles met "ik" te maken heeft en dat eigenlijk alles een illusie is, een betrekkelijke waarheid is?

Mijn ik is in de war en verdrietig. :cry:, kan niet eens want er is geen mijn.... :cry: :cry: :cry:

.......(ik kan geen naam invullen, want ik is niet)

Reply With Quote
Old 09-08-2005, 06:32 PM   #12
bakroe
IF-Crazy

Mensen, dromen zijn bedrog, probeer god niet te doorgronden sabie toch.
Doe je ding en leef en laat leven.

Er is nog geen mens op de aarde of waar ook die dat gelukt is. Zou zeggen, leef eerlijk dan sta je dicht bij de natuur..

Das was Baloe mening en neem het van harte
Status: Offline

Reply With Quote
Old 09-13-2005, 09:41 PM   #13
Eppo Flaters
IF-Beginner

Quote:
Ons doel op aarde is Moksha verkrijgen, verlossing van de ziel en opgaan in Bhagvaan. *
Onze ziel (aatma) is een stukje van het goddelijke. *
Hmm, sommigen komen niet verder dan mokshi metie.

Quote:
Ik kijk, denk, voel, maar ik ben niet ik dus ik kijk, denk en voel niet echt. Het is een illusie? Ik is niet Ik, Ik is eigenlijk niets, of iets anders?...Ik is alleen een ervaring die vervolgens niet eens helemaal waar is. Ik heeft een soort besef dat alles met \"ik\" te maken heeft en dat eigenlijk alles een illusie is, een betrekkelijke waarheid is? *
Hmm, hoe betrekkelijk waarheid en illusie zijn merk je als je op een bloedhete verwarming gaat zitten en jezelf wijsmaakt dat het niet warm is. :mrgreen:

Reply With Quote
Old 09-14-2005, 10:49 AM   #14
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

:?

Reply With Quote
Old 11-01-2006, 07:46 PM   #15
Pranay
IF-Lid

In de Gita zegt Krishna tegen Arjun op de duizend is er een die oprecht geinteresseerd is in mij. Van al die duizendtjes is er een die mij kent.

Waarom de ziel op aarde is en waarom de schepping is zoals die is? God is de enige die wellicht het antwoord hierop kan geven.

gr
Pranay

Reply With Quote
Old 11-02-2006, 12:55 AM   #16
Tantric Pandit
IF-Crazy

Heb je de film Matrix gezien? Die laat in feite goed zien hoe het leven gezien moet worden en wat karma en reincarnatie daarin voor rol spelen.

Spelenderwijs moet je leren toch.. :oops:

Reply With Quote
Old 11-06-2006, 01:23 AM   #17
Angeleyez
IF-Lid

Namaste,

Ik weet dat ik een onmogelijke vraag had gesteld. Sommige dingen daar krijg je nu niet zo 1 2 3 antwoord op.

De Matrix heb ik zeker gezien. Heel mooi einde trouwens.

Ik denk toch dat er een antwoord is op mijn vraagje, misschien heb ik de vraag gewoon niet goed gesteld :wink:

Anyway...als iemand het weet, ik hou me aanbevolen!

Angel

Reply With Quote
Old 11-06-2006, 08:10 AM   #18
Tantric Pandit
IF-Crazy

Het idee is niet dat alles wat stoffelijk is niet bestaat. Natuurlijk bestaat het, maar het is niet waar het leven uiteindelijk om draait. :idea:

Als je in een ruzie zit heb je, zoals ze het in de psychologie noemen, geen helicopterview meer. Je kunt je niet losmaken van alles en er van bovenaf naar kijken.

Zo moet je maya ook zien; we leven in de stoffelijke wereld. Het is er nu, maar het is er niet blijvend. Alles hier is vergankelijk omdat het onderhevig is aan tijd. En alles wat vergankelijk is, is tijdelijk! En alles wat tijdelijk is, is vervolgens de moeite niet waard om energie in te steken of om te huilen.

Dus dat wat jij zintuigelijk (stoffelijk) waarneemt is niet ilussie in de zin van het woord dat het niet bestaat; het is niet blijvend want het is vergankelijk! :idea:

Dit concept leert je onhechten van alles wat stoffelijk is, zodat je TOCH w

Reply With Quote
Old 11-06-2006, 08:44 AM   #19
RIP
IF-Lid

Er is geen waarom en geen reden. Dingen zijn zoals ze zijn...

Reply With Quote
Old 11-06-2006, 03:25 PM   #20
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Het probleem zit hem erin dat wij niet onbevooroordeeeld kunnen ervaren, wij zijn onszelf kwijtgeraakt in die ervaring. De waan dat zaken zijn zoals wij ze ervaren, dat de ervaring dus absoluut is, zorgt ervoro dat een leugen waarheid wordt!

Een ding: we kunnen niet zeggen dat "ik" een leugen is.... "ik" is een ervaring en die ervaring is waar! Er is geen echt object, dat "ik" heet maar het "ik" is slechts een ervaring en die is waar!

Wij moeten ons alleen maar losmaken van het idee dat dat "ik" absoluut is.. en die weg is geen makkelijke. Dit is de weg van moksha.

Reply With Quote
Reply

Tags
aarde, waarom, ziel

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:44 AM.
Vertalen:

Tags