Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-01-2005, 07:21 AM   #1
trubala
IF-Nieuw

Default Is dit verkeerd?

Ik had een vraag,ik ben al 3 jaar samen met een half nederlands en half indonesisch meisje en ik hou heel veel van haar.Maar mijn ouders en vooral mijn vader wilt het niet...Hij houdt mij continue in de gaten en heeft gezegd dat als ik voor haar kies dat ik dan dood voor hem ben.Hij is zwaar gelovig(Sanatan)terwijl me vriendin voor alles bereid is te doen zoals op z'n hindoestaans trouwen etc maar dat boeit hem niet.Ik weet niet hoe ik bij hem kan overbrengen dat ik niet zonder haar kan.
Maar is dit verkeerd?wat volgens mijn ouders zijn kinderen die niet hun plichten van hun ouders voldoen geen kinderen en zullen ze nooit gelukkig zijn...
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 08-01-2005, 08:00 AM   #2
koemba
Guest

Default Re: Is dit verkeerd?

Quote:
Originally posted by trubala
Maar is dit verkeerd?wat volgens mijn ouders zijn kinderen die niet hun plichten van hun ouders voldoen geen kinderen en zullen ze nooit gelukkig zijn...
Wat is precies het probleem: dat je vriendin geen Hindoestaanse is of dat ze geen Hindoe is? Ben je nu in de fase dat je wilt gaan trouwen?
Het is geen plicht van Hindoe-ouders om hun kinderen met Hindoes / Hindoestanen te laten trouwen... het kan een eis van ze zijn. Echter, als ouder kan je denk ik niet eisen dat je kind met een Hindoe / Hindoestaan trouwt, je kan hooguit aangeven welke voordelen dat heeft. Uiteindelijk gaat het om het geluk van je kind.
  Reply With Quote
Old 08-01-2005, 09:29 AM   #3
Anil Patandin
IF-Addicted

Send a message via MSN to Anil Patandin

Hoe kan houden van iemand/liefde nou verkeerd zijn?
Als je voor iets kiest, kies je (onbewust) ook iets anders weg.

Liefde brengt in jouw geval dus een offer met zich mee, of zij of hen.
Ik kan niet voor je oordelen, dat wil en mag ik ook niet.

Maar betreft jouw (moeilijke) keuze/situatie, goed en slecht bestaan niet...

En het antwoord weet je al... :wink:

Betreft je Pa en vele andere ... mensen, (met alle respect begrijp me niet verkeerd) we leven heden ten dage in een enorme fase van overgang, kijk maar om je heen. Iedere ziel komt hier met bepaalde (levens)lessen op aarde, zielen kiezen elkaar uit om deze lessen samen te mogen uit te pluizen en dat gaat niet altijd over rozen.

One Love

In ieder geval veel sterkte,

Onderstaande een toepasselijk stuk van Kahlil Gibran uit zijn boek “de Profeet”

Uw kinderen zijn niet Uw kinderen.
Zij zijn zonen en dochters van het verlangen van het leven naar zichzelf.
Zij komen door middel van U maar niet van U en hoewel zij bij U zijn, behoren zij U niet toe.
U mag ze Uw liefde geven, maar niet Uw denkwijze,
want zij hebben hun eigen gedachten.
U mag hun lichamen huisvesten maar niet hun zielen.
Want hun zielen wonen in het huis van morgen dat U niet kunt bezoeken, zelfs niet in Uw dromen.
U mag U inspannen om hun gelijken te zijn, maar tracht hen niet gelijk te maken aan U.
Want het leven gaat niet achterwaarts of blijft bij gisteren staan.

Reply With Quote
Old 08-01-2005, 10:19 AM   #4
trubala
IF-Nieuw

Kijk ik ben 21 jaar en zij is 19 jaar...maar ja als je vader zegt ja als je met haar blijft dat ik dan dood voor hem ben tjsaa daar zakt dan je broek van af.Hun zeggen ja je bent de enigste in de familie die zoiets doet en wat gaan mensen zeggen wil je dat ze ons uitlachen...

Anil dat stukje dat van Kahlil Gibran is heel mooi...
Wie is dat eigenlijk?
Zijn er ook zulke stukken uit hindoeboeken want me pa is zwaargelovig en dan kan hij er niet omheen.Ik wil hem proberen voor een soort blok te zetten.Iets wat ik niet graag doe...

Reply With Quote
Old 08-01-2005, 10:49 AM   #5
MiKe
IF-Lid

In bollywoodfilms zie je toch ook heel vaak dat de ouders niet goedkeuren en de ouders: vooral de vader, daartegen is en het kind doodwaant.
Uiteindelijk komt het wel goed, als ouder wil je toch dat je kind gelukkig is. :)

Kabhi Khushi Kabhi Gham

QUOTE(Baloe)
Quote:
Man drinkt eigen plas
:lol:

Reply With Quote
Old 08-01-2005, 10:54 AM   #6
MsLalkie
IF-Crazy

Mike dat is slechts fictie, een film. Sprookjes bestaan niet.

Ik vind het zo'n zwak argument wanneer men zegt: sab konchi bollie. Beter is het in mijn ogen wanneer de ouders praten met de kinderen. Denk dat je meer begrip kweek dat zo te verbieden.

Reply With Quote
Old 08-01-2005, 01:57 PM   #7
Anil Patandin
IF-Addicted

Send a message via MSN to Anil Patandin

Quote:
Originally posted by trubala+-->
QUOTE(trubala)
Quote:

Anil dat stukje dat van Kahlil Gibran is heel mooi...
Wie is dat eigenlijk?[/b]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Kahlil...ta=lr%3Dlang_nl

Reply With Quote
Old 08-01-2005, 02:18 PM   #8
trubala
IF-Nieuw

bedankt voor de uitleg,ik vind het alleen zo jammer dat er zo word gedacht terwijl alles zo mooi kan zijn......................en dan zeggen ze ja ik wil dat jij gelukkig word terwijl ik zeg dat ik alleen gelukkig met haar ben.Maar ja het zij zo...

Reply With Quote
Old 08-01-2005, 03:01 PM   #9
****heterosexual VIKI****
IF-Lid

Quote:
Originally posted by trubala

Zijn er ook zulke stukken uit hindoeboeken want me pa is zwaargelovig en dan kan hij er niet omheen.Ik wil hem proberen voor een soort blok te zetten.Iets wat ik niet graag doe...
Hihi, mallerd, waarom zoek je jouw antwoord in het geloof? Geloof me (hihi, woordspeling, noh? :D ), wat jouw vader zegt, is ook niet in het geloof te vinden.

Hindoeisme zegt niks over met je eigen soort trouwen of trouwen met iemand die hetzelfde geloof heeft oid. En zeker niet om te allen tijde je ouders te gehoorzamen.

Reply With Quote
Old 08-02-2005, 04:27 PM   #10
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Persoonlijk ben ik voor het idee dat men trouwt met de persoon waarvan men houdt; als een ouder een liefde niet erkent en het kind dwingt om te trouwen met een ander, dan overschrijdt de ouder daarmee zijn plicht en recht.

Trouwens, wisten jullie dat Kunti een volbloed Javaanse was? Zij trouwde met Koning Pandu, de vader van Yuddhishthir, Arjun, Bhiem, Nakul en Sahadeva, de "hoofdrolspelers" van de mahabharat.

Trubala, misschien moet je dit eens voorleggen aan je vader! :wink:

Reply With Quote
Reply

Tags
dit, verkeerd

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 06:51 PM.
Vertalen:

Tags